Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:maar als het nu al niet goed gaat, dat samenwonen... zou het dan over 5 jaar wel goed gaan?

Karin schreef:LimaMambo schreef:maar als het nu al niet goed gaat, dat samenwonen... zou het dan over 5 jaar wel goed gaan?
Waarom zou samenwonen (als in: samen een huis delen) het 'einddoel' in een relatie moeten zijn?
Als je het allebei prettiger vindt om echt je eigen huis te hebben en verder een fijne relatie hebt, dan zie ik geen probleem in 'levenslang LAT-ten' om het maar zo te zeggen.
LimaMambo schreef:maar als het nu al niet goed gaat, dat samenwonen... zou het dan over 5 jaar wel goed gaan?

Karin schreef:Er zijn ook mensen die dat niet willen.
En zoals in het voorbeeld van mijn vroegere collega: het weerhoudt mensen er blijkbaar niet van om aan kinderen te beginnen.

Karin schreef:Een vroegere collega had op die manier een relatie. Ze woonden aanvankelijk samen, maar toen het appartement onder dat van hen samen vrijkwam, heeft haar vriend het gekocht. Toch vlak bij elkaar, maar toch allebei een eigen huis. Een jaar later hebben ze ook een kind gekregen. Zij voelden zich er zo prima bij.

Karin schreef:LimaMambo schreef:maar als het nu al niet goed gaat, dat samenwonen... zou het dan over 5 jaar wel goed gaan?
Waarom zou samenwonen (als in: samen een huis delen) het 'einddoel' in een relatie moeten zijn?
Als je het allebei prettiger vindt om echt je eigen huis te hebben en verder een fijne relatie hebt, dan zie ik geen probleem in 'levenslang LAT-ten' om het maar zo te zeggen.
Een vroegere collega had op die manier een relatie. Ze woonden aanvankelijk samen, maar toen het appartement onder dat van hen samen vrijkwam, heeft haar vriend het gekocht. Toch vlak bij elkaar, maar toch allebei een eigen huis. Een jaar later hebben ze ook een kind gekregen. Zij voelden zich er zo prima bij.

LimaMambo schreef:ik denk dat als je niet bij elkaar in 1 huis kan wonen, er toch 'iets' mis is in je relatie..
Karin schreef:LimaMambo schreef:ik denk dat als je niet bij elkaar in 1 huis kan wonen, er toch 'iets' mis is in je relatie..
Voor mij niet. Dan kun je alleen niet 'samen wonen'.
LimaMambo schreef:maar als je niet kan samen wonen, dan is er toch 'iets mis' ?
?
Chiqa schreef:LimaMambo schreef:maar als je niet kan samen wonen, dan is er toch 'iets mis' ?
?
Nee hoor, waarom denken jullie dat?
Ik heb verschillende keren samen samengewoond, met aan jaar werd ik al een soort
van gillend gek.
Ik heb ruimte nodig, doen en laten wat il wil, eten wat ik wil, en wanneer ik wil,
dat gaat gewoon niet als je samenwoont.
Zal wel wat mis zijn in de relatie maar in di tgeval ligt het dus echt aan mij