Ib-groep altijd zo lekker vriendelijk??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Ib-groep altijd zo lekker vriendelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:20

Moest ze net even hebben omdat ik een rare brief had thuis gekregen.. Nou goed eerst krijg je zo'n stomme miep ik verbind je door blabla.. Dan sta ja vervolgens een kwartier in de wacht nou prima..Heb toch niks te doen.. Dan krijg je een kerel aan de lijn die jou te woord moet staan..Die toch een partijtje asso is..
Ik zeg ik had een vraag of de studiefinanciering..Krijg ik eerst al een diepe zucht.. Nou prima, dus ik stel over school e.d. begint hij zichzelf helemaal te voordedigen enz..Dat ik het verkeerd had blabla. dus ik reageer heel rustig daar waar op (nogmaals mijn vraag), zegtie nou ja laat maar hoor.. Boos! tis maar goed dattie niet naast me zat..
Ik bel ze toch voor hulp? Of zie ik dat verkeerd?

Dela

Re: Ib-groep altijd zo lekker vriendelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:57

IB groep krijgt waarschijnlijk duizenden telefoontjes over de studiefinanciering, maar dan nog horen ze jou ook vriendelijk te woord te staan.
Anders hebben die mensen wel een verkeerde baan gekozen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:36

Ik heb slechte ervaringen met de IBG telefonisch, maar per mail vind ik ze fijner. Ik mail dus tegenwoordig altijd, en heb vaak binnen een paar dagen antwoord. Bovendien heb je dan op schrift staan wat je hebt te horen gekregen en kun je het nog eens nakijken of later als 'bewijs' gebruiken.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:50

Mijn eerste en enige ervaring met de telefonische medewerkers was meteen een ramp. Ik belde op met een vraag over tweede loting. Ik zou bericht ontvangen over of ik weer uitgeloot was of niet.., De universiteit vertelde me dat die uitslagen allang bekend waren en dat ik dus de Ib-groep maar even moest bellen. Eerst moet je een heel keuzemenu aan cijfers intoetsen waar je helemaal naar van wordt en vervolgens dan 20 minuten in de wacht.. Krijg ik eindelijk iemand aan de telefoon die me heel onbeschoft vertelde dat hij geen idee had waar ik het over had en hij me dus door moest gaan verbinden. Weer 5 minuten wachten. Vervolgens kon hij diegene niet te pakken krijgen dus hij zou het wel even uitzoeken en me dan meteen zou terugbellen. Hij zei nog nadrukkelijk dat ik wel bereikbaar moest zijn die middag. Heb dus de hele dag thuis gezeten maar hij heeft nooit meer teruggebeld.. Scheve mond Ik hou het op mailen..

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:31

Ik heb al meerdere malen problemen met IB groep gehad.
niet alleen per telefoon maar ook op het kantoor zelf.

Ze hebben een formulier van mij verstommeld en per telefoon werd ik toen van het kastje naar de muur gestuurd. vervolgens heb ik maar voorgesteld dat ik het formulier nog eens zou invullen en langs zou brengen. kom ik daar werd ik van balie naar balie gestuurd omdat het ongewoon was post per hand overname te accepteren.

heb bij de derde balie gezegt dat ik door hun fout niet het hele gebouw wil afsjouwen en dat ze het maar aanneemt en zorgt dat het goed terecht komt -.-'

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:39

Daarom ga ik tegenwoordig altijd maar gewoon naar zo'n service kantoor. Is ook even wachten, maar dan weet je tenminste zeker dat het voor elkaar is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:18

Ben ik dan de enige die wel goede ervaringen heeft met de IB-groep per telefoon? Ja tuurlijk ik heb ook wel eens moeten wachten maar ben altijd netjes te woord gestaan. Het keuze menu is wel gigantisch maar met goed luisteren kom je ook een heel eind.

(het is wel zo dat ik met zulke centrales geen afspraken maak van 'bel maar terug' simpelweg omdat dat niet snel gebeurd, vraag dan meestal de naam of eventueel een rechtstreeks nummer. Werkt ook Lachen )

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:26

Oooh hou op, schei uit! Volgens mij hebben ze alle afgekeurde kantoorkneuzen bij elkaar geraapt en tegen gereduceerd tarief te werk gesteld bij de Informatie Beheergroep Groningen. Ik vermoed dat er ook een hoog hek om het gebouw staat met prikkeldraad en dat ze iedere dag om 08:00 inklokken en om 17:00 pas worden vrijgelaten.

Ok...nu serieus..

Ik heb weleens gebeld ja. Dat ging zo:
Welkom bij IB groep toets je correspondentienummer in (13 cijfers). Dan een heel keuzemenu. Dan eindelijk na lang wachten met irritante muziek iemand aan de telefoon.

