Nieuwe televisie kopen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Nieuwe televisie kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 14:10

Daar onze oude tv het aan het begeven is zijn we op zoek naar een nieuwe. We willen nu ook graag een plasma tv. Mijn zoon zegt dat je met zo'n tv digitenne nodig bent voor een mooi beeld. Klopt dit of kun je met de gewone kabel ook een goed beeld hebben??

KylaLover

Re: Nieuwe televisie kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:11

volgens mij kan je ook met de kabel goed beeld hebben.
Heb nog nooit gehoord dat ej per se digitenne nodig hebt. Ik zou digitenne ook niet aanraden, is veel storingsgevoeliger. Je gaat qua beeldkwaliteit in mijn opzicht juist achteruit ipv vooruit als je van de kabel overstapt op digitenne.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:26

Ik heb ook nog nooit gehoord dat je daar digitenne voor nodig hebt.
Wil hijzélf misschien graag digitenne?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:52

Wij hebben een Phillips Ambilight HDTV en digitinne en het beeld is inderdaad helderder dan via de kabel (mooier, meer diepte). Maar dit is maar bij sommige zenders/programma's. Als ik een oude film zit te kijken dan zie ik weinig verbetering met digitenne, maar bij bijvoorbeeld het journaal is het beeld inderdaad mooier. Ook is het handig dat je via je TV radio kan luisteren, in die zin vervangt het dus zo goed als de kabel.

Volgens mij geldt alleen bij HD dat je met digitale tv een beter beeld hebt (weet niet of ik dat helemaal goed heb, mijn vriend heeft dat uitgezocht..)

Zelf ben ik geen fan van digitenne van KPN (die wij hebben) omdat dat ding te pas en te onpas stoort. Binnenkort willen we digitale tv van UPC gaan proberen om te zien of dat beter is.

Let ook even op: als je digitale tv neemt en je hebt een harddiskrecorder dan kan je met deze recorder alleen via de kabel opnemen. Reden: ze hebben die kaartje die je in je tv stopt nog niet aangepast naar HD recorders.. Zeg dus niet zomaar je kabel op..

Zou dus even wat rond gaan speuren op internet om te achterhalen of digitale televisie icm jullie nieuwe tv echt beter beeld oplevert.