Abbo is niet prive ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Abbo is niet prive ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:03

Nou ik vond het niet prettig om te horen ..
Een vriend van mij werkt bij een bel company , en we waren wat aan het praten over kosten , smsjes etc .
Toen kwamen we ineens op een gesprek over wat hij allemaal kan doen op ze werk .
Nou vertelde hij mij , dat als je een abbonnement hebt hij en andere mensen die daar werken als ze willen gewoon je laatste smsjes en telefoongesprekken kunnen lezen/horen .
Ik vond dat totaal niet prettig ..
Met prepaid zal het weer een ander verhaal zijn ..
Ik geloofde het eerst niet , en hij heeft het toen bij een vriendin van mij [ want ik heb geen abbo ] als voorbeeld gedaan .
Hij kwam met een blaadje met al haar laatste smsjes ..
Ik vind erg raar dat dat kan , aan de andere kant was dat ook wel weer normaal aangezien politie dat ook ken doen .. [ goed hulpmiddel voor hun ]

Maar je mag toch niet zomaar mensen hun smsjes gaan lezen of telefoongesprekken afluisteren ?
Niet dat je er ooit achter zou komen dat het gebeurt , maar ik vind het niet zo fijn dat mensen die daar gewoon werken maar even kunnen kijken wat ik als ik een abbo had als laatst heb verstuurt .

TessxSchatje

Re: Abbo is niet prive ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:05

Gaaaap Meen jij dat? Dat de politie dat kan, is nog tot daar aan toe, maar dat gewoon de werknemers dat ook kunnen.. Als je daar werkt kun je bijvoorbeeld gewoon even je vrienden checken enzo, niet normaal vind ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:06

Dat mag ook niet zomaar en ik denk dat al die medewerkers ervoor moeten hebben tekenen dat ze geen informatie over hun klandizie naar buiten brengen. Als dat inderdaad zo is, dan is je vriend in overtreding en kan hij zijn baan kwijt raken als iemand hem verklikt.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:07

Dat meen je niet?!

Als dat waar zou zijn, zeg ik dus a la minuut mijn abbo op.
De gesprekken die ik voer en smsjes die ik verstuur zijn persoonlijk. En niet om de dag van een stel mensen op te vrolijken omdat het net ff rustig is in de winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:08

Maar zowiezo het is niet alleen het naar buiten brengen , hoezo is het voor hun mogelijk om andermans gesprekken en smsjes te achterhalen ?

vinos

Vaag, ik heb bij Kreuze Telecom gewerkt en wij konden dat niet, en we konden in alle systemen, of ik heb een of ander knopje gemist??? Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door vinos op 29-08-08 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

kelcy

ik werk bij the phonehouse
en als jou vriend dat zomaar doet ishij zelf strafbaar bezig want dat is het schenden van het privicie recht!!!!
dit mag alleen gedaan worden in opdracht van de politie!

dus je abbo is wel prive... zolang er niets aan de hand is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:10

Maar het is toch zowiezo niet nodig dat normale medewerkers dat kunnen doen ?
Hij vertelde mij als hij niks te doen had hij regelmatig smsjes van andere ging lezen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:11

ztugwell schreef:
Maar zowiezo het is niet alleen het naar buiten brengen , hoezo is het voor hun mogelijk om andermans gesprekken en smsjes te achterhalen ?

Alles staat ergens in een database op een server en dus is het te achterhalen, dat is niet zo bijzonder. Maar dat die vriend van jou er zo slonzig mee omgaat is echt wel heel erg. Hoe heet die gast, ik ga er gelijk over bellen.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:12

Lovely schreef:
ztugwell schreef:

Alles staat ergens in een database op een server en dus is het te achterhalen, dat is niet zo bijzonder. Maar dat die vriend van jou er zo slonzig mee omgaat is echt wel heel erg. Hoe heet die gast, ik ga er gelijk over bellen.

huhu! Whoosh!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:13

nou dan vertel hem maar dat hij strafbaar bezig is en als de belco daar achter komt dat hij dat zal doen dan zal dat zijn baan kosten!!!
het mag echt absoluut niet!!! alleen met toestemming van de politie.
vind het totaaaaal niet gepast dat hij smsjes gaat lezen van klanten of wie dan ook!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:14

Lovely schreef:
ztugwell schreef:

Die vraag kan je, imo, niet stellen aan de TS.

Het is een vriend van haar. Die gaat ze echt niet verlinken omdat iemand op een internetforum om zn naam vraagt.

