2 buitenlandse mannen, aangiften doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

2 buitenlandse mannen, aangiften doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 23:53

Laat ik voorop stellen dat ik niks tegen buitenlanders heb, maar ben hier niet lekker onder.

Mijn zusje en ik waren in onze woonplaats even naar een soort meer. [Voor de mensen die het kennen, de Surfvijver in Veenendaal].
Ik wou een paar foto's schieten, ben veel aan het oefenen, heb even wat gedobbert met mn voeten in het water, en later foto's geschoten van mn zusje.
Komen er 2 buitenlanders aan, turken/marokanen, kan het verschil niet zien Vork .
Ze stappen op ons af, en zeggen met gebrekkig nederlands : "Dag prachtige meiden!" Kortaf "hoi" gezegd. Ben altijd een beetje bang.
Hij zegt zo: "Gaan jullie niet even lekker zwemmen?" In de surfvijver zwemmen is zwaar verboden, ligt vol drijfzand. Ik schudde nee.
Hij ziet me staan. "Zal ik een foto van jullie beide maken?" Ik zeg: "Nee, ik sta nooit goed op foto's, dus nee." Hij gaf een reactie: "Alsjeblieft?" Ik had echt zoiets: Wat moet je?
Bleef stug nee zeggen.
En die 1e man bleef maar herhalen. "Mooie meisjes, mooie meisjes."
Mijn zusje is 13, slank, prachtige meid, ik was hartstikke bezorgd, ze oogt als ruim 17 jaar.
Hij aait me over m'n arm, over m'n wang, stond helemaal stijf, bij me zusje keek hij de hele tijd naar haar tieten [Die heeft ze vors, ja, en kleed zich ernaar]. Viel me nog mee dat hij er af bleef.
En hij sloeg een arm om haar heen, en vroeg: "Gaan jullie stukje mee rijden? En dan drinken!" Ik zeg "Nee, want wij moeten zo gaan." Probeerde zo kortaf mogelijk te zijn.
Hij zegt: "Dan gaan we stukje rijden, en dan even naar Amsterdam of Rotterdam."
Ik was half in paniek. Op zo'n moment lijkt het allemaal erger. 1e wat in me opkwam was ; Nooit! Amsterdam, daar zijn de wallen, nooit!!
Die andere man ging naast onze fietsen liggen, op z'n rug, ondersteunend op zn ellebogen.
Die 1e man bleef aandringen. Ik zeg: "Nee wij moeten zo thuis zijn." Vraagt hij zo: "Waar wonen jullie? In Veenendaal?" Zusje zegt: "Wie weet...!" Hij: "Welk adres?" Zusje zegt: "Wie weet...!" Ja, zegt hij, "Wie weet...! Jij weet!" Zegt hij zo: "En jij doet school?" Zusje zegt weer: "Wie weet...!" Hij kijkt naar mij. "Jij school?" Ik zeg : "Nee." Hij kijkt weer naar mn zusje. "Jij school?" Zusje knikte nu ja. "Welke?" vroeg hij. "HBO?" Kind is 13 joh Ach gut
Leek geen einde aan te komen.
Hij zegt: "Ga je mee stuk wandelen?" Ik zeg weer: "Nee we moeten zo thuis zijn."
Andere man stond op en ze liepen allebei weg, Godzijndank, en telkens achterom kijkend. Wij snel naar de fietsen gelopen, die 10 meter verderop stonden. En ze keken maar. We kregen het hangslot niet los, fiets viel, het duurde allemaal veel te lang. En we hielden ze in het oog.
Toen pakt die 1e kerel z'n telefoon. Hij belt, en keek maar achterom. Dan krijg je weer een angst over je heen. Ze waren met de auto, dachten we, zo zit er iemand in de auto op ons te wachten, blabla, maak het maar af. We zijn keihard weggefietst, niet meer gekeken, en zag toen 1 auto staan. Een dikke vette Mercedes. Kon niet missen. Heb er niet aangedacht het nummerbord te kijken. We zijn keihard weggefietst.
Achteraf zei mijn zusje ; "Als ze wat byzonders deden, had ik ze een klap midden in het gezicht gegeven!" Maar wat als ze wapens op zak hadden? Zal wel niet, maar je gaat verder denken.
We moesten nog een klein stukje fietsen, hebben binnendoor weggetjes genomen, zonder autoweg, zodat we niet te volgen waren.
Hoe blij was ik, toen ik thuis aan kwam.

