Dit is zo moeilijk, sinds 3 weken uit met me ex..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Dit is zo moeilijk, sinds 3 weken uit met me ex..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 21:26

Hallo mede-bokkers,

Waarschijnlijk hebben jullie al een aantal topics van mij gelezen, ik zit er nou toch wel heel erg mee. Daarom wil ik even jullie meningen en/of tips horen. Want ik weet niet meer goed hoe ik hier mee om moet gaan. Ik zal het eens even kort samen vatten (anders word het wel een erg lang verhaal).
Bijna 3 weken nou is het uit met mij en me ex, ik heb er een punt achter gezet omdat het gewoon niet meer ging (voor diegene die mijn topic daarover niet gevolgd hebben; we leken het laatste halfjaar voornamelijk echt broer en zus, snauwde alleen maar tegen elkaar, hadden geen respect meer voor elkaar, dus; totaal geen liefde meer).
Steeds vaker zat ik er overna te denken om er een punt achter te zetten.. maarja je weet hoe dat gaat, als het er dan op aan komt ga je toch twijfelen, en dan probeer je het maar weer (voor de zoveelste keer). Totdat ik een heel goed gesprek heb gehad met mijn ouders, die mij ernaar vroeger of ik nog wel gelukkig was in mijn relatie (want die kregen uiteraard ook veel dingen mee van onze relatie). Toen ging ik daar eens goed overna denken, en ik kwam tot de conclusie dat ik idd niet heel gelukkig was in mijn relatie en dat het zo niet langer kon. Ik had er nog heel goed overna gedacht, en uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt.
Opzich reageerde die daar niet zo heftig op, hij zei zelfs dat hij daar ook al een tijdje overna had gedacht. Ik opgelucht, want ik had verwacht dat hij het er totaal niet mee eens was.
Nadat het uit was bleven we nog contact houden, hij belde me minimaal 1x per dag en we smsde nog regelmatig. Totdat ik dat lastig begon te vinden en aangaf dat ik niet meer zovaak wilde bellen enz. Toen begon het, dat begreep die niet en we bleven toch vrienden? Het is toch normaal dat vrienden zovaak contact hebben? Vond ik niet, maar dat kon hem niks schelen.
Hij begon me juist nog vaker te bellen en smse. Uiteindelijk kreeg ik steeds vaker te horen dat die mij misde, en me terug wou. Ik bleef volhouden en zei dat het gewoon niet meer gaat. Dan vroeg die het die avond weer, de volgende weer. Het ging van kwaad naar erger..

We hadden elkaar inmiddels al 2 weken niet meer gezien, totdat die gister op mijn werk kwam. Hij moest richting mijn kant op dus vroeg of ik met hem mee reed (normaal ga ik met de trein). Dat wou ik eigenlijk niet, maargoed.. toch maar gedaan. Hij had toen een kaartje voor me gekocht en die kreeg ik toen ik eenmaal bij hem in de auto zat. Hij zei; ik heb het maar op een kaartje geschreven want ik kan het niet zeggen. Toen begon die te huilen, echt niet normaal! Zo had ik hem nog nooit zien huilen, ik vond het echt zielig. Maar, volgehouden en gezegt dat het echt niet meer gaat en dat ik het echt niet meer wil. We hadden toen afgesproken om vandaag wat af te spreken (hij was even hier geweest).
Toen die hier was had die iets voor me, namelijk een ketting. (Nog nooit eerder iets van 'm gekregen maar oke, daar gaat het ook niet om). Hij zei wel 100x dat hij er alles aan ging doen om het weer goed te krijgen tussen ons. De keren ervoor gaf ik hem nog wel elke keer een kans, maar dat ik hem al niet misde toen ik hem 2 weken niet had gezegt, zegt miss al genoeg. Ik heb ook niet meer dezelfde gevoelens zoals eerst voor hem. Tuurlijk, ik geef nog om 'm, en dat blijf ik ook zeker nog doen, maar dan meer als vrienden. Ik heb niet meer de verlangens om het weer opnieuw te proberen.
En hoevaak en hoe duidelijk ik dat ook tegen hem zeg, hij geeft niet op.
Nu is het ook wel zo dat ik het natuurlijk ook niet wil vanwege die jongen die ik een tijdje terug heb ontmoet, ik merk gewoon dat ik echt een hele goede klik met hem heb en we kunnen het echt goed met elkaar vinden, ik heb echt een heel fijn en apart gevoel bij hem. En ja ik weet wel dat dat altijd in het begin is, maar ik merk gewoon dat hij een heel ander typ is dan me ex, miss een type dat beter bij mij past.

