(Het gaat hier over school/studies etc. dus dan zal het wel.
)Ok, waar zal ik beginnen?
Ik heb een pest hekel aan school.
Elke keer, ookal moet ik maar 1 dag in de week, 4dagen in een maand naar school.
Elke keer kijk ik er weer tegenop, niet vanwege pesten of iets in die trant, alleen het hele gedoe daar..
Ik zit op een zelfstandige opleiding, al de dingen die ik daar doe of moet doen, kan ik ook thuis,
het enige wat anders is, is dat ik iets aan een docent kan vragen als ik even iets niet weet.
Nou zal dit waarsch. ook grotendeels komen over de opleiding die ik volg.
Detailhandel.
Een gewoon "simpele" opleiding, die ik maar "even" had gekozen omdat ik er
nog niet helemaal overuit was wat ik nou eigelijk wou "leren".
Naast mijn 7uur school in de week, werk ik nog 32uur als kassiere in een schoenenwinkel..
Waar ik het prima naar mijn zin heb, omgang met collega's etc.etc.
Maaaár het is niet helemaal het baantje voor mij, het is.. altijd hetzelfde.
Je staat vast op 1 plek, je kan niet zomaar je ding doen omdat je altijd je kassa inde gaten moet houden..
Na deze opleiding (jaar 1 zit erop) wou ik iets met muziek doen, totdat een vriendin van me moeder
me erop aansprak dat ik óók iets met "moeilijke"-kinderen kon gaan doen.
Dan niet de "moeilijke"-kinderen van Dyslectie of lichaamelijk/verstandelijk gehandicapten of die richting op.
Maar de kinderen/pubers/tieners die van hun pad af geraakt zijn, agressieve "kinderen",
"kinderen" in depressie of moeilijkheden met hun ouders, "kinderen" aan de drugs, mishandelde "kinderen".
De bijna-volwassen-mensen, die het rechte pad op geholpen moeten/willen worden.
Dan wil ik hier niet het woord -extreem- mee zeggen, want wat is nou precies wel of niet extreem?
De mensen die écht hulp nodig hebben, maar niet geheel onderdwang, maar ook vanuit hun zelf geholpen willen worden.
Een aantal jaar gelede "kreeg" een vriend van mijn Bordeline persoonlijkheidsstoornis.
Dit boeit mij zo erg, dat ik er vanalles en nogwat over opgezocht heb.
Over depressies, pschychoses, fobie's etc.etc.
Om nu even tot de point te komen, is dat ik niet precies weet, waar ik moet beginnen.
Welk niveau je hierbij nodig hebt of wat dan ook in die trant..
En dan komt er ook nog eens bij, dat ik zoiets wil gaan studeren/doen in Engeland.
Heeft iemand hier verstand van, of heeft ook zoiets gedaan en zou mij kunnen helpen.. ?