Kijk uit!!!! Telfort en Hi nummerbehoud

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willemina_L

Kijk uit!!!! Telfort en Hi nummerbehoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:59

Belachelijk, idioot en walgelijk onpersoonlijk!! Ik heb geen andere woorden voor de providers Telfort en Hi.
Ik heb eind mei bij Hi mijn abonnement opgezegd, drie maanden opzegtermijn zodat deze per begin augustus zou eindigen.
Keurig opzegbevestiging gekregen.

Bij Telfort een simonly abonnement aangegaan per 1 augustus en wel met nummerbehoud van Hi. Dit heb ik zo in juli
aangevraagd. Wat blijkt?? Omdat Telfort toen het nummerbehoud aan ging vragen bij Hi, verviel mijn opzegging daar!!!!!!!
En ging de opzegtermijn van 3 maanden nogmaals opnieuw in. Op 28 juli heb ik Telfort gebeld en (dit staat bij hen geregistreerd: aanvraag ingediend ter verval nummerbehoud) zij zouden het terugdraaien.

Krijg ik vandaag een factuur van Hi: per 17 oktober is uw abonnement pas opgezegd door Telfort. Ja... niet dus!!!! Ik heb Telfort weer gebeld en die "gaan kijken wat ze eraan kunnen doen".

Wat nu? Gewoon de rekening van Hi niet betalen en hen doorverwijzen naar Telfort?

Mensen, kijk uit met dat nummerbehoud dus!!

Tallie1979

Re: Kijk uit!!!! Telfort en Hi nummerbehoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:02

Maar alle telefoonproviders hebben toch opzegtermijn van 3 maanden? Ook met nummerbehoud, dat moet je tenminste 3 maanden voorafgaand aan je nieuwe abonnement aanvragen Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:05

Ehm... dit ligt niet aan de providers hoor, maar dat werkt gewoon zo..
Als je je nummer wilt behouden, zegt je nieuwe provider je oude abo op.
Daardoor kunnen ze het nummer overnemen na de opzegtermijn..

Heb hier nog nooit problemen mee gehad (en ik heb em al vaak over laten zetten.., het werkt nl altijd zo..)..

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:06

Dat klopt, ik heb ook netjes 3 maanden van tevoren opgezegd, zelf. Maar met nummerbehoud aanvragen (als je dit later doet per internet bijvoorbeeld) vervalt blijkbaar je oorspronkelijke opzegging...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:09

Ik heb ookal problemen met HI alleen dan dat ik eerst T-mobile had en graag een simonly abo wou bij Hi, en mijn nummerbehoud nooit goed is gedaan daardoor heb ik torenhoge rekeningen want ik heb volgens hun buiten mijn bundel gesmst en gebeld terwijl ik nooit een abo heb gehad.... Me pa is er nu vol op mee beizg

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:11

Ja, omdat je nummer anders vervalt Knipoog En omdat je een nieuwe aanvraag doet gaat er inderdaad weer een periode overheen. Dit is bij alle providers in Nederland zo. Krom is het wel, maar het is helaas niet anders.

Daarbij krijgt jouw nieuwe provider het nummer pas na een dag of 10 op zijn vroegst.

Maar begrijp ik nu dat je toch je nieuwe nummer houd en je oude laat vervallen? Lachen

Ik heb ook een nummerbehoud van vodafone naar Hi aangevraagd. Per 14.12.2008 neemt Hi mijn nummer over en ik krijg dat bevestigd, tot die tijd zit ik nog bij vodafone Lachen

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:13

Zucht... er zitten zoveel addertjes onder het gras bij die lui (tja, zaken zijn zaken).
Ik probeer jullie erop te wijzen dat je echt goed moet lezen en moet uitpluizen voordat je ellende hebt.

@tallie_ho: Yep, ik wil al enige tijd mijn oude nr dan toch maar houden. Maar goed, Telfort heeft het nooit laten vervallen dat nummerbehoud en nu kan er alleen excuus af... dat vind ik dus echt knudde!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:16

Pollen schreef:
Dat klopt, ik heb ook netjes 3 maanden van tevoren opgezegd, zelf.. Dat moet je ook niet zelf doen als je je nummer wilt behouden.
Maar met nummerbehoud aanvragen (als je dit later doet per internet bijvoorbeeld) vervalt blijkbaar je oorspronkelijke opzegging... Uiteraard, het nummer is vanaf de laatste dag van je oude abo geen bestaand nummer meer, en dus kunnen ze em niet overzetten.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:21

Ik wilde in eerste instantie ook geen nummerbehoud. Maar mijn broer heeft me overgehaald (je oude nr is zo gemakkelijk te onthouden)...
Ik blijf erbij dat dit toch iets is waar je snel overheen leest!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:36

Gut wat vervelend allemaal!
Ik zit al enkele jaren bij Telfort (aanbieding die 2jaar geldig was) en ga nu binnekort over naar een andere provider, waar ik de papieren al van binnen heb gekregen.

Ik heb duidelijk nummerbehoud aangevraagd en de nieuwe provider heeft dat ook allemaal bevestigd en goedgekeurd.

Ik heb echter nog niet zelf mijn telfort-abonnement opgezegd.
Dat hoef ik dus ook niet te doen?
sterker nog, als ik dat wél zou doen, zelf nu nog opzeggen, dán gaat het dus allemaal mis?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 14:01

JUIST! Pff... hoop dat ik tenminste iemand op tijd gewaarschuwd heb!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:04

Telfort is een drama provider..
Blij dat ik er vanaf ben