Maar nu twijfel ik ze aan te geven.
Maar...
1. We hebben geen bewijs [Uiterlijk weten we nog wel redelijk.]
2. Geen nummerbord
3. Als ze hier achterkomen, hebben ze vaak zat vriendenclubjes, die ze kunnen inzetten.

Mijn zusje is 13, en woont ergens anders, door omstandigheden, en moet altijd best een flink eind fietsen naar school, en ze is tweeling, andere zusje woont gewoon thuis, zijn 1 eieg, het idee, dat ze achter haar aan komen, en dus meer doen dan de bedoeling...

Moet me hier niet druk om maken, maar dat doe ik wel.
Ben hier ontzettend van geschrokken!

Tips, aangeven of niet?

fjordjes

Re: 2 buitenlandse mannen, aangiften doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:59

Volgens mij valt hier niets aan te geven. Ze hebben jullie niet bedreigd, achterna gelopen etc. Maar snap wel dat je behoorlijk geschrokken bent als je op zo'n manier wordt aangesproken door vreemden. Sterkte!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:04

Ik denk ook niet dat je er veel mee kan, alhoewel ik uit je verhaal op kan maken dat hij je ongewenst heeft aangeraakt.

Mocht je ze nog een keer tegen komen of dat soort types, negeer ze dan gewoon. Ik kan mijn grote bek ook nooit houden en heb een paar keer bijna in de problemen gezeten. Als je ze negeert haken ze vanzelf af.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:09

jeutje wat een stelletje brutale e*kels! ik kan me goed voorstellen dat je op zo;n moment, en al helemaal met je kleine zusje bij je, toch wel wat stilvalt. Als had ik denk ik wat anders gereageerd gheghe.. Maar goed daar valt niks meer aan te veraderen.

Ik vraag me af of het zin heeft om aangifte te doen, maar ik zou op zijn minst een melding ervan doen, zodat de politie het dar een beetje in de gaten kan houden..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 00:11

Miemserik schreef:
Ik denk ook niet dat je er veel mee kan, alhoewel ik uit je verhaal op kan maken dat hij je ongewenst heeft aangeraakt.

Mocht je ze nog een keer tegen komen of dat soort types, negeer ze dan gewoon. Ik kan mijn grote bek ook nooit houden en heb een paar keer bijna in de problemen gezeten. Als je ze negeert haken ze vanzelf af.

Als ze aan mn zusje komen, komen ze aan mij. Is ook een normale reactie, ben gek op m'n zusje. Ben normaal verlegen, maar als je aan haar komt, ben je niet jarig, maar ik begin niks tegen 2 van die kerels..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:20

wees blij dat je niet in rotterdam woont Tong uitsteken

ja surfvijver.. ken ik ja.. ook in veenendaal gewoont
daar zitten vaak de meest vreemdste mensen

het beste wat je kan doen is straal negeren! geen reacties meer geven..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 04:24

tja aangifte willen doen??
maar waar tegen en ik denk ook dat de politie weinig kan met je verhaal Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 05:09

Waar tegen wil je aangifte doen dan? De politie kan hier helemaal niets mee.

Vervelend dat ze zo opdringerig waren, maar ze hebben verder weinig gedaan wat niet mag.
De volgende keer gewoon compleet negeren, dan gaan ze vanzelf weg Lachen

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:25

de surfvijver ken ik ja woon er vlakbij ga er persoonlijk niet zo graag alleen heen der lopen af en toe rare mensen. je kan er misschien wel melding van maken geen aangifte maar het tegen de politie vertellen misschien zijn er meer meisjes lastig gevallen daar en kunnnen ze het in de gaten houden.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:27

De politie kan hier wel wat mee, al is het idd niet veel.
Het wordt dan genoteerd en als er meer klachten over komen gaan ze er op af.

