Keuken kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Keuken kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:25

Vanmiddag bij een "keukenboer" geweest en een keuken uitgezocht en laten uittekenen.
Hoeveel % denken jullie dat je kunt afdingen afdingen op een keuken?

We hebben een keuken uit laten rekenen met diverse apparatuur van whirlpool (oven, magnetron, vaatwasser, kookplaat, afzuigkap, koelkast).

suuzepuus

Re: Keuken kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:26

Ik denk dat je beter in apparatuur kunt denken dan in procenten.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:29

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:38

Ik denk dat je er sowieso wel ongeveer 10 a 15% af kan dingen.
Dat is in de meeste winkels wel te doen.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:44

ik zou wel eens willen weten wat een gewoon leuke keuken kost met alle apparatuur erin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:45

Dat ligt er een beetje aan wat jij een leuke keuken vindt, hoeveel ruimte het in mag nemen, en in welke vorm.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:56

IKEA: goedkoop, goed (althans, dat vind ik wel), maar niets te bedingen (helaas). Wel goede service als er iets mis mocht gaan!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:35

Alet74 schreef:
IKEA: goedkoop, goed (althans, dat vind ik wel), maar niets te bedingen (helaas). Wel goede service als er iets mis mocht gaan!
Ikea is inderdaad goedkoop, maar uiteindelijk heb je er niets aan. We horen er zoveel slechte verhalen over, dingen die zomaar kapot gaan etc. Mijn ouders hebben een keukenzaak in Friesland (http://www.kitchenencook.nl), ik het het even voor je na gevraagd. Hoeveel procent er af valt te dingen valt zo niet te zeggen, we weten niet waar je de keuken hebt laten tekenen. Het verschilt per bedrijf, en de een geeft nou eenmaal meer korting als de ander.

Mijn ouders zeiden wel dat je eventueel een offerte naar ze toe kon sturen, en dan konden ze daar wel achter komen. Moet je even contact op nemen via de site Lachen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 06:55

wij hebben al anderhalf jaar een keuken van IKEA, zou er niets negatiefs over kunnen zeggen. Ook in mijn omgeving niet, ken bijvoorbeeld wel weer slechte verhalen over de keukenboeren.
Kortom: het ligt er soms maar net aan, het zegt niet altijd alles waar je de keuken koopt. Zoals het eigenlijk met alles is; soms heb je pech, soms geluk!

Persoonlijk zou ik niet via een bekende op het net een keuken kopen, als er dan iets misgaat, kan dat veel gedoe en trammelamt veroorzaken, maar dat is mijn bescheiden mening.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:10

Het ligt er toch echt aan in wat voor een keukenzaak je terecht komt.
Als je bij keukenkampioen komt, kan je zo bijna 2/3e (!!!!!!!!!!) van de prijs eraf lu llen.

Dus laat je niet piepelen, want het is een heel groot spel wat gespeeld wordt. Als ze zeggen dat ze moeten overleggen met de manager is de kans groot dat ze gewoon even naar het toilet gaan en niet eens bij de manager langs gaan.
Dus zorg ervoor dat je sterk in je schoenen staat!

wij hadden het uit laten rekenen bij de kampioen en ze kwamen eerst tot over de 30.000 euro. uiteindelijk hadden we met 11.000 euro naar buiten kunnen lopen... Dan klopt er iets niet in mijn ogen. Dus wij zijn onverrichte zaken daar weggelopen. Uiteindelijk zijn we naar een 'boer' gegaan die meteen heel duidelijk was over de prijs. En dat vonden we een stuk eerlijker.

Zoek ook eens even bij kassa of radar op de internet sites. Dan kan je de positieve en minder positieve ervaringen lezen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:17

Ken je iemand die lid is van de consumentenbond? In de consumentengids heeft dit jaar een heel stuk gestaan over keukens. Schijnt dat je soms 40% van de prijs kan afdingen, en dan óók nog eens flink wat apparaten gratis erbij kan krijgen.
Bij goedkopere zaken, zoals de keukenconcurrent en ikea krijg je er weinig tot niets vanaf. Bij de duurdere weer wel heel veel. Dus uiteindelijk kosten ze overal ongeveer hetzelfde Tong uitsteken Kwaliteit schijnt ook overal ongeveer gelijk te zijn. Alleen krijg je bij de duurdere zaken meer keus, betere apparaten..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:51

MysticTinker schreef:
Kwaliteit schijnt ook overal ongeveer gelijk te zijn.

Dat is niet waar. Hout, scharnieren, loopwerk van de kasten zijn een paar meest opvallende dingen die fors uiteenlopen.
De naam Ikea is hier al een paar keer gevallen en de verschillende modellijnen van Ikea zijn ook niet allemaal ongeveer gelijk in kwaliteit.

Een ander verschil zit in de gebruiksaanwijzingen. dat is niet van belang als je het láát installeren, doch als je het zelf doet is dat belangrijk.

