Ik had er erg veel van verwacht, als trouwe x-files fan. Alle 9 seizoenen compleet gezien, en moest natuurlijk ook de film kijken. Helaas viel hij me erg tegen.
Het verhaal was niet echt x-files achtig (met bovennatuurlijke dingen en/of aliens etc. ) En die spanning die er 9 seizoenen lang hing tussen mulder en scully was ook weg. Het was gewoon een slecht verhaal vond ik, waar je ook nog moeite voor moest doen om te begrijpen wat er tussen mulder en scully speelde.
En het einde ook zo verschrikkelijk open, over dat jongetje. Ik had gehoopt op een goed einde, zoals bijna alle x-files eindigen! En nu laten ze het einde open.
Ik begrijp het ook niet, halverwege de film lijk je eindelijk te begrijpen waarom de priester had gezegd: 'Don't give up', en lijkt Scully dat ook te begrijpen. Maar op het einde begint ze zich opeens waar af te vragen waarom, terwijl je dan keihard tegen het tv scherm wil schreeuwen: Geef het jongetje niet op! En dan Mulder met zijn opmerking: Als je maar even twijfelt, zet de operatie dan stop. Dat is ook zo niet Mulder achtig.
Beetje jammer vond ik het, had er echt veel van verwacht.
Maar wel even leuk me tv-helden weer te zien in een film!
wat vonden jullie van de film?