Na zolang zoeken weer kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarah_m

Na zolang zoeken weer kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:07

Ik moet het eventjes van me af schrijven en van jullie horen dat er heus nog een droompaardje op me wacht.

Maar ik ben dus al lang op zoek naar een leuke merrie en ik word niet super snel gek op een paardje,
maar eindelijk, na heel lang zoeken en op advertenties kijken was ik naar een merrie gaan kijken die ik HELEMAAL
geweldig vind.. En alles was goed aan haar! Helemaal wat ik zocht en ik was al meteen dol op haar.. Kon
vanaf het moment dat we waren gaan kijken werkelijk geen uur meer niet aan haar denken.
Dus we hadden al besloten dat als ze goedgekeurd werd door onze da dat we haar zouden nemen.

Alleen er werd ons verteld dat ze haar niet vast wilden houden voor iemand en dat ze altijd verkocht kon worden,
wie het eerst komt wie het eerst maalt.. Dus wij wilden zo snel mogelijk onze da meenemen alleen die was dus met
vakantie (tot vandaag) en ik was daar dus zaterdag. Dus nu hij terug is was ik helemaal blij en wilde gaan mailen
dat hij in het weekend wel mee wilde. Alleen toen zag ik in mijn inbox dat ze al verkocht is.

En ik voel me nu zoo poedersuiker! Want ik was echt helemaal weg van haar. Ik heb nu alleen maar zin om in mijn bed te gaan
huilen zo erg vind ik het. Hebben jullie dit ook meegemaakt maar toch een happy ending?
Want ik heb die happy endings echt nodig nu!

edit; De verkoper heeft het wel van te voren gezegt en ik ben ook niet boos oid op haar, ze heeft ten slotte een handelsstal en voor haar was het balangrijk dat de merrie snel weg ging.
Laatst bijgewerkt door sarah_m op 29-08-08 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_Bon

Re: Na zolang zoeken weer kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:10

Het is heel erg naar maar kan de verkopende partij wel begrijpen aangezien ik zelf mijn paard ook op die manier verkocht heb.
Waarom heb je niet iets van handgeld betaald? Dan maar 100 euro kwijt maar toch.
Hoop dat je snel weer een onwijs leuk paardje tegenkomt.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:15

Ik begrijp het ook wel, ik neem de verkoper ook niets kwalijk maar het blijft rot! En handgeld.. tsja ik was na de eerste keer kijken wel helemaal weg van haar maar ik moest het wel thuis overleggen en we wilden eigenlijk niks overhaast doen.
Het is mijn eerste paard dus ervaring met kopen heb ik niet..
Maar ik ga de volgende keer als ik een goede kans zie dat ik een paard ga kopen ook zeker dat duidelijker maken bij de koper.
(dat ik serieus overweeg haar te kopen) het is alleen jammer dat ik haar niet 5 daagjes kon 'reserveren' Verdrietig

oh en bedankt voor je lieve reactie verder

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:17

Dan was het misschien toch niet "ment to be".
Jouw paardje komt echt wel op je pad, dat weet ik zeker.
Sterkte met je zoektocht.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:25

sarah_m schreef:
Ik moet het eventjes van me af schrijven en van jullie horen dat er heus nog een droompaardje op me wacht.

Maar ik ben dus al lang op zoek naar een leuke merrie en ik word niet super snel gek op een paardje,
maar eindelijk, na heel lang zoeken en op advertenties kijken was ik naar een merrie gaan kijken die ik HELEMAAL
geweldig vind.. En alles was goed aan haar! Helemaal wat ik zocht en ik was al meteen dol op haar.. Kon
vanaf het moment dat we waren gaan kijken werkelijk geen uur meer niet aan haar denken.
Dus we hadden al besloten dat als ze goedgekeurd werd door onze da dat we haar zouden nemen.

Alleen er werd ons verteld dat ze haar niet vast wilden houden voor iemand en dat ze altijd verkocht kon worden,
wie het eerst komt wie het eerst maalt.. Dus wij wilden zo snel mogelijk onze da meenemen alleen die was dus met
vakantie (tot vandaag) en ik was daar dus zaterdag. Dus nu hij terug is was ik helemaal blij en wilde gaan mailen
dat hij in het weekend wel mee wilde. Alleen toen zag ik in mijn inbox dat ze al verkocht is.

En ik voel me nu zoo poedersuiker! Want ik was echt helemaal weg van haar. Ik heb nu alleen maar zin om in mijn bed te gaan
huilen zo erg vind ik het. Hebben jullie dit ook meegemaakt maar toch een happy ending?
Want ik heb die happy endings echt nodig nu!

