Kentekenplaat gestolen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Kentekenplaat gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:14

Tja...de kentekenplaat van mijn auto is gestolen Ik heb vandaag gelijk via internet aangifte gedaan, heb een tijdelijke plaat laten maken en heb het formulier voor een nieuw kenteken bij het RWD thuis liggen.
Maar nu is mijn vraag, degene die heb gestolen heeft, kan die nu vrolijk met mijn kenteken rondrijden zonder dat hij daar ooit een boete van ziet (omdat ik die dus krijg?) omdat je een automatische mail van de politie terugkreeg met een referentienummer erin, en dat je binnen 5 werkdagen meer informatie krijgt. Ik maak me dus toch een beetje zorgen...

Pytje

Re: Kentekenplaat gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:17

Volgens mij niet, omdat jij aangifte hebt gedaan. Je krijgt straks een nieuwe kentekenplaat met een 1 boven het eerste - .

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:19

Ja precies, dat wist ik wel (met die 1 bedoel ik) maar dan wordt het oude kenteken gewoon opgeheven toch? Maar tot die tijd?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:23

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:24

@ TS als je melding bij de politie hebt gemaakt met dat je kenteken plaat zojuist gestolen is. Moet je je kentekenplaat nummer noteren bij de politie en dan verwerken ze die ergens in om te herzien van ''stel dat degene die hem gestolen heeft er bekeuringen op rijd'' De politie kan achterhalen en weten dat jij het niet bent/was maar dat ze dan degene in het vizier hebben die je kentekenplaat gestolen heeft.

Zo is het ook bij een kennis van me toch desondanks allemaal goed gekomen, was ook zn kentekenplaat gestolen en kreeg tig hoeveelheid aan bekeuringen op de deurmat, toen mn kennis maar een melding bij de politie gemaakt (wel beetje laat) maar is toch allemaal goed opgelost.

Echt doen TS.

En sowieso wat moet men nou met een andermans kentekenplaat hoe ziekelijk gestoord ben je dan wel niet om zoiets te doen, bij dat soort mensen kan ik er met mn hoofd niet bij wat moeten zulke mensen toch een rare manier van doen en laten hebben pfoe!

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:26

Hoi,

Je krijgt waarschijnlijk wel die boete maar jij kan aantonen dat je op X datum aangifte hebt gedaan en als deze mensen geflitst worden of iets dergelijks staat daar ook een datum op.
Zal wel even lastig worden en een hoop bezwaarschiften moeten indienen (bij een boete).

Wat een *&&###** eigenlijk he ze moeten toch met hun poten van je spullen afblijven

succes

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:27

Nou mijn auto stond nog op mijn werk vannacht. Daar is ingebroken (ja hoor, ik laat ook eens mijn auto op het werk staan) en toen namen ze voor het gemak maar even mijn kenteken mee.
Eh kentekenplaat nummer? Ik neem aan dat je gewoon mijn kenteken bedoelt? Want een ander nummr wordt moeilijk als ik hem niet meer heb...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:27

Nou op de bewakingscamera's staat dat ze mijn kenteken eraf halen, dus das in ieder geval mooi bewijsmateriaal, mocht nodig zijn

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:36

Ja ik bedoel id je kenteken (sorry).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:38

Oh haha Haha! nou dat moest inderdaad doorgegeven op de aangifte. Dus dat is geen probleem

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:15

Ik denk niet dat jij de boetes hoeft te betalen hoor Lachen

Mijn vader heeft een bedrijfsauto, en kreeg via de baas te horen dat hij een boete had gereden. Ergens in het midden van het land, terwijl wij in het noorden wonen, en m'n vader ook vooral in het noorden werkt.
Het was op een tijdstip dat mijn vader de auto had uitgeleend aan een collega die naar het ziekenhuis moest oid.
Er werden dus foto's opgevraagd, bleek dat het een totaal andere auto was dan bij het kenteken hoorde. Iemand reed met een vals kenteken.
De boete was dus niet voor mijn vader.
Hoe het afgelopen is, wie de boete heeft betaald, ik heb geen idee.

Zeker nu je aangifte hebt gedaan, zal je niet hoeven te betalen! Lachen

Wel ontzettend zielig om een kenteken te jatten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:27

Ook ik denk niet dat de boetes voor jou zijn.
Je hebt aangifte gedaan en je hebt al nieuwe platen aangevraagd!