Diepe zucht, wat kan een mens toch vreselijk balen zeg! Ik voel me echt schuldig dat ik hem zo kwets, maar als ik er dan zo overna denk heeft hij me ook vaak gekwets in onze relatie op andere manier, zoals respectloos zijn enz. Niet dat ik hem daarop wil terug pakken, maar voel mijn gevoel kan het echt niks meer worden tussen ons.
Ik weet echt niet meer hoe ik hier mee om moet gaan en ik maak me ook best veel zorgen over morgen. Dan ga ik namelijk naar een feest (Q-Base), die jongen gaat ook, en me ex gaat ook! Dus hopelijk komt me ex mij niet samen tegen met die jongen want dan weet ik zeker dat die hem flipt. Dat er ruzie gaat komen (hij kan namelijk best aggresief zijn, erg jaloers). Hopelijk word me feest niet verpest, maar we zullen afwachten.

Sorry voor mijn lang verhaal, maar het lucht me toch wel een beetje op. Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij of kunnen jullie me geruststellen. Ik kan het er wel elke keer met me moeder overhebben maar wat andere meningen kan ook geen kwaad.

Doe ik er echt verkeerd aan om hem geen kans meer te geven? Want hij wil het echt ontzettend graag, dat merk ik wel. Maar ik heb ook zoiets; als het niet van beide kanten komt schiet het ook niet op. Dan is het in het begin miss wel ff leuk maar ik betwijfel of het dan nog leuk blijft.. het zou vast wel weer de verkeerde kant opgaan. Ik geloof er niet in dat als je ff uit elkaar bent geweest het 'opeens' weer helemaal goed is.

Bedankt voor het lezen, Groetjes Milou

Storm

Re: Dit is zo moeilijk, sinds 3 weken uit met me ex..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:39

Voor jou is het een duidelijke zaak, je houd niet meer van hem, althans niet meer op die manier.
Jouw exvriend houd nog wel op die manier van jou, en hij heeft het er veel en veel moeilijker mee dan jij. Blijkbaar was jij al een stuk verder dan hij toen je de relatie verbrak.

Je zou zijn hart breken als hij je zou zien met een andere jongen zo snel na jullie relatie. Probeer aan hem te denken en nog even een stapje terug te doen. Plaats jezelf ook in zijn plaats, er is niets erger dan je ex (te) snel weer te zien met een ander, dan heb je het idee dat de relatie niet veel voorstelde en dat doet behoorlijk pijn.

Probeer toch het contact te minderen, schrijf hem een brief waarin je zegt dat je een tijdje niets van hem horen en zorg ervoor dat je hem ook een tijd niet ziet, dus ook niet op een feestje iod. Alleen dan kan het slijten voor hem.
Succes!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 21:47

Ja het is idd banketstaaf dat ik zo snel al 'date' met een andere jongen, maar voor mij was het gewoon al best lang niet veel meer dus ik heb het er ook echt niet moeilijk mee gehad. Het zat al een tijdje in mijn hoofd om er een punt achter te zetten, maar elke keer kwam het er niet van omdat ik dan weer dacht; Ach laat ook maar, ik kijk het nog even aan. Totdat het gewoon echt niet meer ging.
Hem niet tegenkomen op feest zou moeilijk gaan, we gaan naar dezelfde feesten en ik blijf daar heen gaan. Q-Base is wel erg groot dus het is niet 100% zeker dat ik hem tegenkom, maar waarschijnlijk wel omdat we altijd bij dezelfde podiums staan. En als die mij dan tegekomt met die jongen, wil het nog niet zeggen dat die meteen denkt dat ik met hem aan het 'daten' ben, ik ga met wat mensen die hij niet kent dus het kan goed dat die denkt dat het gewoon 'een' vriend is.
En om eerlijk gezegt nou ineens erg afstandelijk ofzo tegen die jongen te doen, tjah daar heb ik ook niet zoveel zin in.
Als ik me ex tegen zou komen met een ander meisje zou ik het ook niet leukvinden, terwijl ik ervoor heb gekozen om er een punt achter te zetten, terwijl ik het ook nie meer zie zitten. Dat is altijd moeilijk, je ex met een ander zien, in welke situatie dan ook.
En dat het al zo snel is wil nog niet zeggen dat ik niet om hem gaf want dat heb ik zeker gedaan. We hebben niet voor niets 2 jaar wat gehad, en opeens niet meer van hem houden kan ook niet.

