Biologie proefje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

n0nnie

Biologie proefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:03

Hee hee..
ik moet dit jaar mijn profielwerkstuk maken Verdrietig
En nu dachten ik en een vriendin laten we Biologie als vak kiezen(is het leukste vak;))
Maar nu..we moeten een proef uitvoeren en daar een verslag omheen maken Huilen
En dan nu het echte probleem..Wat voor een proef kun je doen als 5Havo leerling met profiel N&G Clown
Ik heb dus echt geen idee! Bloos
Heeft er misschien iemand ideeen of voorbeelden voor mij?
Ik zal ook even al mijn vakken hier neer zetten,misschien heeft iemand een ander leuk idee voor zo'n profiel werkstuk Schijnheilig
Dat zou namelijk wel een steuntje in de rug zijn;)
-Biologie
-Natuurkunde
-Scheikunde
-Wiskunde A
-Duits
-Engels
-Nederlands

Ik zou je heel dankbaar zijn als je mij hierbij ook maar een klein beetje zou kunnen helpen;)

Xxx Manon

xTamara

Re: Biologie proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:09

Ik wou ook voor biologie gaan, ben ergens anders neergezet.
Wij hadden als onderwerp wat voor een effect heeft muziek op planten, of van welk soort drank gaan planten sneller groeien (met dranken bedoel ik dan cola, sinas e.d.)
Vriendinnen van mij doen het over vissen, ze kijken welke vissen slimmer zijn guppies of goudvissen.
Dan zetten ze ze in een bak met een soort dolhof (dus platen van plastic e.d. met gaten erin) om te kijken hoe snel ze bij het eten (aan de andere kant van de bak, waardoor ze gedwongen worden om door het "dolhof" heen te gaan) en dat herhalen ze een paar keer en kijken ze welke dieren er sneller leren hoe ze bij het eten moeten komen. Best leuk onderwerp in mijn ogen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:36

Bij mij op school hebben twee meiden onderzoek gedaan naar 'paarden en kleuren zien'.
Oftewel hoeveel kleuren paarden kunnen zien, en hoe dat komt enzo.
Ze hebben dat geloof ik ook getest door in verschillende gekleurde bakken eten te doen.

Klonk erg interessant Lachen .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:01

Gerbils onderzoeken op hun gedrag (slaap, eet gedrag etc)
Of andere beesten Haha!

Ik herinner me ooit een experiment die je kon volgen op internet (iets met zeehonden) misschien kun je dat eens op zoeken en daar verslag over maken o.i.d

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:10

Het is toch niet echt de bedoeling je schoolwerk maar op Bokt te gooien in de hoop dat je antwoord op je vraag krijgt Lachen

Probeer met je vriendin eens te bedenken wat je zou kunnen doen; als je wat bedacht hebt en twijfelt over de uitvoerbaarheid, dan is het een andere vraag.

Nu is het gewoon een huiswerktopic; vandaar een slotje.