Ontslag nemen, en dan wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Ontslag nemen, en dan wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:16

Hoi, Al eerder heb ik hier een topic geopent over Wat te doen met mijn werkgever,

Gezien de situatie ben ik het nu goed zat, maar zit met een aantal situaties,
Ik moet nog 300 uur aan stage lopen anders krijg ik mijn diploma niet.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken en doen? Wat is hij mij verder nog verschuldigt als ik ontslag neem?
Heb ik daarna ook recht op een uitkering mocht ik nog geen werk/stage plek hebben gevonden?

Dit is mijn eerste echte baan, en heb dit dus nog nooit gedaan. Alle hulp en tips zijn welkom.

Natasjaa

Re: Ontslag nemen, en dan wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:20

Op de vraag wat je met die 300 uur stage aanmoet kan ik je geen antwoord geven, misschien dat anderen dat wel weten?
Kan je eventueel die uren niet binnen een ander bedrijf volmaken bijvoorbeeld?
Wel kan ik je vertellen dat als je Zelf ontslag neemt, je in principe geen recht hebt op een uitkering, dus zou er wel even goed over nadenken wat je doet, vooral als je op jezelf woont (weet natuurlijk niet of dit bij jou het geval is, maar goed)
Sterkte in ieder geval, klinkt niet als een fijne situatie waar je nu in zit...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:23

Waarom neem je geen contact op met school? Die kunnen je iig vertellen wat je met die overige 300 uur moet doen.

Als jij zelf ontslag neemt dan heb je nergens recht op, zou ik dus even goed over nadenken en even met school overleggen.

*ik heb overigens je vorige topic niet gelezen*

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:27

Marieke_K schreef:
Waarom neem je geen contact op met school? Die kunnen je iig vertellen wat je met die overige 300 uur moet doen.

Als jij zelf ontslag neemt dan heb je nergens recht op, zou ik dus even goed over nadenken en even met school overleggen.

*ik heb overigens je vorige topic niet gelezen*

Wees maar blij! hahaha

Het is wel balend dat ik dan geen recht op een uitkering heb, ik krijg nu nog gewoon tot december stufi maarja dat houd hou dnatuurlijk ook een keer op.

Ook zit ik er aan te denken dat nu het nog kan, ik graag terug naar school wil gaan.