samenwonen als student en andere steden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosanne1988

samenwonen als student en andere steden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:35

mijn vriend en ik zijn inmiddels bijna 3 jaar bij elkaar...
we studeren allebei in een andere stad, en moeten beiden nog 3 tot 4 jaar studeren.

Een lange tijd dus, als je bedenkt dat we 1.5u bezig zijn om bij elkaar te komen.
nu is het niet zo dat ik gelijk wil samenwonen, maar ben er een beetje over aan het fantaseren.

we zijn 20 en 21 jaar oud, ik woon op kamers, en heb een echt studentenleven.
hij woont thuis, en heeft geen studentenleven.

wie heeft/had dit probleem van ver uit elkaar wonen, graag samen willen wonen maar beide in een andere stad studerend ook?

EkmiC

Re: samenwonen als student en andere steden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:41

Mijn vriend werkt en woont hier 3,5 uur (met OV) vandaan. Ik zie hem dus ook alleen in het weekend.
Ben ook altijd wel blij als ik bijvoorbeeld vrijdag vrij ben, dan ga ik een dag eerder naar huis. Heb het hier wel naar m'n zin hoor, maar ben toch ook graag bij hem, en als ik die kans krijg dan doe ik dat ook!
Zou er ook niet echt aan moeten denken om nu samen te wonen (ben 20 en hij is bijna 23), hij is dit leven niet gewend van mij, en zou zich hier ook niet thuisvoelen. Denk dat als we samen zouden wonen, ik niet meer gezellig van het studentenleven zou kunnen genieten!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:54

Mijn vriend woont in Alkmaar (bij z'n ouders) en ik in Groningen (ook bij m'n ouders) en we wonen dus 3 uur reizen van elkaar af. Ik ben net een studie hier in Groningen begonnen en mijn vriend heeft een vaste baan in Alkmaar. Ik wil zelf niets liever dan samen wonen maar financieel gaat het niet lukken, en bovendien kan ik dus niet zomaar m'n studie verlaten en hij z'n werk..

Ik heb dus beetje hetzelfde probleem als jou! (wij zijn trouwens 20 en 23)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:09

Ik ben 18 en ik studeer in Nijmegen (net eerste jaar Knipoog) en dit jaar blijf ik nog thuis, maar volgend jaar willen mijn vriend en ik misschien ook samen in Nijmegen gaan wonen...Vind het voor mezelf aan de ene kant wel erg vroeg, maar anders gaan we mekaar zo weinig zien, dat is ook echt niet leuk!
Hij is trouwens 26, dat speelt ook wel mee natuurlijk Knipoog Hij heeft nu wel een baan in Deventer, maar hij heeft het niet zo heel erg naar zijn zin, dus hij staat er wel voor open om dat in Nijmegen wat te zoeken..