Uitslag wajong keuring persoonlijk???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Uitslag wajong keuring persoonlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 08:35

Tja, heb dus een keuring gehad voor de wajong (ja., ondanks mijn leeftijd). Ik zou in eerste instante voor 18 augustus bericht krijgen, maar kreeg vorige week een brief dat dat niet ging lukken.
Nu had ik zonet een man aan de lijn, die dinsdag bij mij thuis komt om de uitslag met me te bespreken. Is dit de normale gang van zaken? Ik had eerlijk gezegd een brief verwacht, of anders een oproep om op kantoor te komen..... zit hier een beetje van te kijken.

Kan iemand mij vertellen of dit altijd zo gaat of dat er toch meer aan de hand is? Sowieso is mijn situatie enigzins afwijken, omdat ik 27 ben en dus al 2 jaar in de bijstand zit (waar ik dus niet had moet zitten, maar wist ik veel). Hopelijk kan iemand antwoord geven, want ik vind het nu toch wel heel erg spannend.

danneke80

Re: Uitslag wajong keuring persoonlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:37

stond er ook bij wat de functie is van de persoon die langskomt?
Als dit een arbeidsdeskundige oid is, is het wel redelijk normaal.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:38

Ik heb de Wajong vanaf mijn 19e en ik kreeg de uitslag op het kantoor te horen. Daarna kreeg ik nog een volledig rapport thuis gestuurt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:40

hmm.. maar je bent nu wel arbeidsongeschikt verklaart? of geven ze nu aan dat je wel aan het werk kan?

hier komt het studentje: wij hebben geleerd dat als je nog nooit gewerkt hebt, je in de Wajong komt. tot een bepaalde leeftijd...

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:41

Ik heb ook nog een arbeidsdeskundige thuis gehad, maar moest op een gegeven moment ook langs komen.
Lijkt me dus niet erg abnormaal..

Ik was 20 toen ik wajong kreeg..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:44

Wat is de functie van die man?

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:46

Ff praten over je verleden, wat je nu allemaal doet en zo.
Was bij mij meer een herhaling aan gegevens..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:16

Voor de duidelijkheid: De beste man belde me op. Ik heb dus geen brief waarin zijn functie staat. Ik kan me ook niet herinneren dat hij die gezegd heeft.
Ik heb hem gevraagd wat ik dinsdag kon verwachten, en hij zei (als ik het goed begrepen heb) dat ze me gingen vertellen wat ze er van vonden (dus of ik wel of niet arbeidsongeschikt ben). Dus als ik het goed heb, is het geen arbeidsdeskundige.

@leliev: Was dat bij jou ook vlak na de keuring op zich?

Als het wel een arbeidsdeskundige is, wat kan ik dan verwachten?

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:37

Lalidan schreef:
(dus of ik wel of niet arbeidsongeschikt ben). Dus als ik het goed heb, is het geen arbeidsdeskundige.

Of je wel of niet arbeidsongeschikt bent wordt je over het algemeen door een arbeidsdeskundige verteld.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:40

Ik kreeg het zelfs gewoon per telefoon te horen..
Ben 1 keer op gesprek geweest bij t UWV zelf...
Vanuit daar is een raport opgesteld, en ben ik arbeids-ongeschikt verklaard.
(overgens ZO simpel als het nu klinkt is het NIET hoor, hier is JAREN aan vooraf gegaan in de Bijstand, waar ik dus niet in bleek te horen! NATUURLIJK word je dit niet gewoon verteld bij t ISD.. en word je eerst een jaar gewoon aan je "lot" over gelaten zonder geld omdat je bent gaan samenwonen, maar nog steeds niet MAG werken..)

Ik werd na een aantal weken gebelt door een man van t UWV die mij vertelde dat ik "was goed gekeurd voor de wajong"..
Hij deed dit per telefoon omdat hij het onzin vond om mij vanuit Waalwijk met de bus naar Tilburg te laten komen voor iets dat ook gemakkelijk over de telefoon gezegt kon worden!
Enkele dagen ontving ik ook een bevestiging via de post.

Wat ik DENK (weet het niet zeker dus!)
Zou het kunnen dat ze ivm de klachten waarom je je Wajong hebt aangevraagt even willen controleren bij jou thuis of "het klopt"?
Zomaar een gokje hoor?
Ik weet natuurlijk niet waarom je je Wajong hebt aangevraagd maar misschien willen ze gewoon even bij je thuis kijken.

Verder... je kunt t UWV even bellen, als je de naam van deze man hebt, om eens na te vragen waarom hij bij jou thuis komt?
Simpel toch, de telefoniste kan gewoon in de computeren opzoeken of het klopt en waarvoor hij komt.

Hoe dan ook succes Lachen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:02

Ik ben 32 en heb tot voor 2 maanden terug voor de 2e keer een langere tijd thuis gezeten (4 jaar geleden was dat 1 jaar en afgelopen keer bijna 1,5 jaar).
Als ik nu 2 jaar thuis had gezeten zou ik ook in de wajong terecht komen.

Vraag me alsjeblieft niet naar de details want ik snapte erzelf ook niks van. Ik was dan kennelijk te goed voor de wao dus kom je daar in.
De arbeidsdeskundige zei wel dat als je daar in zit je een behoorlijke stempel op je hebt (soort afgekeurd vee noem ik het maar) en het moeilijk is daar weer uit te komen.

Ik heb van het uwv en hun begeleiding geen hoge pet op en ben blij dat ik bijna van die zooi af ben.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:17

ik moest naar het kantoor in utrecht komen voor een beoordeling en de uitslag daar van werd daar ook verteld dat ze langs huis komen heb ik eigenlijk nooit van gehoord zit sinds me 18e in de wajong ik zou het even na vragen als je het zeker wilt weten

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:39

LZP -> STW

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 08:51

Heb inmiddels contact gehad met degene die me helpt met de aanvraag, en hij had dit nog nooit mee gemaakt. Volgens hem moest je meestal bidden en smeken om die lui achter hun bureau weg te krijgen (hij gaat er inderdaad vanuit dat het een arbeidsdeskundige is). Sowieso had hij nog nooit meegemaakt dat je een brief kreeg waarin ze meldden dat ze niet op tijd een beslissing konden nemen. Hij ziet het in elk geval wel als een positief iets, als ik zonder meer afgewezen was, zouden ze het niet zo doen. De vraag is wat dan wel de beslissing is.....

Angelique18 schreef:
Wat ik DENK (weet het niet zeker dus!)
Zou het kunnen dat ze ivm de klachten waarom je je Wajong hebt aangevraagt even willen controleren bij jou thuis of "het klopt"?
Zomaar een gokje hoor?
Ik weet natuurlijk niet waarom je je Wajong hebt aangevraagd maar misschien willen ze gewoon even bij je thuis kijken.

Dit zou best kunnen. Maar wat dat betreft kan hij zijn lol op: Ik laat momenteel niemand (zelfs mijn ouders niet) in mijn huis omdat het gewoon verschrikkelijk is. Het is mij volledig boven het hoofd gegroeid.....

Nou ja, ik wacht het rustig (nou ja, vooruit, nagelbijtend dan) af, mijn moeder is er in elk geval bij.