Ze gelooft haar eigen leugens en stookt iedereen op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeff2

Ze gelooft haar eigen leugens en stookt iedereen op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:25

Een tijdje geleden zijn mijn moeder en ik er achter gekomen dat mijn vader al 11 jaar een kind van een ander heeft. Hij wist dit toen pas sinds een week, want toen had hij een DNA test gedaan. De moeder van dit kind zit achter ons geld aan en probeerd er op allerlei manieren ook aan te komen.

Toen ik vorig jaar (een paar weken voor de kerst vakantie) thuis kwam van school was mijn moeder echt onwijs chagerijnig. Ik wist echt niet wat er met haar aan de hand was, en werd eigenlijk een beetje boos op haar. Toen vertelde ze dat ik even op mijn hyves moest gaan kijken want er stond een hele erge krabbel van iemand. Nou, ik dus snel naar mijn hyves gegaan, en ja hoor. Een kind van 11 krabbelt naar mij: Hoi Stephanie, heeft je vader al verteld dat ik je halfbroertje ben. Groetjes *
Nou ik kon het dus niet geloven. Maar jammer genoeg was het dus wel waar. Mijn vader heeft ook niet eens zelf de kans gekregen het tegen ons te vertellen want hij wist het ook pas een week.
In huis was het echt een grote chaos. Mijn vader heeft dus nog een kind van een andere vrouw.

Maar nu komt het (want dit hierboven ben ik onderhand wel weer overheen en heb ik eigenlijk niet heel veel moeite meer mee want het is nou eenmaal zo), de moeder van het kind, van mijn half broertje dus, zit alles en iedereen tegen mijn vader en ons gezin op te stoken. Ze heeft hele hyvepaginas geopent met allemaal gelogen verhalen over mijn vader. Ze heeft mijn vader niet eens de tijd gegeven om het aan ons te vertellen, en het moest ook nog eens via een krabbel. (Van wat voor niveau ben je dan?)

Nu lees ik al die hyve paginas van haar, met allemaal verhalen vol met leugens. Er klopt ook allemaal gewoon niks van wat ze bij elkaar liegt. En het ergste is nog dat ze er zelf nog in gelooft ook.
Ze zegt dat wij (mijn vader) geen contact met dat kind wil, en dat wij niks van ons laten horen enzo, terwijl zij degene is die niks van ons mailtje wilde weten. (We kregen een mail terug vol gescheld). Ook heeft mijn vader met zijn verjaardag een verjaardagskaart gestuurd naar hem, maar die zal mevrouw wel niet aan het kind laten zien.
Het kind heeft ook zelf erkenning aangevraagt (aangezien de moeder dit maar tot zijn 5e had mogen doen), en vraagt dus eigenlijk gewoon zelf geld van zijn vader. een kind van 11??!! Nee, hij hoeft geen achternaam van zijn vader en hij hoeft verder geen contact. Hij wil geld, en niet meer doodgezwegen worden ofzo.
Doodgezwegen word hij zoiezo al niet, want hier in Breda weet iedereen er in middels al vanaf, en we hebben het er gewoon heel open met iedereen over.

Nou zou ik aan jullie willen vragen, heeft iemand misschien die ook al wel eens meegemaakt?
Ik word ook steeds helemaal gek als ik die belachelijke hyve van haar zie met en té veel leden, die ze allemaal tegen mijn vader op stookt.
Ik mag mezelf niet laten kennen natuurlijk, maar ik sta echt elke keer op springen en wil echt een volgescholden bericht sturen. Tips misschien om het af te leren??

Groetjes Stephanie,

En oja, met mijn ouders gaat alles gelukkig super! Wel een moeilijke periode achter de rug maar we zijn overal overheen.

Urbanus

Re: Ze gelooft haar eigen leugens en stookt iedereen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:28

hyves zelf even een bericht sturen want dit is gewoon laster.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:30

jeutje ................ gewoon doodzwijgen, dan heeft ze er geen lol meer in

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:31

Inderdaad even een bericht naar hyves sturen, dat nemen ze vast wel serieus. Verder kun je personen blokkeren via hyves, dan kunnen ze jou geen berichtjes meer sturen.

Jou vader hoeft trouwens niets te betalen hoor. Ze heeft gezwegen dat hij nog een kind zou hebben en na 11 jaar hoef je naar mijn idee niet voor een kind te betalen dat niet staat ingeschreven als jouw kind, en waarvan je niets wist. Maar goed, dat zoekt jou vader uiteraard ook wel uit.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:36

inderdaad. wat dat hyves gebeuren betreft. een mailtje naar de organisatie zeg maar.

verder is het erg lastig.
weet natuurlijk niet of je vader die jongen ziet. (volgens mij heeft hij daar wel recht op)

onthoud wel dat je niet zomaar een kind bij iemand anders hebt. er zijn daar vast gevoelens bij geweest. (het cliché verhaal van een lover naast de vrouw, toch gekozen voor het gezin)

probeer er niet te veel aan te denken. het is jouw vader, jij weet hoe hij is!
en indd wat dat betalen betreft. volgens mij moet hij hem dan officeel erkennen etc. etc.

het is allemaal erg vreemd, na 11 jaar.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:39

ik heb al wel is een bericht naar hyves gestuurd, want toen stond ook echt gewoon mijn vaders naam erin vermeld. Die was er toen uit gehaald en vervolgens is de hyve afgesloten voor niet-leden. Ik kan er af en toe wel op via de hyve van een vriendin.

