Einde stufi, geldt OV-kaart nog (automatisch nullening)??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Einde stufi, geldt OV-kaart nog (automatisch nullening)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:58

Allereerst: ik heb geprobeerd dit te Googlen, op de IBG site te checken en oude topics hierover gevolgd. Maar toch kan ik het antwoord niet vinden!

Mijn stufi is per augustus gestopt, omdat ik reeds 4 jaar studeer. Nou ging ik er vanuit dat je dan automatisch een volledige lening kreeg, die je dan zelf weer kon terugdraaien. (Dit vond ik overigens ook in oude Bokt-topics.) Maar... Ik kreeg dus niks deze maand. Geen ramp, financieel dan, maar ik wil toch even weten...

Hoe zit het dan met mijn OV?

Heb ik nu automatisch een nullening gekregen? Of is mijn stufi 'gewoon' stopgezet? Dus, moet ik nu mijn OV voor 5 september inleveren? Weet iemand dit?

Ik heb de IBG infolijn al gebeld, meerdere malen. De eerste keer had ik 20 minuten wachttijd Nagelbijten / Gniffelen dus heb ik maar opgehangen. Nog een paar keer gebeld daarna, maar toen was het zo druk dat ik volgens het bandje niemand meer aan de lijn kon krijgen. En nu is het bijna 17 uur, en dus te laat.

Mocht iemand het antwoord op mijn vraag weten, hoor ik het graag!

Britt

Re: Einde stufi, geldt OV-kaart nog (automatisch nullening)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:00

Kan je het niet vinden op de site als je inlogt dan? Anders zou ik snel een 0-lening aanvragen, dan weet je het zeker Tong uitsteken
Boete is zo'n 240 euro, dat is niet leuk Clown

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:03

Ik zou als ik jou was de ibg een mailtje sturen, krijg je meestal snel een antwoord en het kost niet zoveel als zo lang wachten met bellen!!
Ik heb mijn stufi om moeten zetten in een nul euro lening om mijn ov te behouden (dit werd bij mij niet automatisch gedaan). Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:08

Owww sjips, dan zal dat hier ook wel niet zo zijn... Dankje, Welsh-lover.

Boete, Brittkitt? Waarvoor bedoel je?

Dus, in het ergste geval zit ik straks een maand zonder OV, begrijp ik. Tja, das ook geen onwijze ramp (wel onhandig).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:10

Als je je ov te lang houdt zonder dat je er recht op hebt. En dat heb je niet zonder stufi of lening.
En dan mag je €242,- gaan terugbetalen (jep, heb ik ook gemoeten Tong uitsteken maar dat was omdat ik al wel was uitgeschreven bij een opleiding en dus mn stufi had stopgezet)

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:12

je OV mag je houden, die geldt 6 jaar ofzo MITS je wel studeerd en staat ingeschreven bij je opleiding. In principe wordt de Stufi omgezet in een nul eurie lening, maar bij mij was dat fout gegaan en stond ie op een maximale lening. je dient dus wel even te checken. Via mijn-ib (internet) kun je jou status bekijken.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:13

Ing, dankjewel voor de tip, dat ga ik meteen doen.

En als ik dus geen nullening heb, dan ga ik 'm vrijdag (5e werkdag Knipoog ) maar inleveren dan. En snel een nullening aanvragen per oktober... Hoef gelukkig alleen deze en volgende week naar college deze maand (slechts 3 dagen per week), valt dus nog mee. Dan is treinkaartjes halen goedkoper dan die 242 euro!

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:13

Ik vermoed dat je gewoon op een nul lening gezet bent (tenzij je aangegeven hebt dat je niet langer meer studeert). Ik werd ook automatisch op een nul lening gezet (nadat ik 4 jaar studiefinanciering heb gekregen), maar kreeg hier wel een brief over.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:14

Misschien dat je toch even kan mailen en vragen of je in jou geval ook daadwerkelijk die boete krijgt en of je niet gewoon je ov kunt houden omdat er anders weer een nieuwe aangemaakt moet worden oid? Als je nu mailt heb je vast wel voor vrijdag antwoord?

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:16

Kan me niet voorstellen dat je hem zou moeten inleveren, omdat je gewoon student bent en daarom ook bij de IB groep ingeschreven staat (tenzij je niet opnieuw heringeschreven hebt dit jaar, je collegegeld niet betaald is of dat er iets fout is gegaan (maarja dat is dan hun probleem))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:17

Ing, super, je gaf me de gouden tip!! Meteen gecheckt en ik heb nog wel OV-recht. Pjoe. Wist helemaal niet dat je dat hier kon bekijken, dom eigenlijk.

Allemaal superbedankt!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:24

Hoi, ik heb hier gister over contact gehad met de IBgroep, werd heel vriendelijk te woord gestaan.
Wat je moet doen is gelijk naar mijn IBgroep gaan en daar je lening op 0 zetten, anders is deze AUTOMATISCH 819 euro...
Je hebt dan nog 36 maanden recht op een OV kaart en als je aan de eisen van de prestatiebeurs voldoet, wordt deze dus ook omgezet in een gift.

Succes ermee Lachen