Meid weet maar al te erg hoe je je voelt,
Mijn eerste droom paard, was maar een paar maanden van mij, na een paar maanden is ze ingeslapen, nog in het rouwen van mijn vorige paardje, had ik een maand erna een pony gezien waar ik gewoon weg in 1 klap verliefd op werd, ging er heen om te rijden en het ging super, het klikte en ik was blij, besloot haar te kopen zonder te keuren, Keuren bij thuiskomst, hartstikke afgekeurd, ze was hoefbevangen, maanblind aan 1 oog, kortom toen ik daar op haar reed scheen ze verdovende middelen gehad te hebben, Paard weer weg, ik kapot natuurlijk.
Na weer een 2 weken zielig te zijn heb ik de stap genomen om naar een handelaar te gaan, en daar stond hij.. Een beeldschone (doch verwaarloosde ) Haflinger ruin van 2,5 ,hij kwam naar mij toe, dus hij zocht mij uit. En dat was het moment dat ik weer verkocht was, en hem mee heb genomen.
Er bestaan dus wel degelijk happy endings, want ik geniet nogsteeds van dit manneke, wat ondertussen 3 jaar en 4 maanden is, en ingereden, en heel lief Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:29

Ik vind het wel een rottige actie, als die mensen konden zien dat je helemaal gek van het paard was lijkt het mij niet zo moeilijk het paard even vast te houden. Tenzij de andere koper veel hoger bied ofzo. Maar je moet maar zo denken: Dat dit is gebeurd heeft vast en zeker een reden gehad. Mss was het toch niet helemaal jouw droompaard en was je voor een teleurstelling komen te staan Ach gut

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:30

Dat moet ook vreselijk zijn geweest! Verdrietig
2 paarden achter elkaar zo moeten verliezen!
Ik hoop ook maar dat ik over een tijdje terug kan kijken
en alleen maar blij ben dat ik haar niet heb gekocht want
dan had ik nooit ...... tegen gekomen Tong uitsteken

Alleen toch voelt het goed dat ook andere dat zeggen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:31

he meis
Heb ook mijn eerste droombeest aan me voorbij moeten laten gaan, 3 weken lang verheugd op haar, want bezocht haar voor mijn vak 2x en zou na vakantie keuren, gelukkig wilden ze haar wel vasthouden. Mijn eigen d.a. laten komen om te keuren en ze werd afgekeurd, kreupel. Heb haar toen niet gekocht maar ben er echt goed zuur van geweest. zou ook mijn eerste pony zijn. Na een poosje toch weer verder gaan zoeken en handelaar geweest. Daar kon ik maar naar 1 pony kijken, werd echt door haar aangetrokken en hoewel ze eigenlijk iets boven mijn budget was heb ik haar na keuring gekocht, nu bijna 7 jaar later is ze nog steeds mijn allerliefste maatje

Kortom, ergens staat een paardje echt op jou te wachten

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:32

Miss_Montana schreef:
Ik vind het wel een rottige actie, als die mensen konden zien dat je helemaal gek van het paard was lijkt het mij niet zo moeilijk het paard even vast te houden. Tenzij de andere koper veel hoger bied ofzo. Maar je moet maar zo denken: Dat dit is gebeurd heeft vast en zeker een reden gehad. Mss was het toch niet helemaal jouw droompaard en was je voor een teleurstelling komen te staan Ach gut

De verkopers hadden het al van te voren duidelijk gezegt dus zij hebben geen schuld, maar ik hoop dat maar inderdaad!
Het was ook meer iemand die een eigen handelstalletje had dus het ging ook echt om dat ze weg moest, niet naar wie. :-(

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:32

Oo dat is wel heel erg balen zeg!
Maar wel begrijpend voor de verkopende partij. Ik hoop dat je snel weer een leuk paardje vind!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:34

trustHim schreef:
he meis
Heb ook mijn eerste droombeest aan me voorbij moeten laten gaan, 3 weken lang verheugd op haar, want bezocht haar voor mijn vak 2x en zou na vakantie keuren, gelukkig wilden ze haar wel vasthouden. Mijn eigen d.a. laten komen om te keuren en ze werd afgekeurd, kreupel. Heb haar toen niet gekocht maar ben er echt goed zuur van geweest. zou ook mijn eerste pony zijn. Na een poosje toch weer verder gaan zoeken en handelaar geweest. Daar kon ik maar naar 1 pony kijken, werd echt door haar aangetrokken en hoewel ze eigenlijk iets boven mijn budget was heb ik haar na keuring gekocht, nu bijna 7 jaar later is ze nog steeds mijn allerliefste maatje

Kortom, ergens staat een paardje echt op jou te wachten

Al jullie lieve reacties doen me wel goed! Lovers
Ik hoop dat mijn verhaal eindigt zoals de jouwe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:34

sarah_m schreef:
Ik hoop ook maar dat ik over een tijdje terug kan kijken
en alleen maar blij ben dat ik haar niet heb gekocht want
dan had ik nooit ...... tegen gekomen Tong uitsteken

Idd en zó moet je denken OK dan! Jij komt je échte droompaard nog wel tegen hoor!

En over die verkopers dat ze het hebben gezegd snap ik en ze hebben idd geen schuld. Maar persoonlijk vind ik dat ze zich ook best een beetje subtiel hadden kunnen opstellen en even hadden kunnen wachten Lachen Maargoed, het is nu zo gelopen.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:36

wij hadden ook een heel mooi paard op het oog. mooi vosje echt super... precies wat ik zocht... en net toen we wilde gaan kijken werden we gebeld dat hij al weg was.... baalde enorm, maar gelukkig heb ik mijn andere little pony nog