Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

SuperLiesje schreef:Ik ga mijn 2e jaar diermanagementop het van hall in leeuwarden in, ik vind het een erg leuke opleiding.. De major paard en management begint eigenlijk al in het eerste jaar met de 4 weekse stage bij ptc+ (aan het eind van het schooljaar), en dan in het 2e jaar heb je je eerste paard en management module.. daarna een half jaar stage en in het derde jaar richt je je alleen nog op paarden, zo ook het 4e jaar (stage en afstuderen)

Thats_Me schreef:SuperLiesje schreef:Ik ga mijn 2e jaar diermanagementop het van hall in leeuwarden in, ik vind het een erg leuke opleiding.. De major paard en management begint eigenlijk al in het eerste jaar met de 4 weekse stage bij ptc+ (aan het eind van het schooljaar), en dan in het 2e jaar heb je je eerste paard en management module.. daarna een half jaar stage en in het derde jaar richt je je alleen nog op paarden, zo ook het 4e jaar (stage en afstuderen)
Diermanagment is zeker leuk. Al raad ik de richting paard en management echt af. Die module ziet gewoon niet goed in elkaar. Er zitten dingen in die je op het MBO zelfs nog beter voorgeschotelt krijgt. Ze zijn wel bezig om het e.e.a aan te passen dat wel maar dan kan je beter de kant beleid en communicatie op gaan en wat keuze modules op het gebied van diervoeding en evt nog 1 van paard en management er bij nemen. Dan heb je gewoon een veel betere basis om in de paardsector terecht te komen.
SuperLiesje schreef:Ik hoor juist vanuit het werkveld (meerdere bedrijven) dat de opleiding PM een streepje voor heeft op opleidingen als hbo-paardenhouderij etc.. Ik kies toch PM als major, en wil daar BC vakken etc bijkiezen..
kooslover schreef:Misschien is leraar dierverzorging ook nog een idee? Ik geloof HBO-niveau, en daarmee kun je dus les gaan geven op ik meen het MBO en groene scholen.

krummel schreef:kooslover schreef:Misschien is leraar dierverzorging ook nog een idee? Ik geloof HBO-niveau, en daarmee kun je dus les gaan geven op ik meen het MBO en groene scholen.
Dit kan dus op de stoas! Je word 2e graads leraar in alle groene vakken dus biologie, natuurkunde, scheikunde, dierverzorging enz Daarnaast kun je nog een manegement richting kiezen, bijvoorbeeld paardenhouderij! Dus je hebt straks 1 diploma maar ben tot meerdere dingen bevoegd!