wat zet hier neer over je ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

wat zet hier neer over je ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 11:02

Veel mensen maken veel mee zo ook met hun ouders,dat kan erg zwaar zijn dat weet ik wel(heb zelf ernstig zieke moeder),maar wat zet je hier dan neer.Ik denk niet dat mijn moeder het op prijs stelt dat ik het op internet zet.Natuurlijk wil je je verhaal kwijt, maar het gaat wel over een ander.Ik zou het zeker niet leuk vinden als mijn dochter ergens iets neer zet over mij, dat doe ik zelf wel als ik daar de behoefte aan heb.Of ben ik nou raar of zo of ouderwets?

Girlgamer

Re: wat zet hier neer over je ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:06

Volgens mij klopt je titel niet helemaal.
Maar ik ben het wel met je eens. Zulke prive dingen horen niet thuis op internet.
Ik snap dat mensen hun verhaal kwijt willen, en als dat op dat moment niet bij vrienden of familie kan, dan planten ze het maar op internet. Denk dat het in sommige gevallen ook een vorm van aandacht is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 11:07

Ja je hebt misschien niet altijd iemand om mee te praten dat begrijp ik wel,maar om nou meteen alles maar openbaar te maken?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:16

Als ik met een probleem zit waar ik de mening van meerdere mensen over wil, dan zet ik dat ook op internet. Ik kan het moeilijk binnen houden en in m'n eentje verder gaan, toch? Nee, ik vind het niet zo gek als mensen dat doen, zeker niet als er verder toch geen bekenden op Bokt zitten.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:18

Ik heb ook eens een topic geopend, maar dat ging over scheiding enz. en niet om over een van de 2 te gaan klagen.
Ik zie echt vaak topics voorbij komen zoals " ouders, wat moet je er mee ? " van die dingen.
Ik vind dat je dan echt geen respect hebt voor je ouders, je moet blij zijn dat je ze hebt toch ?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:31

Girlgamer schreef:
Volgens mij klopt je titel niet helemaal.
Maar ik ben het wel met je eens. Zulke prive dingen horen niet thuis op internet.
Ik snap dat mensen hun verhaal kwijt willen, en als dat op dat moment niet bij vrienden of familie kan, dan planten ze het maar op internet. Denk dat het in sommige gevallen ook een vorm van aandacht is.

Verward Dat is lekker kort door de bocht... Scheve mond

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:23

o jeetje wat flik je me nou

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:25

Ik zou nooit iets op bokt zetten dat betrekking heeft op mijn familie. Zoiezo zet ik geen prive zaken op internet.
Ik denk dat sommige mensen ook ernstig onderschatten hoeveel mensen het kunnen lezen. De wereld op internet is heel klein namelijk.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:54

sunshine schreef:
Ik heb ook eens een topic geopend, maar dat ging over scheiding enz. en niet om over een van de 2 te gaan klagen.
Ik zie echt vaak topics voorbij komen zoals " ouders, wat moet je er mee ? " van die dingen.
Ik vind dat je dan echt geen respect hebt voor je ouders, je moet blij zijn dat je ze hebt toch ?

Ligt er ook wel aan wat je met je ouders meegemaakt hebt natuurlijk, rescpect moet van 2 kanten komen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:00

berpie schreef:
sunshine schreef:

Ligt er ook wel aan wat je met je ouders meegemaakt hebt natuurlijk, rescpect moet van 2 kanten komen.

Precies. Als je mishandeld bent, voor geen meter opgevoed (waarbij geen inzet is getoont tot opvoeden) of psychisch gek gemaakt dan hoeven ze van mij geen respect te verwachten. Je ouders kies je niet.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:36

RZDLover schreef:
Ik zou nooit iets op bokt zetten dat betrekking heeft op mijn familie. Zoiezo zet ik geen prive zaken op internet.
Ik denk dat sommige mensen ook ernstig onderschatten hoeveel mensen het kunnen lezen. De wereld op internet is heel klein namelijk.
Inderdaad. En of er dan wel of geen bekenden op bokt zitten, het is en blijft internet hoor. Ik vraag ook wel dingen op bokt, maar om een heel verhaal erop te gooien met allerlei privézaken, neen dankje. Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:40

