Welk virus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Welk virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 07:41

Ik heb een probleem, een best wel groot probleem. Mijn pc is ten prooi gevallen aan een virus. Om het op te lossen; zou ik graag willen weten welk virus ik heb.

Hij geeft continu aan dat ik een beveiligingsprobleem heb (goh!). Het liefst met dingetjes die op alles van windows lijkt. Denk aan gewone vensters, maar ook ballonnetjes rechts onderin. Hij heeft mijn C schijf verborgen. Als ik daar dan via omweg kom heeft 'ie in bijna elke map een gezellig bestandje geplaatst. Ook heeft hij mijn achtergrond in knalrood veranderd, en als ik er op klik dan krijg ik internet explorer. (Natuurlijk heb ik meteen internet eruit getrokken).

Toen is Laptop op een gegeven moment vastgelopen, en was ik wel genoodzaakt hem op te starten. Hij start windhoos op en dan krijgen we blauw scherm en begint hij weer van voren af aan.

Nu is het hele virus op zich geen probleem. Ik wilde nl al mijn schijf gaan formateren, maar dat pas nadat ik al mijn foto's ervan af had gehaald. Dus als jullie een manier weten hoe ik die eraf kan halen? (Kan het bijv. kwaad als ik 'em als externe HD in een andere pc doe en zo mijn foto's eraf haal. Ik bedoel dan kwaad voor die andere pc)

_Inga

Re: Welk virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 08:43

Of kan ik hem beter morgen wegbrengen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:04

Vooral niet je harde schijf eruit halen, want zo neem je dan het virus mee en kan hij dáár dan alles besmetten... nee, gewoon heel je harde schijf formatteren en alles weer opnieuw installeren. Je foto's zou je op een DVD-R kunnen zetten 9als het kan of alles uploaden naar een fotosite zoals www.photobucket.com Dan weet je zeker dat alles safe is.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 21:26

Nu formateren heb ik geen reet aan, dan ben ik mijn foto's kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:10

Hoe kom je aan dit virus, was je virusscanner verlopen?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:38

Wel _Inga, als die foto's zo belangrijk voor je zijn kan je het natuurlijk proberen Lachen Maar voordat je je externe harde schijf op een andere pc opent even de virusscanner laten controleren.

Heb je je virusscanner trouwens al laten lopen en een anti-spyware prog? Desnoods kan je AVG scanner (gratis virusscanner) downloaden en die even laten zoeken.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:43

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:45

Je zit nu wel met die virus-pc op internet?
Gooi deze er eens overheen: http://www.eset.com/onlinescan/
Als je pc vraagt om installeren moet je dat toe staan, hiermee geef je toegang tot je pc, voor de scanner..
Als deze het niet vind, kom ik uit een ei Haha!

Verder zou ik idd alle foto's ergens uploaden.
Er is nl een kans dat het het virus mee brand op een dvd..

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:09

Nee ik zat niet met mijn virus-lap op internet Clown.

Heb nu bijna alle foto's op een externe HD en gaat nu weer virusscanner overheen en dan formateren Lachen

(ik heb zo lang niet gereageerd ivm intro kamp)