Hallo met Sigrid, ik heb een brief gekregen dat ik ben ingedeeld in lotingsklasse C. Maar ik doe helemaal niet mee met een loting. Ik ben namelijk al toegelaten door middel van een selectietoets.
Andere kant: DIEPE ZUCHT
Ik (enigszin in paniek) Kunt u mij even uitleggen hoe dat dan precies zit want wat hier in de brief staat klopt niet.
Andere kant: DIEPE ZUCHT...Die brief heeft iedereen gekregen.
Ik: Ja, maar ik doe toch niet mee aan de loting.
Andere kant: Iedereen heeft die brief gekregen.
Ik: Maar waaom krijg IK hem dan ook als ik toch niet aan loting mee doe? Ik ben door de selectie heen. Hebben jullie dat wel goed in het systeem staan.
Andere kant: Iedereen die die opleiding gaat doen heeft die brief gekregen. Als je door de selectie heen bent, halen we je vlak voor de loting uit de bak en wordt je geplaatst.
Ik: Hadden jullie dat er niet ff bij kunnen zetten in die brief dan? Ik zit hier helemaal te stressen!
Andere kant: Snap je het nou nog niet? Zucht...
Ik: Jawel, ik snap het wel. Maar ik vind het gewoon een onlogische werkwijze.
bla bla bla bla nou ja, zo ongeveer.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:34

Niks keuzemenu,
Ze zullen niet blij met me zijn, dat ik dit hier openbaar neerzet, maar dan moeten ze hun eigen service maar eens verbeteren. Ik heb ooit wel eens een medewerkster lekker lens gescholden, omdat ik al meerdere keren van het kastje naar de muur was gestuurd, lang in de wacht had gestaan, enz.
Zij had begrip voor me, en adviseerde me om (en ik mocht het niet doorvertellen Knipoog ) ipv het laatste getal "0", eens een ander eindcijfer van het algemeen telefoonnummer te proberen. Aangezien het kantoor groot is, zijn er meerdere nummers in een netwerk ondergebracht. Varieer maar eens in eindcijfer tussen de 1 en 9 en je hebt geen keuzemenu, maar een medewerker die jou niet verwacht. Vandaaruit wordt je direct geholpen of doorverbonden en in het slechtste geval leggen ze de hoorn erop. Dan kun je het nogmaals, maar dan met een ander eindcijfer proberen. Is ALTIJD sneller dan via het algemene nummer.
Succes!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:47

IB groep! Verschrikkelijk! Ik heb ze moeten bellen na de dood van mijn moeder ivm het inkomen blabla nou er kon nog niet eens gecondoleerd af! Ik moest de overlijdingsakte maar opsturen! Nou sorry hoor maar dan ben je ook totaal niet sociaal aangelegd! Boos!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:51

A_lette schreef:
Ben ik dan de enige die wel goede ervaringen heeft met de IB-groep per telefoon? Ja tuurlijk ik heb ook wel eens moeten wachten maar ben altijd netjes te woord gestaan. Het keuze menu is wel gigantisch maar met goed luisteren kom je ook een heel eind.

(het is wel zo dat ik met zulke centrales geen afspraken maak van 'bel maar terug' simpelweg omdat dat niet snel gebeurd, vraag dan meestal de naam of eventueel een rechtstreeks nummer. Werkt ook Lachen )

Nee hoor, je bent niet de enige Lachen
Heb prima ervaringen met de IBGroep, heb nooit echt hoeven wachten en de laatste
keer heel netjes te woord gestaan door een lieve mevrouw die mij ontzettend
goed geholpen heeft met iets (zo bleek achteraf) waar ik stomweg overheen had gelezen Bloos

Ze kunnen het dus wel Lachen

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:56

Jeanine84 schreef:
IB groep! Verschrikkelijk! Ik heb ze moeten bellen na de dood van mijn moeder ivm het inkomen blabla nou er kon nog niet eens gecondoleerd af! Ik moest de overlijdingsakte maar opsturen! Nou sorry hoor maar dan ben je ook totaal niet sociaal aangelegd! Boos!

Dat is wel heel grof idd Lips are sealed

Ik begin me zo langzamerhand ook flink te irriteren aan de IBG.. Telefonisch staan ze je goed ter woord, maar van dat hele gedoe op internet snap ik echt geen zak Scheve mond

Ik had studiefinanciering aangevraagd, maar omdat ik het niet helemaal begreep heb ik met een medewerker gebeld om wat te vragen.. Allemaal uitgelegd. Ik stufi aangevraagd.. Krijg ik een papiertje thuis waar op staat dat ik heb aangegeven dat ik € 0,- wil ontvangen.. Ik wéér bellen en vragen hoe dat kan.. Meneer had netjes uitgelegd wat ik verkeerd had ingevuld. Ik dus alles ingevuld hoe me is verteld door de meneer. Krijg nu weer een brief thuis, staat dat ik € 91,82 wil ontvangen terwijl ik de volledige prestatiebeurs heb aangevraagd (van € 302,-). Morgen weer even bellen dus.. Ik begrijp er echt helemaal niks van Verward