als je een foto-album aanmaakt is het natuurlijk het beste om zo goed mogelijke kwaliteit van foto's te nemen. Maar wat als je die niet hebt?
Ik heb nu het plan om een album te maken van frams uit een film. Heb nu éénmaal alles gefilmd dus geen foto's binnen bereik .. Maar wil er toch graag een herinnering aan zeg maar in de vorm van een album wat ik af en toe eens kan bekijken.
Dus, de frames zijn ongeveer 640x480 (filmpje heeft die resolutie maar met knippen is er hier en daar een klein beetje af enzo). Ik heb het in 2 verschillende programma's geprobeerd en bij beiden is het zo als je 1 "foto" per pagina wil dat die aangeeft dat de resolutie niet genoeg is/kwaliteit slecht (komt op hetzelfde neer). Vanaf 2 foto's per pagina krijg je die melding niet meer ..
Dus nu mijn vraag: kan ik het dan met een gerust hart laten afdrukken? Betekent die dat de kwaliteit wel ok is (natuurlijk niet super zoals bij foto's, dat begrijp ik ook wel). Of gaat het misschien toch verkeerd gaan?
Iemand een idee of ervaring hiermee?
Bij het programma waar ik het mee wil maken gaat het om een album van 20x15 cm, waar je dus minstens 2 foto's op zet. Op hun website heb ik gevonden dat voor een foto van 9x13 de aanbevolen resolutie (minstens veronderstel ik?) 640x480 is. Dus volgens mij zit ik met dit alles dan wel ok (ook omdat je geen melding krijgt dat de resolutie te klein is enzo)? Of begrijp ik het allemaal verkeerd?