Kan iemand mij helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cheeky

Kan iemand mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:02

sinds een paar weken zijn mij ouders uit elkaar. Het best op een rotte manier gegaan, maar ik ben blij dat we op z'n minst op de hoogte werden gehouden over hoe de stand van zaken was. een scheiding is nooit leuk, maar eigenlijk had ik er niet eens zoveel moeite mee tot nu. Mijn broertje woont nu bij mijn moeder, mijn zus woont in dronte door de weeks, me vader werkt en ik heb vakantie. Op zich leuk, voor 1 week ofzo...

Een tijdje heeft mijn vader al iets met iemand anders. Wat ik veel te snel vind gaan! Hij deed er stiekem over en deed net of er niks aan de hand was. Hij was o.a. naar een schuurfeest geweest en had verteld dat hij daar kon logeren. (mij best) Maar wat hij niet vertelde was dat hij met haar daar was. Dat moest ik de volgende dag aan horen terwijl we bij een kennis aan het eten waren. Zij wist ook overal vanaf.

Ik was enorm boos om het feit dat je je vader of moeder nodig heb in een scheiding, maar dat hij gewoon nu al met iemand anders gaat, en veder niet aan mij denkt. Ik ben er met hem over gaan praten, maar dat sloeg meteen al uit in een grote ruzie die gerust 1,5 uur duurde. Ik kreeg de schuld, en het ging mij niks aan wat hij allemaal deed, zei hij. Daarna hebben we er nog een keer over gepraat en hem duidelijk gemaakt dat als hij gewoon eerlijk is, ik het niet zo erg vind. Maar ja, diep van binnen gaat er toch iets stuk. Ach gut

Die vrouw is al 3 avonden tot half 11 gebleven en met hem alleen buiten hebben gezeten. Als ik vroeg aan me vader of er nog iemand kwam, kreeg ik het antwoord "nee", naar me toe geslingerd. Vanavond is het weer raak, hij had gezecht het rustig aan te doen, maar dat doet hij dus blijkbaar niet. ze is al 3 avonden hier geweest en vanavond gaat hij weer naar haar.

Ik zit ondertussen heel de dag alleen, me vader komt thuis, eet, is in de stal en is dan gewoon heel de avond bij haar. en als ik vraag of hij het rustig aan doet, zegt hij "ja, doen we ook!".

ALSJEBLIEFT, KAN IEMAND MIJ HELPEN???? Huilen

Splinter

Re: Kan iemand mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:05

Wat vervelend zeg Ach gut Ik weet hoe moeilijk het is als je ouders zijn gescheiden

Misschien kan je tegen je vader zeggen dat je hem mist, dat het te snel gaat en of hij ook wat rekening met jou wilt houden,
zou proberen om serieus om de tafel te gaan zitten en erover te praten

veel sterkte ermee Ach gut

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:09

liefde kan iemand weer helemaal terug in het leven brengen. Je ouders zijn net gescheiden, en je zegt zelf op een niet zo leuke manier. Hij heeft dus een enorme rot tijd achter de rug, net als jullie allemaal. Je vader is nu vrij te doen wat hij wil. En op zo'n moment als je dan verliefd wordt, lijkt het wel of je alles van je af kan laten glijden. Stel je zelf eens voor dat jij nu een jongen tegen het lijf zou lopen die je begrijpt, die je wil steunen, en die er ook nog eens TOP uit ziet. Dan zul je je in 1 klap een stuk beter voelen. Ik denk dat je vader dat nu ook heeft. Het is niet eerlijk als hij zich niet zo durft te voelen uit angst om anderen pijn te doen. Hij is nu zelf aan de beurt, hij zal geen leuke tijd achter de rug hebben gehad. Gun hem dit geluk, en probeer je een beetje voor te stellen hoe hard hij dit nu nodig heeft.
Tuurlijk doet het jou pijn, tuurlijk is het beter als hij het gewoon tegen je zegt. Maar ik kan me voorstellen dat hij zich ook even geen raad weet over hoe hij dit aan moet pakken, en zich even laat leiden door gevoelens en emoties ipv verstand.

Ik wens je heel erg veel succes!!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:48

wat een vervelende situatie.
mijn ouders zijn ook gescheiden ik was 4 en ben nu 14 tijdje geleden dus.
maar mijn vader had toenik 11 was een nieuwe vriendin ontmoet en ging daar ook vaak heen.
het was altijd vriendin voor en vriendin na om gek van te worden.

ik heb daar toen goed met mijn moeder over gepraat en die weet met mijn vader ( mijn ouders gaan nog wel goed met elkaar om)
nu zijn die vriendin en mijn pa uitelkaar omdat het toch niet ging zei werd jaloers op mijn moeder etc etc.

dus mijn tip praat er goed met iemand mee daar kan je dan je ei kwijt en probeer nog een keer met je vader te praten. en ja liefde maakt blind dat ervaar jij nu en ik weet hoe je je voelt.
mijn vader kon ook nooit een tussen weg vinden tussen vriendin en ons ( broertje en ik).

sterkte!
als je wil pb'en kan je altijd bij mij terecht