AAAARG! Laptop drama continues..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

AAAARG! Laptop drama continues..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:19

Tijdje terug een topic geopend over dat we wel érg lang op mijn laptop moesten wachten die we bij Robinson computers in Zaandam hadden besteld. Na 3 maanden konden we hem eindelijk ophalen, dat is nu ong 2 weken geleden. Deze laptop hadden we besteld omdat we ook al 3 maanden op de reparatie van mijn Shuttle moesten wachten bij deze zelfde meneer. Als ik ze allebei had zou ik altijd een extra pc hebben tenminste om door te kunnen met school als er 1 zou crashen.

Maar nu: Het zou een laptop zijn met 3 gig memory zodat ik er alles op kon doen voor school etc. Mááár.... er zitten 2 harde schijven in, op de C 106 gig en op de D 116 gig. Wat dus bij elkaar 222 gig zou zijn. De C was met mijn documentenmap met foto's, video's en muziek al bijna helemaal vol, m'n map van schoolwerk moest ik al op de D zetten. Ik dacht al, dat klopt niet. Inmiddels is met nog wat kleine installaties de C tot de nok vol en de D ver over de helft.

Ik plugde net m'n externe harde schijf er eens in waar precies dezelfde ducumenten map op staat en wat zag ik: Diezelfde map was op deze externe HD 53,5 gig groot, terwijl hij op mijn laptop maarliefst 86 gig gebruikt!! Foutje bedankt. Oftewel: Meneer heeft een fout gemaakt waarschijnlijk waardoor de laptop bestanden niet goed genoeg comprimeerd, of fout opslaat/ bewaard. Oftewel: Laptopje kan weer terug naar de winkel. En daar heeft mijn moeder dus even haar duur verdiende centjes aan betaald. We zijn al heel veel geld kwijt aan die gozer, en hij maakt er lekker winst op natuurlijk. Dit was dus echt de laatste keer dat we iets bij hem kopen....

Waarom dit op TV staat? Omdat ik me afvraag of het idd klopt wat ik denk over het fout comprimeren/ opslaan/ bewaren of dat het iets anders kan zijn? Het is trouwens een ASUS laptop met Vista. Als iemand hier namelijk iets vanaf zou weten hoeven we hem misschien niet terug te brengen naar die man.

Anoniem

Re: AAAARG! Laptop drama continues..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:15

Hmm het zou aan windows Vista kunnen liggen, daar zitten aardig wat foutjes in. Zou zowiezo als het door fout van de man van de winkel komt alle kosten op hem verhalen. Zijn fout dat hij de laptop fout geleverd heeft Ja

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:18

het gaat jou ook niet best af he met je pc's Ach gut

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:22

Ik heb "een soort van" C-schijven gezeik gehad met mijn Asus laptop.

Kon geen ruimte meer vrijmaken en op het laatst gaf hij sputterend de geest.

Hij is 3 x ter reparatie geweest en ik gebruik mijn laptop allen nog maar voor huis tuin en keukenwerkzaamheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:23

Lekker brit. Rolleyes Zoiets zal ik dan ook wel krijgen.... Unwritten, in Vista zitten idd nog foutjes, maar dat 'ie iets met die opslag fout zou doen? Mijn moeder heeft ook een laptop met Vista en die heeft meer dan zat geheugen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:27

Dit valt toch wel onder garantie mag ik hopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:10

Ik zou het niet weten. Reparaties kosten meestal handen vol geld bij hem. En die garanties kan ik ook nooit helemaal wijs uit worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:22

Dit is een fabrieksfout en dat valt zowiezo onder garantie Ja Dus mooi alle kosten verhalen als die gemaakt worden door hem en jij moet betalen. Ja

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:57

Mijn pc bleef maar melden dat ik onvoldoende ruimte had op de C schijf, zelfs nadat mijn muziek- en fotobestanden verplaatst waren naar de D schijf.
Wanneer ik onder de 300 mb geheugen zou hebben op de C schijf zou ik onheroepelijk problemen krijgen melde Vista.

Alle drie de reparatie's (of wat het dan ook maar mag zijn geweest) kosten me 60 Euro.

De eerste keer kreeg ik geen verbinding met internet meer, mijn msn en icq werkten verder wel en ik kon ook nog via Itunes downloaden.
Ik werd in de winkel voor gek verklaard, dat was onmogelijk.
Laptop werd terug gezet naar de aankoopdatum. Kosten 20 Euro.

De twee keer hetzelfde probleem, daarbij gaf mijn virusscan (Norman) aan dat hij een bestand miste en liet zich niet installeren.
Wat ze er toen aan gedaan hebben ? Koste me in ieder geval 40 Euro.

De derde keer hebben ze hem leeggehaald, alles erop nieuw opgezet en Norman ter plakke geinstalleerd... gratis... mag dan ook wel.

Deze reparatie's vielen niet onder de garantie, (toppie is 1 jaar oud) 't zou gaan om software problemen.

Juul, hopelijk komen jullie eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:26

Ik heb met m'n vader afgesproken (die die vent maar al te goed kent) dat ik mijn documenten op een externe HD zet, en vanuit daar dan muziek luister enzo. En dat ik verder programma's, die vista niet verrekend qua gigabites, op m'n laptop installeer. Heb nu dus alle mijn documenten eraf gehaald en dat scheeld 86 gig.. Weer terug gaan naar die man heeft weinig zin aangezien we het ding dan geheid weer 3 maanden of meer kwijt zijn en ik hem gewoon nodig heb voor school..