@ladyelmira: ik had gehoord dat de moeder erkenning kan aanvragen tot het 5e jaar van het kind. Dus de moeder mag nu ook niks doen, maar ik heb het gevoel dat ze daarvoor het kind op zit te jutten zegmaar dat hij het moet doen, maar ik vraag me af of zo'n kind al weet wat erkenning is. En de kinderrechter stond er ook van te kijken dat een kind van 11 erkenning vraagt.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:44

jolentinus schreef:
inderdaad. wat dat hyves gebeuren betreft. een mailtje naar de organisatie zeg maar.

verder is het erg lastig.
weet natuurlijk niet of je vader die jongen ziet. (volgens mij heeft hij daar wel recht op)

onthoud wel dat je niet zomaar een kind bij iemand anders hebt. er zijn daar vast gevoelens bij geweest. (het cliché verhaal van een lover naast de vrouw, toch gekozen voor het gezin)

probeer er niet te veel aan te denken. het is jouw vader, jij weet hoe hij is!
en indd wat dat betalen betreft. volgens mij moet hij hem dan officeel erkennen etc. etc.

het is allemaal erg vreemd, na 11 jaar.

deze vrouw was heel lang geleden (zo'n 30 jaar) de vriendin van mijn vader. Toen het al een tijd uit was is ze met een baby naar mijn opa en oma gegaan om te vertellen dat dat het kind van haar en mijn vader was. Wat later niet zo bleek te zijn, dus de baby was van iemand anders.

En over die gevoelens, die waren er niet geweest volgens mijn vader. (ook volgens haar zelf)
Van het een kwam het ander laat ik maar zeggen, toen ze elkaar weer tegen kwamen.
Zij had een vriend (of man, ik weet niet precies, maar daar is ze inmiddels al weer van gescheiden en heeft ze ook 39483048203984 kinderen mee, nu heeft ze weer een nieuwe man) en mijn vader had mijn moeder en mij.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:44

ik weet trouwens niet of dit bericht wel goed geplaatst is

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:00

Wat een verhaal, ik snap best dat je je banketstaaf voelt erover !
Ik zou zelf je eigen berichtjes sturen en alles uitleggen.. klik heel vaak op dit is niet oké.. dan word hij vast wel verwijderd Knipoog
veel sterkte ermee !!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:04

Wat houdt dat erkenning vragen eigenlijk in? Alleen geld ofzo?

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:07

ik weet ook niet echt precies wat het inhoud. Volgens mij is het achternaam van vader en geld voor de opvoeding.
Weet iemand wat het precies betekent?

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:16

Jee, mischien kan je een bericht sturen naar Hyves of ze hem kunnen verwijderen? veel sterkte!

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:18

Er zijn veel te veel leden om hem te kunnen verwijderen. En de hyve mag ook blijven staan omdat mijn vaders naar er niet meer in vermeld staat. Er staat dan alleen D.S (letters van mijn vaders naam) en dat mag gewoon dus een bericht sturen gaat niet lukken, ik heb dit ook al heel vaak geprobeert

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:34

bij erkenning is het zo dan erken je het kind..MAAR dan heb je nog geen voogdij ofzo , erkennen is nodig als vader en moeder niet getrouwt zijn en idd als de vader het kind erkent heeft krijgt het vaak idd de achternaam en kun je als moeder zijnde alementatie eissen...,
maargoed ik denk dat je even moet uitzoeken of de moeder van je half broertje getrouwt is geweest in die 11 jaar, want als dat zo is dat heeft waarschijnlijk die man jou broertje geadopteerd zo heet dat dan en volgens de wet gezien is hij dan de wettelijke vader en niet jou vader..
en pas als de wettelijke vader geen geld heeft zeg maar dan pas kan bij de biologishe vader worden aangeklopt...
ik weet dit toevallig omdat ik in dezelfde zituatie heb gezeten als jou half broertje..

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:36

die moeder van het kind is heel lang getrouwd geweest en het kind staat ook op de naam van die man. Ze is gescheiden en pas toen de man weigerde verder nog alimentatie te betalen is ze naar mijn vader gegaan. Ze is nu sinds een paar maanden opnieuw getrouwd met een andere man.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:38

dan kan die man wel weigeren te betalen maargoed als hij hem erkent heeft is hij toch wettelijk gezien zijn vader....
maargoed zodra jou vader toestemt om te betalen dan krijgt hij ook gelijk rechten, weet niet hoe hij daar over denkt of hij zn zoon wel wilt zien /een band opbouwen?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:42

Jeetje zeg.
Wat is die situatie vervelend.

Vind het wel heel erg raar van die vrouw dat ze haar kind jou laat krabbelen via hyves. :s
En helemaal triest dat ze slechte dingen over je vader zegt.

Maar wel fijn dat het goed gaat met je ouders Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:23

MW --> LZP