Overigens wel heel vervelend, laat ze lekker van je spullen afblijven he!
Succes nog in ieder geval!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:46

Nou ja ik ben gewoon een beetje bang dat ze dadelijk weet ik veel wat gaan uitvreten (misdrijven ofzo) en dat ik dan daar genoteerd sta met mijn kenteken (ja ik overdrijf vast hoor hahahaha Haha! maar ik kan me om zulke dingen echt druk maken Clown )

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:52

Bij mijn ouders hebben ze afgelopen week ook beide kentekenplaten van de auto gejat.
Mijn vader heeft direct de politie gebeld en een afspraak gemaakt om aangifte te doen. Intussen stond de auto zo'n 25km van huis en kreeg hij van de politie wel toestemming om zonder platen op de auto naar huis te rijden.
Nu zijn nieuwe papieren aangevraagd en staat de auto al de hele week op de oprit te wachten op nieuwe kentekenplaten.

Er is dinsdag aangifte gedaan op het politiebureau. De kentekenplaten staan nu als gestolen geregistreerd en vanaf afgelopen maandagochtend 09:00 is dit kenteken niet meer hun verantwoordelijkheid.

Dus, als je aangifte van diefstal hebt gedaan, dan zullen evt. boetes en misdrijven niet op jouw naam komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:48

Komt idd door het duplicaatcode wat er ingeslagen wordt, hierdoor wordt jou kenteken geregistreerd
op jou naam als wettige eigenaar.
Zodra de sukkels met jou kenteken wordt geflits of betrokken raken bij een delict, zal hun kenteken direct een sein doorgeven aan justitie en RDW dat dit niet hun platen zijn, omdat ze geen duplicaatcode hebben en de auto niet klopt met dat kenteken.

Dus je hoeft je absoluut geen zorgen te maken hoor, dit systeem (GAIK) is absoluut waterdicht, dit in vergelijking met een paar jaar geleden toen iedereen nog op elke hoek van de plaat een kentekenplaat kon laten drukken, je hoefte nooit iets te laten zien.

Als je bv een schade plaat heb mag je die ook alleen omruilen met de oude plaat, een dealer mag hem niet alvast in ontvangst nemen.

__Possie__ schreef:
Zo is het ook bij een kennis van me toch desondanks allemaal goed gekomen, was ook zn kentekenplaat gestolen en kreeg tig hoeveelheid aan bekeuringen op de deurmat, toen mn kennis maar een melding bij de politie gemaakt (wel beetje laat) maar is toch allemaal goed opgelost.

Dit verhaal klopt van geen kant, zonder aangifte krijg je namelijk no way een nieuw kenteken.
Of heb je het over meer dan 6 jaar geleden dat dit gebeurd is, want toen was dit systeem zoals ik al zei niet waterdicht.
Maar zonder aangifte, géén kentekenplaten

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:10

op internet stond dat je aangifte móét doen als ook je kentekenbewijs weg is, en je aangifte mág doen als alleen je kenteken kwijt is. (op de site van de rdw)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:13

Pytje schreef:
op internet stond dat je aangifte móét doen als ook je kentekenbewijs weg is, en je aangifte mág doen als alleen je kenteken kwijt is. (op de site van de rdw)

Staat toch echt in de link hierboven;

Als uw kentekenplaten worden gestolen van een auto moet de kentekenhouder onverwijld aangifte doen bij de politie. Bewaar het proces verbaal van de aangifte goed en maak er enkele kopieën van. Hou voor zover dat kan lange tijd een lijst bij van de ritten die u met de auto maakt met dag en tijdaanduiding. Zo kunt u aantonen als er bekeuringen binnenkomen dat u het niet bent geweest. U moet zo snel mogelijk een nieuw duplicaat (code) kenteken aanvragen bij de RDW www.rdw.nl . Met duplicaatcode kentekenplaten is er onderscheid tussen uw oude en nieuwe platen waarmee u ook uw onschuld van bekeuringen zou kunnen bewijzen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:22

Het is gewoon heel simpel, zonder aangifte krijg je geen andere
kentekenplaat.
Als hij niet als vermist opgegeven staat krijg je onder geen geding
zomaar even een andere kentekenplaat.
Dit is nu presies waar GAIK nu zo streng in is.
Eén kenteken horen 2 platen bij, en niet drie.
Ook niet als je je puppyblik opzet. (Heb het geproveer jammer helaas Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:02

Mocht iemand iets doen met jouw kentekenplaat (dus de originele, waar geen klein 1'tje bij staat) en er komt onverhoopt een bekeuring bij jou aan, dan kun je gewoon bezwaar aantekenen en een kopie van je aangifte bijvoegen als bewijsmateriaal. Dan wordt het meteen afgehandeld. Tenminste, als hetgeen waar de bekeuring voor gemaakt is NA de datum en tijd die jij opgegeven hebt ligt natuurlijk.
Niet te druk om maken, komt wel goed.
(hoewel het natuurlijk gewoon zwaar prut is dat er weer iemand met z'n tengels aan andermans eigendommen heeft gezeten Boos! )