In principe valt dit zelfs al onder aanranding.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:00

De surfvijfer komt me wel erg bekend voor (vriendlief heeft voorheen daar vlak in de buurt gewoond), en mn schoonzusje woont er nu sinds begin dit jaar in de buurt (nml bij het industrieterrein etc) met haar vriend.

En vriendlief heeft me voorheen een rondleiding door Veenendaal gegeven nml meer te laten zien waar ie gewoond heeft etc...En zo kwamen we ook bij de surfvijfer uit op zich wel gezellig daar maar ik vond ook dat er best wel raar volk liep.

Naja en toen vertelde vriendlief het e.e.a. dat er al wel paar keer bij de surfvijfer rare dingen gebeurt zijn met jongeren.

Maar TS waarvoor je aangifte moet doen geen idee maar je kan iig een melding ervan maken dat ze dat gebied in de gaten houden en als ze meerdere meldingen erover binnen krijgen kunnen ze er wat meer mee en gaan ze aan de slag.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:11

Elinaa schreef:
De politie kan hier wel wat mee, al is het idd niet veel.
Het wordt dan genoteerd en als er meer klachten over komen gaan ze er op af.

In principe valt dit zelfs al onder aanranding.

(helemaal mee eens)

Zeker weten dat ze politie er wat mee kan.

Jij moet je immers veilig voelen op straat, en dat doe je niet. Dus hup naar t buro toe, en ff een melding/aangifte doen.
Heb me zelf ook 1x niet veilig meer gevoeld op straat, omdat er een man me op zat te wachten in de bushalte. Elke dag zat ie er weer, en alke dag nodigde hij me uit voor koffie.(hij woonde om de hoek).
Zat hij een keer niet in de bushalte, hij zag me en kwam eraan gerend.
Ik ben op een gegeven moment ook naar de politie gestapt, omdat ik me niet veilig meer voelde. Politie is een aantal keer wezen patroulleren(of hoe je het ook schrijft) en heeft hem zelfs erop aangesproken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:46

Denk niet dat de politie hier wat mee doet hoor Jullie weten verder niks van ze, en ze hebben opzich ook niet écht wat verkeerd gedaan. Snap wel dat je erg geschrokken bent hoor! Voortaan daar maar even niet heen gaan, en anders gelijk weglopen als dat soort types jullie lastigvallen..

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:52

een melding zou ik zowiezo doen
misschien zijn er wel meer meldingen geweest, en gaan ze even uitzoeken wie er vervelend zijn..
ze zullen maar bij een verlegen onzeker meisje terecht komen, die niks durft te zeggen..
wil niet weten wat er dan zou gebeuren..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:53

Ik snap niet dat jullie in gingen op de vragen van deze mannen? Als jullie je zo onveilig voelden, hadden jullie ze toch ook gewoon kunnen negeren en verder gaan waar je mee bezig was! Aangifte is in dit geval lastig, ze hebben in principe niets misdaan, en je hebt geen gegevens. Volgende keer gewoon weglopen/negeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:04

Ik zou er zeker melding van doen. Als ze je aangeraakt hebben tegen je zin is het al aanranding. AL kunnen ze misschien niet veel je hebt dan gedaan wat je kon.

En uit angst niks doen zou ik niet doen. Ze weten niet waar jullei wonen dus hoe moeten ze dan met vrienden jullie gaan opzoeken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:33

Ik ken de surfvijver, heb lang in vdaal gewoond en ging er wel eens hardlopen met een vriendin. Het is indd een plek waar dat soort types rondhangen. Waar het hier mis is gegaan, is dat jullie zijn ingegaan op hun vragen en wss veel onzekerheid hebben uigestraald. Daarmee wil ik niet zeggen dat jullie er schuld aan hebben, want het is natuurlijk heel erg vervelend dat ze je hebben lastig gevallen.