Ja contact verminderen is zeker een optie, dat lijkt me iig het beste voor hem want anders komt ie er nooit overheen.
Potverdorie nou voel ik me weer zo schuldig, vooral vanwege die ketting.. vind het erg lief van hem. Maarja door die ketting is natuurlijk niet alles ineens weer goed.

Bedankt voor je bericht!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:53

Misschien kun je de ketting teruggeven, nu je hem hebt aangenomen denkt hij dat er nog kans is. Je kunt het in een brief schrijven dat hij de ketting voor een ander speciaal meisje moet bewaren, maar dat jij dat meisje niet kunt zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:50

Ik denk dat je er goed aan doet om even 'je poot stijf te houden', hoe schuldig en naar je je nu misschien ook voelt. Het is nog veel erger als je nu toegeeft, hem nieuwe hoop geeft, en over een paar maanden moet concluderen dat je écht niet met 'm verder wilt.
Tuurlijk vindt hij het nu vreselijk, hij voelt zich aan de kant gezet. Maar hij mag jou niet emotioneel proberen te chanteren of zelfs omkopen, zoals hij nu met zijn kettinkje doet. Ik denk dat je die het beste terug kunt geven. Misschien inderdaad op de manier zoals Storm76 beschrijft, in een brief en met die reden. Dat bouwt denk ik meteen wat afstand in.

Misschien kun je ook met hem afspreken dat jullie elkaar een paar weken écht met rust laten. Niet spreken, niet sms'en. Even 'afkicken' van elkaar zeg maar.
Geeft jullie allebei misschien een beetje rust.

Sterkte gewenst, voor jullie allebei. Aan de kant gezet worden doet pijn, maar iemand waar je toch veel om geeft of gegeven hebt aan de kant zetten doet net zo zeer...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:33

Sonja;
Ja dat was ook idd mijn idee, om elkaar gewoon een paar weken helemaal met rust te laten. Maar dat lukt hem niet zegt ie. Ik kreeg constant smsjes dat die er alles aan gaat doen enz, vanmorgen ook. Krijg ik een smsje; Ik mis je, ik ga er alles aandoen om mij weer leuk te vinden. En soms ook smsjes waarin het lijkt alsof die denkt dat het gewoon weer goed is.
Dat van die ketting ga ik nog even kijken hoe ik dat ga doen, er staan ook nog wat spullen van mij bij hun thuis, die moet ik sowieso nog terug krijgen (was die gister expres vergeten heb ik het vermoeden, zodat die mij nog een keer kan zien).
Miss kom ik hem straks ook tegen op dat feest wat ik niet hoop, hij heeft gevraagt of ik dan wil smse zodat we elkaar ff kunnen zien. Ik heb gezegt dat ik wel kijk of ik dat doe, maar dat ga ik denk ik niet doen. Maarja kans is natuurlijk wel aanwezig dat ik hem tegenkom.

Dit is zo ontzettend moeilijk, ik had dit echt niet verwacht. En vooral niet omdat hij het er in het begin eig mee eens was, maar nu is die er achter gekomen dat die mij toch niet kwijt wilt zegt ie. Hij zeg dat die alles gaat verbeteren en dat die gaat veranderen, maar dat moet niet. Hij moet niet veranderen voor mij, in een relatie moet je gewoon lekker jezelf blijven. Ik vind het juist belangrijk dat dat in een relatie kan, en bij hem hield ik me altijd in, want bij heel veel dingen die ik deed kreeg ik kritiek.

Ik krijg idd ook een beetje het gevoel alsof die me wil 'omkopen' op deze manier met die ketting. Tis wel heel lief natuurlijk.. maar ik heb nog nooit eerder iets van 'm gekregen, nu het uit is krijg ik opeens wel iets. Hij weet nu inmiddels denk ik dat die mij niet kan terug krijgen dus dan probeert die het op zo'n manier.
Ik vind het heel spijtig, maar ik volg mijn gevoel, want je gevoel liegt nooit. En voor mij is het gewoon klaar.
Bedankt voor jullie berichtjes Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:34

Storm76 schreef:
Misschien kun je de ketting teruggeven, nu je hem hebt aangenomen denkt hij dat er nog kans is. Je kunt het in een brief schrijven dat hij de ketting voor een ander speciaal meisje moet bewaren, maar dat jij dat meisje niet kunt zijn...

Ja dat zou idd een optie zijn, ik wou de ketting ook eigenlijk niet aannemen maar hij drong hem zo aan zeg maar. En om van het gezeur af te komen nam ik hem toch maar aan. Ik kijk wel even wat ik met de ketting doe.