studiebeurs utrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

studiebeurs utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:30

Half oktober is de studiebeurs weer in utrecht.
Ik vroeg me af wie er wel eens heen is geweest en of het wel zinvol is...
Het schijnt superdruk te zijn?
Kun je daar ook alleen vragen stellen en folders meenemen of hoe moet ik dat zien Lachen ?
Ben benieuwd naar ervaringen Lachen

Phillipa

Re: studiebeurs utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:32

Ben vorig jaar geweest in oktober Lachen Tja er zijn idd wel veel mensen maar als je beetje goed kijkt staat overal wel aangegeven waar je ongeveer moet zijn (MBO, HBO, WO) en per school staat er dan een stand. Er zijn verschillende mensen die folders staan uit te delen en die je vragen kan stellen. Ik wilde bij Hogeschool Rotterdam iets over Leraar Frans weten (ofzo) en toen haalden ze even iemand voor me die die studie ook deed. Iedereen helpt je heel erg. Bereid je wel voor anders dan loop je daar maar een beetje in het rond en weet je niet wat je moet zoeken. Een studiekeuzetest of beroepentest van tevoren doen kan wel goed helpen. Lachen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:37

hee bedankt voor je reactie Lachen
Ok dus het is niet zoeken naar een speld in een hooiberg Tong uitsteken en het is niet zo druk dat je niet de kans krijgt om een vraag te stellen Nagelbijten / Gniffelen ?
Maar het is echt alleen vragen stellen en folders meenemen? Ze geven niet iets van een presentatie ofzo toch? Dan moet je echt naar de open dag natuurlijk..
studiekeuzetest heb ik al gedaan en heb ook genoeg opleidingen die me wel leuk lijken, maar kan nog niet echt kiezen Tong uitsteken

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:27

Ik vond het niet zoeken naar een speld in een hooiberg! Het staat allemaal goed aangegeven. Het is wel druk, maar er zijn genoeg mensen bij een stand aan wie je vragen kan stellen. Lachen Presentaties geven ze inderdaad niet geloof ik.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:22

Oeh ik ga dan zeker met je mee frances Tong uitsteken.
Volgens mij zijn het alleen stands van verschillende opleidingen/scholen met studenten en/of leraren er achter waar je vragen aan kunt stellen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 16:32

Ok fijn om te weten, want ik dacht dat het er echt zo druk was dat je door de bomen het bos niet meer ziet zegmaar Tong uitsteken Dan denk ik dat ik toch maar ga Ja

haha goeie Olga kunnen we mooi samengaan Hyper!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:41

Ik ben er ook een paar jaar geleden geweest.
Ik vond het leuk om zo globaal rond te kijken en te zien wat er allemaal mogelijk is. Echt specifieke opleiding info krijg je beter op een info dag van de uni/hbo zelf vind ik. Maar het is natuurlijk wel leuk vergelijken en lekker pennen scoren enzo Vork

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:17

Drukte valt best mee hoor!

Ik ben er 1 keer naar toe geweest, maar had geen flauw idee waarnaar ik opzoek was. Uiteindelijk van allerlei studies folders meegenomen. Maar ben geen steek verder gekomen, voorbereiden is dus idd erg handig!!

Ik ga ook dit jaar voor het eerst weer, nu heb ik wel een beetje een idee van wat me leuk lijkt. Dus dat worden veel vragen stellen Knipoog

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 17:52

Wat voor vragen stellen jullie dan zoal? Want ik weet eigenlijk niet echt wat ik moet vragen Nagelbijten / Gniffelen en ik denk dat voorbereiden idd wel handig is voor zoiets... Ik wil gewoon een beetje een beeld van de opleidingen die me leuk lijken krijgen...
Op de site staat vaak wel wat info, maar ik ben afgelopen jaar bv naar een info avond geweest van vastgoed & makelaardij en daar gaven ze een presentatie. daarna had ik een veel beter beeld over de opleiding.
Wat voor vragen kan ik dan het beste stellen Nagelbijten / Gniffelen klinkt misschien een beetje stom dat ik dat niet weet Huilen van het lachen

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:16

Ligt eraan wat je wilt weten.
Ik ga me vooral focussen op welke vakken er gegeven worden op de opleiding, komt er praktijk voor in de studie, of is het alleen maar theorie...
Als je een student hebt die die opleiding doet, gewoon vragen hoe diegene het vind & misschien hoeveel uur, welke locatie, etc.

Tja, gewoon wat je graag zou willen weten van een bepaalde studie Haha!

En als je echt al weet welke opleiding(en) je wilt volgen, dan kun je beter een opendag bezoeken. Dan krijg je meteen een beeld van de school, je kunt lessen volgen enzo Lachen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:19

Ok bedankt voor de tips Ja
ja ik wil ook naar open dagen, maar het zijn nogal wat opleidingen die me wel wat lijken, dus hoop op deze manier mijn lijstje wat in te korten zeg maar Tong uitsteken