Het is wel van de zotte dat hij dit doet. Dat staat voorop.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:16

Het is dat hij mij dat vertelde , denk niet dat hij de enige zou zijn ?
Aangezien hij er ook wel via iemand anders achter moest zijn gekomen dat het kon ?
Ik zou hem straks weer even vragen of zijn medewerkers het ook regelmatig doen , zoja dan zal ik zelf naar dat bedrijf waar hij werkt bellen voor jullie / en mijzelf .

Edit : Zowiezo ga ik niet als ik naar dat bedrijf bel en ook niet hier op bokt , zijn naam noemen .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-08 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:16

Hahaha, zolang die gast denkt dat hij dit kan doen, mag ik ook rustig naar zijn naam vragen, ja toch niet dan? Kom zeg, wat een onzin allemaal Nagelbijten / Gniffelen.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:17

Dus dan ga je je eigen vriend eraan *PIEP*en ?? Vriendjes zijn? Huilen van het lachen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:18

Lovely schreef:
Hahaha, zolang die gast denkt dat hij dit kan doen, mag ik ook rustig naar zijn naam vragen, ja toch niet dan? Kom zeg, wat een onzin allemaal Nagelbijten / Gniffelen.

Op zich heb je een punt, maar ik wil alleen zeggen dat je het niet van TS kan vragen.
Zij heeft niet om deze info gevraagd, en wilt, denk ik, ook haar vriend niet verraden.

Ik snap jouw punt wel hoor. Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:19

Niet zo slim van hem om dat te gaan bewijzen. Als jij kwaad wil, is hij morgen zijn baan kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:20

En Lovely over dat tekenen dat ze geen privacy naar buiten mogen brengen , dat is alleen even een handtekening .
Word dat daarna niet nog gecontroleerd ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:21

MandyR schreef:
Niet zo slim van hem om dat te gaan bewijzen. Als jij kwaad wil, is hij morgen zijn baan kwijt.

Hij moet maar zorgen dat hij geen ruzie met mij krijgt Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:22

Nanne, ik had ook niet verwacht dat ze zijn naam zou geven hoor en besides, ik zou er toch echt niks mee doen, waarom zou ik. Dat joch verraadt zichzelf wel een keertje hoor, met dit soort gewoontes. Daar heb ik dan weer het volste vertrouwen in Lachen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:24

Idd Lovely.

Maar zou dat niet ergens vast gelegd worden? Want ik neem aan dat daar wel voor ingelogd moet worden.

Je kan toch niet zomaar even overal in gaan zitten neuzen.

Ik werk dan wel niet met persoonlijke bestanden. Maar heb ook afrekeningen van het bedrijf hier op de comp staan. Die zijn toch echt beveiligd met een wachtwoord.

En alles word geregistreerd.

Dat zou bij zoiets persoonlijks al telefoongegevens toch ook wel beveiligd zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:32

Als je het bij ons op kantoor waagt, sta je dezelfde dag nog buiten, het is namelijk een goede reden voor ontslag op staande voet. Computers en servers zien alles wat je doet en er zijn programma's die om veiligheidsredenen bepaalde acties eruit pikken. Zoals bijvoorbeeld het inzien van persoonlijke bestanden of het versturen van bestanden per email naar adressen die niet bekend zijn. Of zelfs het afsaven van bedrijfsbestanden naar een cd of usbstick, ook dat kan gesignaleerd worden. Dus iedereen die denkt dat ze dat allemaal zomaar kunnen doen: nope, wordt gezien. Net als alles wat je via de server van de baas op internet zet, kan allemaal gelezen worden door degene die de lijnen uit kan lezen. Het kan dus goed zijn dat een IT medewerker zijn avond opleukt met het lezen van boktberichten die je op je werk hebt ingetypt Lachen. Misschien wel over hem Nagelbijten / Gniffelen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:27

kelcy schreef:
ik werk bij the phonehouse
en als jou vriend dat zomaar doet ishij zelf strafbaar bezig want dat is het schenden van het privicie recht!!!!
dit mag alleen gedaan worden in opdracht van de politie!

dus je abbo is wel prive... zolang er niets aan de hand is Lachen

he collega Tong uitsteken
ik werk ook bij the phone house en het is idd strafbaar wat hij doet!

alleen de politie is bevoegd om dit te doen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:34

als hij ermee betrapt wordt is het wel iets erger dan alleen maar zn baan kwijt hoor!!