Openbare weg wordt speeltuin en meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Openbare weg wordt speeltuin en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:55

Ik irriteer me zo ergens aan!

Ook vraag ik me af of het iets is van hier in de buurt (t'Gooi) of dat het gewoon een nieuwe hype is.

Waar het om gaat:

Ik woon in een buurt met best veel kinderen. De tuinen bij ons zijn allemaal op zich best groot.
Maar in plaats dat de kinderen in de tuin spelen, mogen ze allemaal op de straat voor spelen.
Wat de ouders dan doen, die zetten de straat gewoon af met pionnen!
Je kan er dan maar amper door of je wordt boos aangekeken dat je er langs wil. Want natuurlijk staan de ouders met de buren op de stoep of weg wijn te drinken. Soms staat er gewoon een compleet tuin set om te zitten buiten om erbij te zitten.
De openbare weg wordt gewoon een speeltuin! Die kinderen kijken totaal niet uit of er verkeer aan komt.
Ook constant voetballen en dan weer wordt er op mijn auto geschoten Ziek Hamer
Ik heb vroeger altijd geleerd dat de stoep was om te spelen en niet op de weg komen! Want dan kon je aangereden worden.

Nog zoiets:

Veel mensen hebben hier een oprit. Maar ook zijn er huizen die midden in wonen (middenwoning) en hebben dus geen oprit.
Wat de mensen doen die dus een oprit hebben, die parkeren hun auto op de parkeerplaats voor onze deur!
Wij moeten de auto dus weer voor andere mensen hun huis zetten met middenwoning en zo staat de straat altijd vol en is er geneens plek voor de auto van mijn vader. En dat terwijl al die opritten leeg staan!
Misschien vinden jullie dat ik me aanstel, maar als je boodschappen gedaan hebt en dan zo ver met die boodschappen slepen is niet fijn en dat terwijl de buren gewoon 3-4 auto's kwijt kunnen op de oprit!!!

Nog zoiets:

Bijna elke weekend wordt er hier een 'hip' feestje gegeven. De kakkers en yuppen veranderen in krijzende, drinkende monster.
Zo netjes als ze aankwamen in hun Mercedes etc zo dronken en lallend gaan ze weer weg.
Kortom, lig standaard elke zaterdag avond wakker door achterburen die denken dat ze 'vrij' wonen en maar feestjes in de achteruin kunnen permiteren.
Dit gebeurde ook het weekend voor mijn eindexamen. Had het gehad! Heb om 02.00 uur snachts de politie gebeld, en een kwartier later was het stil!

Wie ergert zich nog meer aan die rare dingen van tegenwoordig die normaal blijken te zijn?

Of ben ik de enige? No Cheer Huilen van het lachen

xDramaQueen

Re: Openbare weg wordt speeltuin en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:58

Ik ken het, Ik was aan het pauzeren op me oude werk, ik had de achterdeur open, zat in het zonnetje met me broodje en me chocomel, er komen 4 kinderen aanrennen op een hele hele hele grote ruime stoep waarnaast auto's het winkelcentrum oprijden, zonder te kijken zonder op te letten rennen ze op de weg en gaan ze huppelen, hieronder was een kind van 4/5 1 van 8/9 en 1 van 12. ik ben opgestaan en heb heel hard geschreeuw JA! en jij hebt niet leren kijken van je moeder waar je heen gaat! dat kind van 4 stond helemaal strak zo erg schrok ze, ik was blij dat ik dat deed, want nog geen flits later kwamen er 2 auto;s de hoek om gecrosst .. ik heb er ook een hekel aan dat alles maar voorang neemt een vrouw met kinderwagen kwam vandaag achter een container voorbij en steekt zo over, ik vol op me rem en dat scheelde weinig, stopt ze midden op de weg, heb gesnauwd ja ga nou maar volgende keer minder geluk!

Nog voorbeeld; Mijn buurman en de buurman daarvan hebben zo'n soort mand met plastic en blokjes, als ze dat aansteken word de hele buurt uitgeroeid, en de wind gaat 9 van de 10 keer onze kant op, daar zitten allemaal gifstoffen in en dit kan bij ons longkanker veroorzaken, toen we vroeger of hij uitkan (was toen 25 graden dus wilden alles niet dicht trekken) kregen we te horen tjah buurman, moet ook gebeuren he, we hebben toen de politie gebeld, maar nog steeds worden we uitgerookt in de zomer en moeten we alles sluiten om te voorkomen dat we die stoffen binnen krijgen, zelf zo'n ding aanschaffen werkt niet want de wind gaat van hun af..