na 'pauze' vriendschap weer oppakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

na 'pauze' vriendschap weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:00

Vanavond hoorde ik van een vriendin dat een vriendin van weleer weer terug in Nederland schijnt te zijn. Weg (tijdelijk of definitief weet ik niet) bij haar man en voor een half jaar terug bij paps en mams. Zij woont al jaren in het buitenland en is nu 2 jaar getrouwd zijn. Ik heb al zeker anderhalf jaar niets van haar gehoord. Ze reageerde niet op e-mails van me en een beller ben ik niet.
Nu verwacht ik dat ze een dezer dagen wel op de stoep zal staan. Vind ik prima en dat ik mijn ' vraag': ben ik te makkelijk als ik haar bij wijze van spreken zomaar weer in mijn armen sluit of zou ik eigenlijk boos moeten zijn omdat ik al zolang niets heb gehoord. Terwijl ze wel vrij regelmatig in Nederland bij haar ouders (in mijn woonplaats) op bezoek is geweest en ik op een steenworp afstand woon. Soms vraag ik me dus wel eens af of ik niet te makkelijk ben in dit soort dingen; moet ik dingen meer uitspreken? (ik lig hier niet wakker van hoor!)

Sankzzzz

Re: na 'pauze' vriendschap weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:01

Ik zou haar wel binnenlaten en dergelijke, maar het er toch ook eens over hebben waarom ze niets meer van zich heeft laten horen..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:03

ik denk dat als je er zelf geen problemen mee hebt dat er niks aan de hand is. Zo te horen vind jij het prima en wil je alleen weten waarom? Dan is er toch geen enkel bezwaar om haar gewoon weer binnen te laten? Het gaat er vooral om hoe jij je eronder voelt en daar moet je op af gaan, niet op wat andere mensen ervan denken.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:31

Ik heb ook een vriendschap opgepakt na zo'n 4 jaar denk ik. In die periode was het nog niet eens gedag zeggen. Geen idee waarom, maar het is nou eenmaal zo gelopen. Tot het moment dat ze een feest ging geven voor haar moeder waar mijn ouders en ik voor uitgenodigd werden. Heb er lang over nagedacht om haar een email te sturen met al mijn vragen en twijfelde of het wel weer goed zou komen. Maar we zijn weer goede vriendinnen, en hebben het er eigenlijk nooit over gehad. Het is niet meer zoals vroeger, maar het begint er weer steeds meer op te lijken. Je moet toch weer een beetje vertrouwen in elkaar krijgen en in die 4 jaar zijn we allebei ook behoorlijk veranderd. Waren toen 14 en toen we de vriendschap weer oppakten 18, scheelt een hoop!

Ik zou haar dus gewoon binnenlaten en lekker gaan kletsen samen, dan komt het misschien vanzelf wel naarboven waar het mis is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:50

Maak je niet druk om 'wat hoort' ed. Volg je gevoel. Als ze voor de deur staat en je voelt je hart opspringen, vlieg 'r om d'r nek en pak het op waar jullie het hebben achtergelaten.
En als ze voor de deur staat en je voelt terughoudendheid bij jezelf, dan begroet je 'r wat zakelijker en gaat eerst maar eens praten.

Volg je hart!

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:03

Ik ben zelf van de week mijn "vriendinnetje" na ongeveer een jaar of 5 Bloos hier op bokt tegen gekomen,
waarom we elkaar een jaar of 5 niet gesproken en of gezien hebben weten we allebei niet,
maar ik vindt het gewoon super nu weer contact met haar te hebben en ga snel bij haar langs Haha!,
dus meis volg je hart en doe wat jezelf het beste lijk Pling

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:54

Inderdaad dat vind ik ook hoor! Gewoon kijken hoe het gaat en hoe je je erbij voelt Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:18

Ik ben het met de rest eens, gewoon haar binnenlaten en kijken hoe het voelt. Je merkt dan snel genoeg of het zin heeft om de vriendschap weer op te pakken of niet. En dan zou je er nog heel voorzichtig over kunnen beginnen waarom ze zolang niks heeft laten horen.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:28

Sonja schreef:
Maak je niet druk om 'wat hoort' ed. Volg je gevoel. Als ze voor de deur staat en je voelt je hart opspringen, vlieg 'r om d'r nek en pak het op waar jullie het hebben achtergelaten.
En als ze voor de deur staat en je voelt terughoudendheid bij jezelf, dan begroet je 'r wat zakelijker en gaat eerst maar eens praten.

Volg je hart!

Helemaal mee eens!
Dat kan niemand anders voor jou bepalen hoe jij je 'moet' gedragen, dat kan alleen jouw gevoel voor jou bepalen!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 08:29

Dank jullie wel voor de reacties. Soms denk ik wel eens 'ben ik te lief?', maar dat ben ik dus volgens jullie niet! Ik ken wel van die mensen die met iedereen de strijd aangaan, maar dat zou ook niet bij me passen om me zo superassertief op te stellen (druist tegen mijn gevoel in). Ik wacht af of ze überhaupt komt en wie weet ga ik ook wel even bij haar langs.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:43

Ik denk niet dat je daar teveel druk op moet gaan leggen wat geweest is, dit zijn dingen die gebeuren overal en iedereen.
Het is aan jouw of je diegene zo graag om je heen hebt en vergeeft of het blijft bij een eenmalig gezellig bezoek.
Ik zou dat even in het midden laten.

Mijn goede vriendin van schoon zag ik na de schooltijd veel minder en heel stiekum is het verwaterd, ik was laks met bellen en zij met afspraken nakomen.
Dit is vaak een teken dat je niet meer zoveel met mekaar hebt.
Tot een paar jaar geleden kwamen we mekaar tegen op een markt en toen hebben we weer een paar keer afgesproken waarna het weer is verwaterd.
Ik had het er zo mee gehad want ze had de laatste afspraak alweer afgebeld, dat toen we zijn gaan verhuizen ik niks meer aan haar door heb gegeven.
Ik ben er nu ook echt klaar mee, ik zeg haar als ik haar tegenkom de goeiedag en eens babbelen is leuk maar meer niet meer.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:47

Dat het contact verbroken is ligt blijkbaar niet alleen aan haar. Zij reageerde niet op jouw mails, is niet zo leuk. Maar blijkbaar was bij jouw de belangstelling ook niet groot genoeg om de telefoon te pakken (je zegt dat je geen 'beller' bent, tja, misschien is zij wel geen 'mailer').

Zou er dus geen probleem van maken als ze weer voor de deur staat.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:03

Ze was wel een mailer (heel wat geschreven over en weer tot 2 jaar terug), misschien had ze later geen internet meer, ik weet het niet. Haar telefoonnummer had ik niet, en op mails reageerde ze dus niet meer.
Deze vriendin in kwestie was altijd een beetje typisch en dat bedoel ik niet onaardig hoor. Ik ken haar al heel lang, vanaf mijn 10de denk ik. En vanaf mijn 19de (zij 2 jaar jonger) waren we bevriend. Qua stemmingen was ze altijd heel wisselend, de ene dag heel gezellig, de andere dag kwam er geen woord uit, maar dat gaf ook niets. Ze had het thuis ook niet altijd even gezellig.
Sinds ze bij haar laatste vriend (later echtgenoot en nu dus misschien wel ex) was, was ze wat gelijkmatiger, en was ze ook wat socialer.
Dus waar het nu aan ligt, valt niet te zeggen. Misschien omdat het prive daar niet goed ging dat ze geen zin in mailen had, kan ik me goed voorstellen. We'll see.