Opleiding logistiek en economie/log en techn vervoerskunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Opleiding logistiek en economie/log en techn vervoerskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 14:24

Wie heeft een van deze opleidingen gevolgd of volgt hem en kan er wat meer over vertellen? Reden dat ik hieraan zit te denken is dat ik altijd logistieke processen wel leuk heb gevonden en economie mij goed ligt.

Njen

Re: Opleiding logistiek en economie/log en techn vervoerskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 12:47

Niemand?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:53

ik ben zelf logistiek teamleider bij bol.com (ja van de boeken ja) en heb zelf regelmatig stagiaires uit die hoek en werk dus in het werkveld van de opleiding.

Ben je al op de open dag geweest en heb je de website etc etc al bekeken? naar welke informatie ben je precies op zoek?

procestechnologie vind ik zelf heel leuk. Je werkt met mensen, maar met proffesionals (dus niet met patienten). Je moet verstand hebben van een beetje techniek (wat kan er/wat kan er niet) maar ook wel degelijk van mensen.
Als eerste moet je de juiste informatie uit je collega's/mensen op de vloer krijgen om een goed beeld te krijgen van de knelpunten en gang van zaken. Als je daarna een beter proces hebt bedacht, moet je dat ook over kunnen brengen. Mensen er warm voor laten lopen dat jouw oplossing ze werk/geld of tijd scheelt.

Succes met je studiekeuze

groetjes

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:03

Ja moeilijk, ik weet niet precies naar wat voor info ik op zoek ben. Eigenlijk vanalles, van wat voor roosters je ongeveer krijgt t/m het werk wat je erna kan gaan doen en hoe het in elkaar steekt. Ik doe nu een studie die ik eigenlijk niks vind en voordat ik hieraan begon ben ik bij 2 studies in 1 jaar tijd afgehaakt omdat het ook niks voor mij was, vandaar dat ik nu niet nog een jaar weg wil gaan gooien met een verkeerde keuze, zo'n fan van school ben ik namelijk ook niet, doe nu een deeltijdopleiding en dat werken bevalt me nog steeds het beste Lachen Open dag ga ik in november naar toe en de website heb ik bekeken en dit leek me toch de leukste opleiding. Waarschijnlijk ga ik naar de rotterdamse hogeschool, ongeacht welke studie het uiteindelijk word, aangezien de scholen hier in breda mij niet echt trekken qua sfeer enz.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:23

Breda vond ik juist heel fijn (heb zelf bedrijfskunde & ict gedaan, ook met veel procestechnologie) en scheelt in mijn ogen heel erg per academie/faculteit.

Tja op zich verstandig om je eens goed te orienteren. Ga naar de open dag etc. Maar bedenk vooral bij jezelf waar je goed in bent (en waarin niet? dan niet doen!) en wat je écht leuk vind. En wat je voorwaarden zijn (deeltijd/voltijd)

succes!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:30

Nou in breda zou ik voor deze opleiding bij de NHTV terecht komen en ik vind dat dus geen prettige school wat ik ervan heb gezien, buiten dat heb ik ook iemand erover gehoord die daar gestudeerd heeft dat er wat dingen nogal raar geregeld zijn. Avans is opzich wel te doen, maar mocht ik echt voor deze opleiding gaan valt dat toch af omdat die hem niet aanbieden. Ja dat is dus het moeilijkste, ik weet niet precies wat mij wel ligt en wat niet, alleen dat ik goed ben in economie, maar daar houd het dus op Clown Het liefste zou ik deeltijd gaan doen, maar dan zou ik voor deze opleiding zoiezo naar rotterdam moeten, enige die het (hier in de buurt) in deeltijd aanbied, maar anders zou ik voor voltijd dus ook liever daarheen gaan. Ik twijfel wel sterk tussen deeltijd en voltijd, ik ben niet iemand die heel de dag in een klaslokaal zit, maar van de andere kant is het misschien wel wat afwisselend na twee jaar gewerkt te hebben en kan ik het dan eindelijk wat rustiger aandoen en gewoon een leuk bijbaantje erbij zoeken, maar daarom wil ik ook weer graag weten hoe de roosters een beetje verdeeld zijn. Mocht ik niet voor deze opleiding kiezen dan wil ik graag een andere economische opleiding, maar welke weet ik nog niet. MER & commerciele economie vallen dan zoiezo al af. Bedrijfseconomie lijkt me weer iets te eentonig, dus ja ik ben nogal moeilijk Knipoog ICT richting vind ik ookwel interessant, maar is niks voor mij, als ik zie wat mijn vriend krijgt(is dan wel mbo, maar zelfde richting) dan zit ik al heel snel ongeinteresseerd de andere kant op te kijken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:33

Logistiek is leuk! *Vind ik dan, maar ben bevooroordeeld als docent logistiek*.

Wat je allemaal leert etc. is eigenlijk een beetje te veel om hier neer te zetten, ik raad je aan om eens naar een open dag te komen, dan kan je ook bekijken of de school voldoet aan je verwachtingen en of jij jezelf er rond ziet lopen. Daar wordt ook toegelichting gegeven over de vakken, het rooster etc.

Deeltijd is de opleiding ook te volgen, je moet dan wel drie jaar werkervaring hebben in een logistiek gerelateerde functie en een baan hebben gerelateerd aan de logistiek.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 20:47

Jammer dan valt deeltijd al af, dat had me nml leuker geleken als voltijd, maar kan je me iets meer vertellen over hoe de roosters in elkaar steken bijv?