De Zoutkorrel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

De Zoutkorrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 01:08

Ik was net even benieuwd bij wie er nog meer de Zoutkorrel wordt voorgelezen op school -of misschien zelfs thuis of ergens anders. Wat vinden jullie daar nou eigenlijk van en hoe staan jullie tegenover de dingen die erin staan?

Ik dacht - misschien leuk om over de weekthema's te praten/discusseren?

Het thema van deze week (36); Spoken in je hoofd - Waar ik wakker van lig?

Ayasha
Blogger

Re: De Zoutkorrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 01:37

De aanstormende hogeschool, hoe dat zal zijn, de wedstrijd van morgen, waarom ik me niet goed voel bij mijn verjaardag... Irritant als je morgen om kwart over acht klaar moet staan...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:01

Oh dat ding werd bij ons ook soms voorgelezen.. De meeste leraren deden er echter niet aan Tong uitsteken Gelukkig, want vind er niks aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:22

Bij mij werd dat op het MBO gedaan, vond het altijd maar suf, maar goed..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:26

Op mijn vorige school deden ze het. Ik luisterde echt nooit vondt dat dodelijk saai op de vroege morgen als je ergens bij in slaap viel dan was dit het wel.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:27

Ik vond het altijd wel lekker rustig de dag beginnen.. Vond het ook beter om daar naar te luisteren dan een stuk uit de bijbel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:27

Bij ons wordt de Zoutkorrel ook elke morgen voorgelezen, maar vindt er niks aan... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-08 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:28

bij mij op de havo werd de zoutkorrel ook voor gelezen
en toen we weer kwamen voor de terugkom avond van de havo, werd ie weer voorgelezen Clown
vond het nooit echt leuk Nagelbijten / Gniffelen

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:28

bij ons is dat ook.
gelukkig minder geworden.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:29

Bij mij deden ze het op het VMBO en nu op MBO weer. Op het VMBO vond ik het niet zo erg, op deze school wel. De engelse lerares doet er trouwens alleen maar aan Clown De andere leraren besteden er geen aandacht aan. Die engelse lerares wil overal een mening van weten, en ze is niet te verstaan. Dus geen goeie ervaring met de zoutkorrel op deze school. Huilen van het lachen

Maar indd, wel zoals Uppojono zegt. Beter dan een stuk uit de bijbel Ja

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:32

Bij ons word ie elke ochtend voorgelezen . Vind het een goede manier om tijd te rekken Haha! Nagelbijten / Gniffelen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:34

MioEnTia schreef:
Bij ons word ie elke ochtend voorgelezen . Vind het een goede manier om tijd te rekken Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Dat is wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:36

Wij hebben 'm ook, en ik vind 't wel prettig, er zitten écht goeie stukken bij, en de meeste leraren nemen er gewoon ook even de tijd voor, om er over te praten enzo. Lachen

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:48

Bij ons lezen ze het ook elke ochtend voor. Nou mooi dat ik er niet naar luister! Huilen van het lachen
Heb wel betere dingen aan me hoofd. ROFL

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 17:52

Ik ben het met Hitime eens. Knipoog

Ik vind het 's ochtends fijn om hiernaar te kunnen luisteren. En ik denk dat het voor zowel gelovigen als ongelovigen boeiend is.

Alleen soms is het wel rottig als het gevoelige gespreksonderwerpen zijn.

Vorige week werd mij gevraagd wat ik zou doen als er een groep is die een persoon buiten sluit. Maar die persoon ben ik juist, en ik zit niet in de klas om het te bespreken dus dat was wel rot dan zo'n vraag ...

Maar alsnog vind ik het wel goed en het hoort er gewoon bij dan eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:54

Ja, dat vind ik ook. Er worden ook vaak gewoon dingen aangekaart waar je als gelovige en ongelovige samen over na kan denken. Het is niet perse iets alleen voor de gelovige. Lachen

n0nnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:31

Bij ons wordt ie ook iedere morgen voorgelezen als de leraar er zin in heeft tenminste, is eigenlijk wel verplicht maar niet iedere leraar doet het

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:38

Nu ik de titel van dit topic zie komen er ineens herinneringen boven Haha!
De laatste keer dat wij uit dit boekje voorgelezen werden was op de basisschool, verder helemaal nooit meer. Maar goed, op de basisschool zie je het inderdaad alleen maar als 'tijd rekken' en denk je er verder niet inhoudelijk over na.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:53

Iedere lesdag het eerste uur werd er uit de Zoutkorrel voorgelezen bij mij op de middelbare school. Dat was nog wel oke als er een discussie over het onderwerp aan werd vastgeknoopt, maar sommige docenten lazen echt alleen de tekst maar op. Kon je fijn nog 10 minuten verder slapen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:09

Hangt helemaal van de leraar af. Sommige leraren lazen het voor omdat het moest op onze christelijke school. Maar anderen (bijv bij godsdienst of geschiedenis) waren er bijna de hele les mee bezig Lachen. Soms wel goeie stukjes, maar heb er geen heel goede herinneringen aan ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:43

De eerste twee jaar op de middelbare school werd hij ook dagelijks voorgelezen, er waren altijd wel mensen die iets hadden van.. wat moeten we hier mee. Maar de onderwerpen erin zijn toch wel om echt over na te denken Ja

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:45

Bij ons werd hij ook voorgelezen. Ik vond het stom Haha!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:16

Toen ik nog op de middelbare school zat werd die inderdaad ook altijd voorgelezen. Heerlijk een beetje wakker worden, er was niemand in mijn klas gelovig maar we zaten altijd te zeuren als de zoutkorrel werd overgeslagen.

Lekker tijdrekken Haha! . Maargoed, op een gegeven moment begon zelf onze godsdienst leraar niet meer aan de zoutkorrel..

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:18

hey
toevallig. ze lezen er bij ons op school ook uit. tijden het derde uur hebben we bezinning en lezen de leraren er even uit. het verschilt wel per leraar. de een is er heel serieus mee bezig en de ander doet er niks mee. of ze hebben het te druk. ik vindt het wel leuk maar de bijbelverhalen zijn soms wel een beetje saai. de meeste leraren maken er iets leuks van. of we gaan discusseren. ik vindt het wel een leuk onderwerp al heb ik er nog weinig over gehoord. ik hoef vandaag helemaal niet naar school vanwege studiedag van de leraren en zit nu dus lekker thuis. Haha!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:13

Hitime schreef:
Wij hebben 'm ook, en ik vind 't wel prettig, er zitten écht goeie stukken bij, en de meeste leraren nemen er gewoon ook even de tijd voor, om er over te praten enzo. Lachen

Meeeens. Soms is het echt saai om naar te luisteren. Maar meestal staan er best wel leuke stukjes in. Bij sommige leraren praten wij er vaak over naar ook Lachen
Vind het ook wel vaak fijn wakkerworden, Lekker rustig Lachen