Computer gecrasht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lazy

Computer gecrasht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 09:54

Mijn computer is gecrasht en nou heeft iemand hem nagekeken, maar volgens hem is hij niet meer te redden.
Nu is mijn vraag, kan er geen nieuwe hardware in? of moet ik echt een nieuwe computer kopen?

Snader

Re: Computer gecrasht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:57

Het ligt eraan. Wat is er precies aan de hand?

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:09

hij vermoed de harde schijf, maar hij kan de bestanden niet meer redden, en aangezien zon computer bedrijf best duur is, wil ik graag eerst weten of er een nieuwe harde schijf in kan, voordat ze hem weer helemaal na gaan kijken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:58

Als die persoon zegt dat je pc niet meer te redden is, denk ik dat je een nieuwe pc moet kopen...
Vorig jaar is hier de bliksem ingeslagen, mijn harde schijf was ontploft, was ook niets meer aan te redden Verdrietig
We hadden hier 2 pc's, allebei waren ze kapot.
Het enige geluk dat we hadden, was dat we wat terug kregen van de verzekering, maar ALLE documenten en foto's waren we kwijt.

Rot voor je dat je pc gecrasht is, want er is toch wel een kans dat je een nieuwe moet kopen. Wat je ook kan doen, is naar de winkel gaan waar je je pc hebt gekocht. Je kan eens informeren of het mogelijk is om de pc volledig te herstellen, en áls het mogelijk is, kan je best eens kijken of dit niet duurder is dan een nieuwe pc kopen...
Mijn zus heeft haar gecrashte pc binnen gebracht, maar ze was die wel 1.5 maand kwijt...En je bent vaak ook aardig wat geld kwijt.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:52

Waarom denkt deze man dat de PC niet meer te redden is? Heeft hij daar concrete redenen voor gegeven?

Als we niet weten wat er allemaal kapot is, dan valt er (vanaf hier) weinig zinnigs over te zeggen. Lachen Dat moet je eerst goed uitzoeken. Als je een oude harddisk hebt of kan lenen, dan kan je deze erin zetten en kijken of de PC daarmee gerepareerd is.

Als alleen de harddisk kapot blijkt en de PC nog niet zo oud is, dan zou ik een nieuwe harddisk erin zetten.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:52

eerst eens beginnen met informeren wat die montuer zegt dat er precies mis is. Als de hadre schijf stuk is zijn waarschijnlijk je bestanden neit meer te redden, maar met een nieuwe harde schijf leeft je pc gewoon weer dan. Als het iets anders is (wat ook zo veel kan zijn) kunnen er ook tig oplossingen voor zijn, maar het kan ook zijn dat die monteur inderdaad gelijk heeft.

@TS: waar woon je? Misschien dat anders mijn vriend wel even wil kijken nog voor je...

J_V_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:36

ik ben zelf pc monteur geweest en ben het nu nog voor kennisen.
er zal altijd wel iets aan te doen zijn.
ik heb je een pb gestuurt.
m.v.g JVD