Wij wonen in een >200 jaar oude boerderij in het bergachtige hart van andalucia en zijn nu de keuken en de oude deel aan het reformeren met behoud van zoveel mogelijk oorspronkelijkheid. Ik doe dat zelf met één albañiel. De keukeninstallatie/water/afvoer/electra doe ik zelf. Niets is zo informatief over kwaliteit als zelf verbouwen, -monteren en -installeren Haha!

Koop gerust een goedkoper modél, maar kies dat liever uit de productlijn met het duurzame hang- en sluitwerk/looprails.
Het is echt járen genot versus ergernis als de deuren netjes recht draaien, de laden rollen en zuígend sluiten versus wringen en klappen.

Wij geven nú ook wat meer uit door degelijke accessoires er passend bij te kopen. Ook dat vertaalt zich direct in gebruiksgemak en is dus een rendabele investering.

Vor vandaag staat het op maat maken van twee stukken aanrechtblad op het programma. Hebben we massief beukenhout voor gekozen. Het is tenslotte het werkoppervlak en niets is zo onhandig als een werkblad wat niets kan hebben. Hout (zeker beuken) kan VEEL hebben, ´leeft´ en gebruikssporen maken het alleen maar eerbiedwaardiger.
We hebben in totaal net even meer dan 5 meter en het is een genót.

Moraal van dit verhaal: over smaak valt niet te twisten en dus ook niet over wat je daar aan uit wil geven. Gebruiksgenot echter is direct afhankelijk van de degelijkheid dus bezuinig dáár niet op.

hc

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:00

Huertecilla schreef:
Moraal van dit verhaal: over smaak valt niet te twisten en dus ook niet over wat je daar aan uit wil geven. Gebruiksgenot echter is direct afhankelijk van de degelijkheid dus bezuinig dáár niet op.

hc

En daar heb je een heel goed punt!!!

Ook wij hebben vorig jaar heel wat keukenboeren bezocht en ook de IKEA. We hadden goedkoper gekund als we naar de IKEA waren gegaan, maar met een gebruiksgenot van gemiddeld 5 jaar (en dan zijn o.a. vaak de deurtjes al zo vaak opnieuw bijgesteld dat het niet meer gaat Knipoog ) volgens een aantal IKEAkeuken eigenaren, hebben we toch besloten iets meer uit te geven.

Nu heb ik een keuken die gewoon onverwoestbaar is, en waar ik nog elke dag trots op ben en met veel plezier in bezig ben.........

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:26

Wij hebben wel bij de Ikea gekocht; een 2-paards aanhanger vol Haha!

Wel uit een productlijn met goed hang/sluit- en loopwerk. Massief houten deurtjes ook. Zelf een paar massief houten kastjes. Verder neem ik de tijd het goed in elkaar te zetten en - te installeren.

De montage is echt goed overdacht; mijn zoon van 6 zet de lades in elkaar http://www.mijnalbum.nl/Foto-O3WJ3HZC.jpg
Is ook nog geweldig leerzaam praktijkonderwijs OK dan!

Alles met de waterpas op zijn plek en heb nog niets hoeven stelllen; alles zit in één keer goed. Bepaald een compliment aan de producten want er is hier niet veel horizontaal, haaks of vlak
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYYAZJTZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXHHZYKS-1.jpg
Haha!

hc

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:29

Wij hebben een aantal jaar ook een nieuwe keuken gekocht. En we kregen echt veel van de prijs af. Bijna 50 procent. Maar dat kwam dat de nieuwe collectie apparatuur in aantocht kwam en wij dus het modellen hadden van het jaar ervoor. Maar dat is niet erg. Gewoon garantie enz.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:32

Oeps....... Dat lijkt wel op mijn keuken vorig jaar HC!!! Clown

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:36

@hc: herkenbaar die verbouwfoto's! Wij hebben geen massief houten deurtjes, maar de blauwe keuken (hoogglans). Ik vond het wel spannend, want hoe houden de materialen zich. Maar na anderhalf jaar nog geen kras e.d. te zien. Het leuke van IKEA is, als je flauw bent van de deurtjes, kun je heel eenvoudig weer nieuwe ervoor doen en heb je weer een nieuwe keuken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:52

BitchyWitchy schreef:
Oeps....... Dat lijkt wel op mijn keuken vorig jaar HC!!! Clown

Fase 1, breken....

Fase 2 was evalueren. Kwam 3 kuub puin uit de keuken en dat kan uiteraard niet zonder verrassingen.

Fase 3 was de muren/structuur weer herstellen.

Fase 4 water en electra inbouwen.

Fase 5, de basis afwerken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QMI7UHJJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GQMMK6LP.jpg

Volgende stap zou de keukenboer zijn. In dit geval doe ik met zoonlief dat Pling

De albañiel is naar het trappenhuis. Kwam vrijdag bij het openbikken van een scheur een gapend gat tegen. Bleek een nis achter te zitten welke ooit dichtgemetseld is http://www.mijnalbum.nl/Foto-PPAFZL4U.jpg

Het is een ongelóóflijke stofpuinhoop in het héle huis en dan nog wat, maar heel leuk allemaal.

hc