Jaloezie hoe mee omgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Jaloezie hoe mee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:55

Hai bokkers,
Ben eigelijk sinds ik een relatie heb met mijn vriend snel jaloers. Ik word er de laatste tijd zelf erg gek van. Ik denk ook dat het meer is geworden omdat we wat probleempjes hadden in onze relatie.
Bijvoorbeeld als hij op msn zit word ik al gelijk zenuwachtig en vaak eidigd dat in jaloezie.
Hoe kan ik hier beter mee leren omgaan. Of hoe kom ik er vanaf?
Groetjes

Serendipity1

Re: Jaloezie hoe mee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:02

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:04

ik denk dat je eens moet nagaan hoe jij je zou voelen als hij net zo reageert op die jaloersmakende dingen Knipoog

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:07

Het ligt er denk ik aan. Ook omdat hij al een paar fouten heeft gemaakt in mijn relatie.
Hij zelf merkt weinig van mijn jaloezie omdat ik dit niet laat merken

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:10

Tja wat zal ik hier op zeggen. Wat wil je bereiken met je jaloezie...

Je verknalt alleen je relatie er maar mee. Je moet zorgen dat je zelf heel sterk bent in een relatie en als het fout loopt dan loopt het fout en dan is diegene niet voor je weggelegd en zal er wel weer een volgende komen hoe lief en aardig deze persoon ook is.

Ik heb altijd in mijn relaties mijn zelfstandigheid en vrijheid willen behouden en schipperen is normaal maar laat mijn vent zich ook maar aan mij aanpassen en niet alleen ego zijn en verwachten dan ik me aan hem aanpas.
Dat is een stukje dat vanzelf komt

Ik heb altijd geleerd met alles... kijk naar diegene die het minder hebben dan jij moet je dan nog jaloers zijn... en als je in je relatie jaloers bent zit er iets niet goed..en zal je daar samen over moeten praten waar die jaloersheid vandaan komt. Is het je eigen onzekerheid dan zal je partner dat bij je weg moeten nemen.
Iedere relatie kent zijn ups en downs... en daar zal je eerlijk over moeten zijn en over moeten praten.

En als hij aanleiding geeft om jaloers te zijn dan moet je jezelf maar eens heel sterk op je hoofd krabben of je dit dan nog wel wilt....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:16