Moiryn schreef:In het begin was hij zeer snel, maar aangezien ik er nu allerlei dingen op heb staan die niet wegkunnen heb ik nog 4 gb over van de 19.
Het is niet veel, maar 4 gb is voldoende om de PC naar behoren te laten werken. Het lijkt me niet dat jouw PC hierdoor langzamer is geworden.
Aangezien je de PC al vier jaar hebt en je bepaalde dingen niet meer kan openen, vermoed ik dat de PC softwarematig niet lekker meer in elkaar zit.
Als je een back-up van je bestanden maakt (op een externe harddisk) en Windows er opnieuw op zet, dan is je PC waarschijnlijk weer de oude (snel, zonder foutmeldingen).
Het lijkt erop dat je de termen werkgeheugen en opslaggeheugen door elkaar haalt. Extra werkgeheugen kan de laadtijden van de PC verkorten en ervoor zorgen dat je meer programma's tegelijk kan draaien zonder dat de PC er veel langzamer van wordt. Hoeveel werkgeheugen heb je er nu in zitten en kan je omschrijven hoe actief de harddisk is als je gewoon bezig bent?
Je harddisk is alleen voor de opslag van bestanden. Als je een harddisk erbij koopt kan je dus meer programma's, documenten, muziek, etc. opslaan.