Vraagje over rekening...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Vraagje over rekening...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 21:57

Wat gebeurt er/kan er gebeuren als je je mobiele telefoonrekening niet (kan) betalen? Hoeveel herinneringen krijg je dan?

050206051012

Re: Vraagje over rekening...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:00

Ligt er een beetje aan welke provider je hebt, maar bij de meeste word je afgesloten voor de herinnering. En ze zijn erg makkelijk in het definitief afsluiten (dan moet jij de verdere looptijd van je abo in 1x betalen), je krijgt een negatieve aantekening voor als je nog een keer een abo wilt afsluiten (wat je dan dus niet meer lukt) en uiteindelijk een negatieve BKR registratie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:03

Oh dat zal uiteindelijk vast wel, want betalen moet je toch. Maar een negatieve BKR registratie wil je echt niet... Duurt ook -ik meen- 5 jaar om daar vanaf te komen (na betaling).

Maar vanwaar je vraag?

Edit: hoezo heb je je post verwijderd?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:04

Ik denk dat je dit beter even met de leiding kunt bespreken Lachen Je had toch met hen de afspraak gemaakt dat je alle rekeningen aan hen zou geven? Zij kunnen het vast wel oplossen met de provider Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:05

Sylvia schreef:
Ik denk dat je dit beter even met de leiding kunt bespreken Lachen Je had toch met hen de afspraak gemaakt dat je alle rekeningen aan hen zou geven? Zij kunnen het vast wel oplossen met de provider Lachen

ja, maar ik heb een rekening van T-mobile gekregen: was eerst 7,50 per maand maar dat hebben de heren opgeschroeft naar 15,51! (wat ik dus net niet kan betalen, per accept-giro)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:08

Dan is het toch nog niet zo'n probleem? Dan ga je naar je leidinggevenden, geeft aan hen het geld, en zij maken het dan over van hun rekening.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:08

Quellian schreef:
Oh dat zal uiteindelijk vast wel, want betalen moet je toch. Maar een negatieve BKR registratie wil je echt niet... Duurt ook -ik meen- 5 jaar om daar vanaf te komen (na betaling).

Maar vanwaar je vraag?

Edit: hoezo heb je je post verwijderd?

Oeps... sorry... vraag was dus: wordt ik dan niet voor dce rechter gesleept? (beetje botervingers vandaag...) Bloos Haha!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:09

Nou zo snel kom je nu ook weer niet voor de rechter hoor Lachen dus maak je geen zorgen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:09

Die telefoon ging toch ook over T-Mobile en een abonnement van € 15? Is dit dan een ander abonnement? Je had toch prepaid meen ik? Ik kan me niet voorstellen dat een provider zomaar het abonnement verdubbeld... Dan zouden het eerder belminuten buiten de bundel zijn (ook gezien het vreemde bedrag)...

Ik zou hier toch gewoon even mee naar de leiding gaan... Zij weten vast wel een oplossing Lachen Het zal heus niet zo'n vaart lopen dat je voor de rechter gesleept wordt Lachen Gewoon even de leiding aanspreken, komt 't allemaal weer goed Ja Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:11

Oh goed komen zal het absoluut, inderdaad even met de leiding bespreken en dan even contact opnemen met de provider. Want zomaar je abo opschroeven mag imo niet Lachen

En het is echt niet zo dat je volgende week al voor moet komen hoor, je krijgt echt de tijd wel om dingen te regelen Ja

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:11

Sylvia schreef:
Die telefoon ging toch ook over T-Mobile en een abonnement van € 15? Is dit dan een ander abonnement? Je had toch prepaid meen ik? Ik kan me niet voorstellen dat een provider zomaar het abonnement verdubbeld... Dan zouden het eerder belminuten buiten de bundel zijn (ook gezien het vreemde bedrag)...

Ik zou hier toch gewoon even mee naar de leiding gaan... Zij weten vast wel een oplossing Lachen Het zal heus niet zo'n vaart lopen dat je voor de rechter gesleept wordt Lachen Gewoon even de leiding aanspreken, komt 't allemaal weer goed Ja Lachen

Morgen komt mijn persoonlijk begeleidster weer, zal het met haar even over hebben. (ook even die 15,= bij haar afgeven... kan wel even een week zondewr centen)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:14

Sylvia schreef:

ja, ik heb ook prepaid, maar ik had toendertijd achter de leiding hun rug om ook nog een leuk abootje genomen... van €15,= (actie, want het was eerst €7,50 voor de eerste 6 maanden en dan pas €15,- per maand........ maar waarom dan gelijk €15,= terwijl ik nog niks met die bijbehorende mobiel had gedaan?????)

Nee, dit is één en het zelfde abo-probleem, Sylvia!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:16

Oei oei, das niet zo handig Haha!

Maar ik denk dat het voor de provider niet uitmaakt dat je de telefoon/het abonnement niet gebruikt, zij houden zich gewoon vast aan die 6 maanden.

Morgen gewoon ff bespreekbaar maken Ja

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:17

Dan is het toch heel gemakkelijk? Lachen Je hebt toen afgesproken met je begeleidster dat je alle rekeningen door zou geven aan haar/iemand anders van de leiding en dat zij contact opnamen met T-Mobile? Dan kun je deze toch ook gewoon aan haar geven? Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:19

ja, iig is de betaling nog niet binnen bij hun, ik heb een herinnering in de bus gekregen (accept-giro van €15,51, betaling vóór 2 sept.) en ik ben afgesloten.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:21

Echt, geef die rekening morgen aan je begeleidster en laat haar daar naar kijken en het oplossen, het komt heus wel goed! Ja Niet meer druk over maken en morgen die rekening aan haar geven Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:22

Sylvia schreef:
Echt, geef die rekening morgen aan je begeleidster en laat haar daar naar kijken en het oplossen, het komt heus wel goed! Ja Niet meer druk over maken en morgen die rekening aan haar geven Lachen

Ligt al in haar postvakje! No worries! Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:18

Heel goed, zal zij het vandaag wel verder afhandelen Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:05

Ik neem aan dat je een contract hebt, waarop vermeld staat dat je de eerste 6 maanden voor de helft abbonee bent? Tevens wanneer je abbo is ingegaan en ook weer afloopt? TMobile bellen en ze daar even vragen hoe het komt dat je nu op eens die 15 moet betalen, terwijl je contract anders zegt.
Kan ook zomaar zijn dat ze het verrekenen, dus die 15 aangeven op je specificatie, maar in werkelijk dus die helft maar hoeft te betalen?
Enfin, even contact opnemen met je provider en het anders aan je begeleiding overlaten.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:18

Okéééé even een piepkleine update: ik mag me nergens meer mee bemoeien, alle rekeningen moet ik inleveren en het is voor mij verboden om zorgen te maken! ZE ZIJN ER MEE BEZIG OM HET TERUG TE DRAAIEN!!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:23

Zie je nou wel? Haha! Fijn dat het - voor jou in elk geval - verder opgelost is Lachen