Ik vind het ook erg dubbel hoor..mensen hun hele hebben en houwen, maar er worden geen namen gebruikt vaak en als men nou weer wat meer op een rijtje krijgt door een topic te openen? Ach, laat ze..
En iik meen mij nog een topic te herinneren van jou over je kindje die niet kon rijden en je er ontzettend moe van werd etcetc en ervan baalde? Hoe zou jouw kind het later vinden als ie die teksten van zn moeder terugleest? Denk dat dat een grotere afwijzing is voor een kind die zoiets leest van zn bloedeigen moeder, dan voor een moeder die de frustraties van zn kind leest..

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:41

Gaat een beetje om persoonlijke keuze denk ik, ik persoonlijk zou het niet erg vinden .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:43

marleen_usar schreef:
Veel mensen maken veel mee zo ook met hun ouders,dat kan erg zwaar zijn dat weet ik wel(heb zelf ernstig zieke moeder),maar wat zet je hier dan neer.Ik denk niet dat mijn moeder het op prijs stelt dat ik het op internet zet.Natuurlijk wil je je verhaal kwijt, maar het gaat wel over een ander.Ik zou het zeker niet leuk vinden als mijn dochter ergens iets neer zet over mij, dat doe ik zelf wel als ik daar de behoefte aan heb.Of ben ik nou raar of zo of ouderwets?

Jij schrijft ook dingen over je dochters. Waarom vind je dat wel acceptabel, maar zou je het omgekeerd niet acceptabel vinden?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:45

Shadow0 schreef:
marleen_usar schreef:

Jij schrijft ook dingen over je dochters. Waarom vind je dat wel acceptabel, maar zou je het omgekeerd niet acceptabel vinden?

Over hypocriet gesproken.. Verward

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:48

Redrumfox: ik weet niet of het hypocriet is, want dat hangt er van af wat de neweegredenen zijn. Die ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

En Marleen_usar: bij herlezen klinkt het misschien wat aanvallend, maar ik ben echt benieuwd wat voor jou precies het verschil is tussen het beschrijven van een situatie van je dochter of van je moeder? Het was echt bedoeld als open vraag.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:51

Tja.. als je er ''zo moe en vervelend van wordt'' dat je kind niet kan rijden vind ik dat wel behoorlijk kwalijk en op hetzelfde neerkomen als waar het in dit topic om gaat. Zeker om anderen dan te verwijten dat ze over hun ouders klagen. Dat vind ik zelf toch wel aardig hypocriet.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:01

xRomanxMir schreef:
o jeetje wat flik je me nou

sorry? ik vat je niet helemaal

als je het je ouders uitlegd dat je echt je verhaal kwijt moet en dat je dat op een forum wilt doen, zullen ze daar wel begrip voor hebben denk ik.

tenzij je je ouders zwart gaat maken op het internet natuurlijk!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:11

Maar hoe vaak lees je niet dat ouders schrijven over hun kinderen, over zaken als
ADHD, PDD-NOS, hooggevoeligheid (HSP), autisme, gedragsproblemen en hoogbegaafdheid? En velerlei andere zaken.
Gebruik de zoekfunctie van Bokt maar en zoek eens op het woordje dochter. Er wordt wat af gekletst over dochters.
Waarom zou het dan "not done" zijn als een kind het zelfde doet m.b.t. een ouder?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:01

Ik snap zowieso niet dat mensen sommige dingen op open fora (zoals bv bokt) plaatsen. En dan algemeen bekeken.
Ik zal nooit dingen over mijn priveleven of naasten plaatsen die op enig moment verkeerd opgevat kunnen worden of verkeerd geïnterpreteerd.
Als ik hulp met iets nodig heb dan praat ik wel met mijn familie.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:22

Naar mijn idee iig geen namen noemen. Maar echte privé dingen noemen over een ander, nee dat vind ik niet kunnen.