Misbruik persoonsgevens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ezmee

Misbruik persoonsgevens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:46

Heel vreemd....

Ik bied op een artikel op Makrtplaats en rond 14.30/14.45 is en door een voor mij nog onbekend iemand na mij geboden €1,- meer dan het door mij geboden bedrag. Het gekke ervan is dat mijn persoonlijke voor-en achternaam worden gebruikt.

De S is veranderd in de Z zoals hier op bokt. Ik heb Marktplaats ingelicht over deze rare praktijken.
Ik verwacht iemand van bokt gezien de letter wijziging.
Als er meer over bekend is en het gaat daadwerkelijk om iemand van bokt dan laat ik dit weten aan het mod-team.
Nou weet ik niet wat ze ermee doen?

Het is ver te zoeken, respect voor een ander om zo mijn persoonlijke naam te gaan gebruiken.

XFiemoX

Re: Misbruik persoonsgevens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:40

He heel vervelend TS.

Maar vriendlief hebben dit ook keer gehad deden wij tot 2-maal toe bieding op hetzelfde product,
kwam er even later (1min) een hoger bod van wel 0,50cnt meer dan onze bieding was, en toen dachten wij zo van wat een achtelijke zielig persoon zeg, dus toen wij wat meer nog geboden, en ja hoor na ons 2e bieding weer (1min) na ons kwam diezelfde achtelijke persoon maar dan met 1euro meer als onze 2e bieding pfffffffffffffff Boos! Boos!

Toen hadden we degene van wie het product werkelijk is een mail gestuurd met wat er gaande is etc..Alleen daar nooit geen reactie op terug gehad.

Naja als die achtelijke persoon er blij mee is met 1euro of 0,50cnt meer te bieden Go jij! Go jij! wees der vooral gelukkig mee Go jij! Go jij! ...

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:43

Marktplaats doet er geen fl*kker aan... Nu hoop ik op reactie van de verkopers of die een email adres kunnen achterhalen en anders ga ik bellen want welke domme ziel doet zo iets. ?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:44

even duidelijkheid; heeft iemand geboden met jouw naam van bokt? of heeft iemand na jou geboden?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:47

__Possie__ schreef:
He heel vervelend TS.

Maar vriendlief hebben dit ook keer gehad deden wij tot 2-maal toe bieding op hetzelfde product,
kwam er even later (1min) een hoger bod van wel 0,50cnt meer dan onze bieding was, en toen dachten wij zo van wat een achtelijke zielig persoon zeg, dus toen wij wat meer nog geboden, en ja hoor na ons 2e bieding weer (1min) na ons kwam diezelfde achtelijke persoon maar dan met 1euro meer als onze 2e bieding pfffffffffffffff Boos! Boos!

Toen hadden we degene van wie het product werkelijk is een mail gestuurd met wat er gaande is etc..Alleen daar nooit geen reactie op terug gehad.

Naja als die achtelijke persoon er blij mee is met 1euro of 0,50cnt meer te bieden Go jij! Go jij! wees der vooral gelukkig mee Go jij! Go jij! ...

Dit is heel normaal in mijn ogen? Dat heet bieden, en degene met het hoogste bod ''wint''?

Erg vervelend dat ie jou naam gebruikt, maar aan de andere kant.. misschien is het alleen je naam?
Heb je in je adv. zelf ook je naam staan dan?
Misschien dat ze het daarvan hebben overgeschreven.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:48

Nee, dat niet maar dat verwacht ik wel omdat de letter S in een Z is veranderd. Zoals hieer mijn naam Ezmee ipv Esmee Knipoog

Elke keer na mijn geboden.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:49

Nagini schreef:
__Possie__ schreef:
He heel vervelend TS.

Dit is heel normaal in mijn ogen? Dat heet bieden, en degene met het hoogste bod ''wint''?

Erg vervelend dat ie jou naam gebruikt, maar aan de andere kant.. misschien is het alleen je naam?

Heel normaal misbruik maken van een ander zijn persoonlijke naam ? Zou jij ook niet op prijs stellen als jou naam heel Marktplaats rondgaat of maak het jou niet uit ?

Ik heb geadverteerd met een andere naam. Die heeft mij herkent aan die naam en gebruik mijn persoonlijke eigen voor en achternaam om te bieden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:50

Tja maar zo snel achtereenvolgend alsof die debiel kon zien wat we aan bieden was pffffffffff..Ik vind dat gewoon echt *ziek/misselijk gedrag van iemand die niet helemaal goed in zn kop is*. 0.50cnt a 1euro omhoog dan de hoogste pfffffffffff dan ben je echt misselijk gestoord in je kop... Boos! Boos!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:50

beetje raar

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:52

Ik voel me echt raar gewoon. Ik wacht morgen af en anders bel ik met die adverteerders denk ik want ik wil die persoon wel even onmaskeren.. Domme ziel.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:54

__Possie__ schreef:
Tja maar zo snel achtereenvolgend alsof die debiel kon zien wat we aan bieden was pffffffffff..Ik vind dat gewoon echt *ziek/misselijk gedrag van iemand die niet helemaal goed in zn kop is*. 0.50cnt a 1euro omhoog dan de hoogste pfffffffffff dan ben je echt misselijk gestoord in je kop... Boos! Boos!

Jeetje das wel erg heftig hè?

Dan zijn alle mensen op ebay dus ook ''misselijk gestoord in hun kop''?
Als jij iets heel graag wilt.. kan het ook zijn dat ie gewoon op F5 heeft gedrukt.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:56

Graag weer ontopic Knipoog Nu gaan we het over Ebay en de rest hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:46

Ezmee schreef:
Nagini schreef:

Heel normaal misbruik maken van een ander zijn persoonlijke naam ? Zou jij ook niet op prijs stellen als jou naam heel Marktplaats rondgaat of maak het jou niet uit ?

Ik heb geadverteerd met een andere naam. Die heeft mij herkent aan die naam en gebruik mijn persoonlijke eigen voor en achternaam om te bieden.

Met normaal bedoeld ze dat er iemand elke keer hoger dan jou bied.
Daarom is het ook bieden!

Ze zegt ook het is NIET normaal om jou naam te gebruiken.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:48

Dat kon ik er niet uit opmaken maar idd zo kan je het ook zien en lezen Knipoog

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:50

thanks Daantjuhhh zo bedoelde ik dat idd.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:58

Is het op MP niet net als Ebay zo dat je een maximum bedrag in kunt stellen, dat ie automatisch overbiedt? Desalnietemin, als je iets graag wilt hebben dan kan ik me levendig voorstellen dat je regelmatig kijkt en een euro of zo meer biedt, dat doe ik ook Lachen

Aangezien ze je achternaam ook kennen lijkt het me iemand te zijn die je kent? Eén voordeel: biedingen op MP zijn niet bindend, in tegenstelling tot Ebay... En de gegevens achter "jouw naam" zullen naar ik aanneem ook afwijken van jouw gegevens. Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 23:14

Gelukkig is dat niet bindend. Schilt een hoop. Nou ik heb een nieuwtje bod 1 met mijn naam is verwijderd.
Nogmaals als ik er achter kom waarschijnlijk een kennis dat kan bijna niet anders die neem ik te grazen Bloos Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb vage vermoedens maar di ekunnen ook niet waar zijn. De tijd zal het leren.