Hi-abbonnement: Wat zijn mijn rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Hi-abbonnement: Wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 13:15

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een abbonnement afgesloten bij Hi. Omdat ik op dat moment nog geen 18 was kon ik toen geen studentenkorting krijgen. " Als je 18 bent moet je maar even terugkomen, dan zetten we dat even voor je om." Nu ben ik (eindelijk) 18, en ik ben dus ook van de week naar de HI-shop geweest. Ik heb de situatie aan de medewerker voorgelegd, die mij toen vertelde dat dat helemaal niet kan want hij kan geen wijzigingen aanbrengen. Nou, ik begon al flink kwaad te worden, maar toen zei hij dat hij nu sowieso niks kon doen voor me, want ik moest eerst contractovername (van m'n moeder naar mij) aanvragen, dan zou hij wel even kijken wat hij kon doen.

Nou ben ik met de contractovername bezig - duurt even - maar ik ben bang dat het straks nog niets wordt. Wat zijn in dat geval mijn rechten? Héb ik uberhaupt wel rechten wat dat betreft? Mijn moeder is erbij geweest toen hij dat zei, dus die kan alles bevestigen. Maar het scheelt nogal wat, en ik was toch echt uitgegaan van die korting, anders had ik nooit een abbonnement afgesloten (niet dat ik het niet kan betalen hoor, maar zoveel wil ik gewoon niet betalen). Kan ik bijvoorbeeld mijn abbonnement opzeggen als ik de korting niet ga krijgen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vragen, ben er behoorlijk pissed over...

Chel_

Re: Hi-abbonnement: Wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:33

Het probleem is dat je niets schriftelijk hebt van de verkoper. Daarom sta je (helaas) niet sterk. Wat je kan doen is een aangetekende brief sturen waarin je het voorval uitlegt naar Klantenreacties in Groningen. Dan heb je in ieder geval dat op papier staan. Dat is altijd handig, ookal doen ze daar straks helemaal niets mee (die kans zit er dik in).

Verder heb je een contract getekend voor een bepaalde tijd en datgene wat in dat contract staat geldt dan. Dus in jouw geval heb je geen studentenkorting en ik ben bang dat ze zich gewoon aan het contract gaan houden.

Hopelijk lukt het met de brief en wat bereidwilligheid van hun kant wel. Succes!

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:35

En eigelijk kan je dus niet van rechten spreken, omdat Hi gewoon hun deal nakomt zoals in het contract staat. Je abo opzeggen kan dus ook niet zonder afkoopsom (=resterende maanden waarin je contract nog zou lopen +1 extra maand betalen).

Nogmaals, zorg ervoor dat als de verkoper straks evt toezeggingen gaat doen, dat je dat op papier krijgt, met handtekening van de kant van Hi! Dan sta je sterk.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:31

hou er rekening mee dat er in de tussentijd het een en ander veranderd kan zijn qua aanbiedingen etc.. en dat je misschien 20 euro aan contracts wijziging moet betalen..
ook je contractsovername is niet gratis.. in de tijd dat ik er werkte koste dat ongeveer 50 euro.. dus ik zou het ff lekker op je moedersnaam laten staan.. want of je nou die studentenkorting krijgt of die 50 euro aan overname moet betalen, ik denk dat je qua kosten ongeveer gelijk blijft Knipoog en dat het dus niks uit maakt

sonde van je geld dus Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:34

Ik wist helemaal niks van de studentenkorting totdat mijn zus dat zei. Wij zijn vervolgens naar een hi-winkel geweest en het is allemaal zo omgezet, no problemo! Ik betaalde 20 euries en nu rond de 14/15 euro (weet niet precies).

Het probleem is idd dat het abbo niet op jouw naam staat en jij dus niks kan/mag veranderen. Als alles is omgezet zou je zo de korting moeten krijgen Ja

[edit] ik heb helemaal geen extra kosten moeten betalen voor het wijzigen van mijn contract!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:27

Wijzigingen in je eigen contract betaal je niet nee, maar op andere naam zetten wel Knipoog Ik heb pas op mn 19e een studentenabbo genomen, omdat mn vorige abbo ook op naam van mn ouders stond, en dat omzetten kostte me iets te veel van het goede Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:49

in de tijd dat ik bij de primafoon werkte kostte downgraden 20 euro.. dus als je van een Hi 20 naar een Hi 15 ging..

maar ik weet niet hoe dat zit met die studenten korting.. je gaat in principe wel minder betalen.. maar dat kunnen ze je dar vast wel uitleggen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 23:23

Contractovername is wel gratis, omdat ik net 18 ben geworden. Dat staat in de voorwaarden Lachen

@limamambo: dat zou ik dan ook nog wel kunnen doen, als dat zo goedkoop is. Ik heb toch veel te veel tegoed Huilen van het lachen
@Chel_; goede tip, ik zal zorgen dat ik wat op papier krijg.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:17

Gister is mij nog verteld dat halverwege het abonnement het niet meer omgezet kon worden naar een studentenabo..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:47

mmm ik ben 19 maar heb daar nog nooit van gehoord ?
Wat is dat dan en hoeveel korting krijg je ?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 17:49

20% korting geloof ik. Als je 18 bent dus Scheve mond

@Mlies, nee, dat werd mij ook verteld, maar ze hebben mij wel verzekerd dat het wél kon een half jaar geleden. Dat vind ik niet echt eerlijke zaken eigenlijk, garandeer dat dan ook niet.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:58

Het is moment sowieso niet meer mogelijk om een gewoon abonnement om te zetten naar een studentenabonnement. Voorheen wel, nu helaas niet meer.. Ach gut