Tip voor de volgende keer: Negeer ze zoveel mogelijk en zet een houding op die uitstraalt dat je niet bang bent, (maar geen grote bek geven) gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt en verder net doen of ze lucht zijn. Vaak gaat het dan vanzelf al over.
Naar de politie gaan zal weinig nut hebben. Het is stom, maar gewoon de waarheid. Heel vdaal kent ook heel vdaal en ik denk dat er of niks aan gebeurt (er is geen sprake van strafbaar feit) of je krijgt al hun vriendjes op je dak. Jammer, maar zo gaat dat helaas. Je kunt beter aan je eigen weerbaarheid werken of dat soort plekken mijden..

edit; ik lees nu dat ze wel aan jullie zijn gekomen. Ik denk dat je er wel melding van kunt maken, ik weet alleen niet of er wat mee gedaan wordt. Laat je niet bang maken hoor door dat soort gasten.Dat zijn ze helemaal niet waard.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:41

Wil eerst zeggen dat jullie het wel goed hebben aangepakt, negeren of agressief gaan doen kan namelijk weer agressie oproepen bij die mannen. Waren er ook andere mensen in de buurt of waren jullie alleen daar? in ieder geval is het WEL verstandig om aangifte te doen, dit omdat zij dan weten dat er meiden worden lastig gevallen daar mocht het vaker voorkomen dan weten ze dat er daar problemen zijn. Vind dat dit dan ook wel een waarschuwing mag zijn naar alle meiden hier op Bokt dat je ALTIJD aangifte moet doen van dit soort dingen. De politie zal inderdaad niet voor 1 incident op komen draven maar als het 10x gebeurt dan is het hele andere koek. Beter gezegt, als 9 vd 10 keer niemand aangifte doet dan kan de politie ook niet weten dat er wat aan de hand is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:43

Bah wat een h*fters zeg!
Stelletje viezerikken.
Ik zal denk ik wel een melding maken bij de politie, eigenlijk had je van hun een foto moeten maken.

Verder heb je het denk ik goed aangepakt, probereren om het te negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:44

je had ze meteen moeten negeren, op zich niet echt spannend genoeg voor een aagifte.
Jullie zijn ook nog eens immers zelf in discusie met ze gegaan Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:46

Citaat:
Hij aait me over m'n arm, over m'n wang, stond helemaal stijf, bij me zusje keek hij de hele tijd naar haar tieten [Die heeft ze vors, ja, en kleed zich ernaar]. Viel me nog mee dat hij er af bleef.
En hij sloeg een arm om haar heen, en vroeg: "Gaan jullie stukje mee rijden? En dan drinken!" Ik zeg "Nee, want wij moeten zo gaan."

Dit lijkt me toch voldoende aanleiding voor een aangifte. Doe je niets weet je zker dat er niets aan gebeurt. Doe je wel wat heb je kans dat er wat gebeurt. Als er al meer mensen melding hebben gedaan en de politie bv al weet wie het zijn maar te weinig aanknopingspunten heeft kan dit genoeg zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:47

fjordjes schreef:
Volgens mij valt hier niets aan te geven. Ze hebben jullie niet bedreigd, achterna gelopen etc. Maar snap wel dat je behoorlijk geschrokken bent als je op zo'n manier wordt aangesproken door vreemden. Sterkte!

nou ik weet niet, maar niemand die zomaar aan mn lijf hoeft te komen als hij me niet kent Nors opkijken

Gewoon aangeven bij de politie. Bij de surfvijver lopen vaker rare mensen, misschien zijn er al wel meer klachten, en kunnen ze daar wat vaker patrouilleren ofzo Lachen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:02

Waarom zijn jullie niet direct weggelopen? Scheve mond Als zulke enge mannetjes dingen aan mij vragen, moet ik altijd ineens naar de tandarts ofzo. En dan snel wegfietsen (over binnedoorweggetjes etc., desnoods een omweg.)

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:05

Je kan er altijd een melding van maken!

Wij hebben het hier 1x op stal mee gemaakt en meteen een melding gemaakt. de politie is een uurrtje erna gekomen en wij hebben ons verhaal kunnen doen. zij hebben er in de omgeving op geled en 2 weken later zijn ze opgepakt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:43

In dit verhaal zit een grote grens tussen wat objectief gebeurd is en hoe dit gepercipieerd werd. Op zich is er niet veel gebeurd, maar ik snap maar al te goed hoe intimiderend zo'n situatie is!

Volgende keer zou ik toch echt meteen zeggen dat jullie met zijn twee rustig zitten en dat graag zo houden, dat je niet geïnteresseerd bent. Altijd lastig van die kleverige mannen (ongeacht de huidskleur trouwens).