25+ , moeder zijn en weer terug na school?? wie o wie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lique

25+ , moeder zijn en weer terug na school?? wie o wie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:42

hallo allemaal Haha! ,

Goed,mijn verhaal ...
Ik ben dus 25 en een beetje baan loos momenteel,
dat is niet zo heel dramatish want ik beschik gelukkig over de luxe dat ik niet perse hoeft te werken..
Maargoed wil wel graag wat doen! nou riep mijn partner van he, waarom ga je niet gewoon terug na school?
maargoed even serieus over nagedacht..tegen de tijd dat school weer begint ben ik 26, stel ik zou een 4 jarige opleiding doen dan ben ik 30 als ik klaar ben!!
+ dan zit ik bij allemaal 18/20 jarige in de klas.. dus dat houdt me een beetje tegen..
weet ook nog niet welke opleiding ik ga doen,maar ik wil graag jullie ervaringen horen!!

dus wie is weer terug na school gegaan ,
wat voor opleiding ben je gaan doen?
en hoe is het bevallen?
en krijg je wel een baan of willen ze toch liever de jonkies?

brand maar los zou ik zeggen... Haha! Haha! oja ik ben ook in bezit van een dochter van 7 dus zou leuk zijn als er ook moeders reageren,vooral hoe ze het combineren

groetjes lique
Laatst bijgewerkt door lique op 27-08-08 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

SpiedSkeet

Re: 25+ en terug na school !! wie heeft deze stap gezet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:52

Ik ben dan wel geen 25, maar 22, maar ook na een tijd werken weer in de schoolbanken geklommen.

Heb mijn middelbare school niet afgemaakt en na zo'n 2 jaar er tussen uit geweest te zijn heb ik eerst een MBO opleiding gedaan. Inmiddels ben ik met een duale HBO opleiding gestart, maar kan je nog niet echt vertellen van hoe of wat omdat ik vandaag m'n eerste dag had Clown

Als je het kunt doen, gewoon doen! Allereerst is het een nieuwe uitdaging en daarnaast vind ik het super leuk om nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe ervaringen op te doen.

Sissavi

Re: 25+ , moeder zijn en weer terug na school?? wie o wie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:26

Als je een deeltijd opleiding start (ik spreek dan wel over HBO)zit je niet alleen tussen 18/20jarige maar ook tussen mensen van jouw leeftijd en veel ouder! Ik doe nu al een jaar een deeltijd opleiding (ben zelf 22 en ben de jongste uit mn klas) en in mijn klas ligt de gemiddelde leeftijd rond de 30. Dus dat zou een goede optie zijn. Mijn oudste klasgenoot is 46.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:32

Mijn moeder is 55 en is met de opleiding spw begonnen, ze vind het hartstikke leuk!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:48

Inderdaad deeltijd opleiding, doet mijn stiefbroer ook n die zit gewoon bij ouderen in de klas, vaak in de avonden. Hij werk ook nog gewoon en hij en zijn vrouw verwachten in oktober hun eerste kindje Lachen
Ik vind het heel knap dat hij weer begonnen is met studeren en hij vindt het heel erg leuk!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:52

Afgelopen jaar heb ik eindexamen vwo gedaan op een sprintschool (2 jaar in 1) en bij mij in de klas zat ook een meisje van 23 (de rest van de leerlingen was over het algemeen 17/18/19. Nu is dat natuurlijk wel even anders dan een moeder van 25 maar het handelde zich daar ook nog om middelbare school en geen opleiding. Eerlijk gezegd vond ik het heel gezellig! Laat je vooral door je leeftijd niet tegenhouden!
En aan de rest van de berichten te zien valt het reuze mee!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:54

Ik was 35 toen ik een opleiding management assistente ging doen, ik was niet de jongse, maar zeker niet de oudste. Ik deed examen en een dag later kon ik al kiezen uit 3 banen. Als je de kans krijgt om door te studeren, zou ik het zeker doen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:55

Ik heb geen ervaring, maar wil alleen maar zeggen:
Meid, als het je leuk lijkt... DOEN!!!
Wat maakt het uit dat je bij 18 jarige in de klas komt te zitten?!?
Stel je toch een voor dat we in alles wat we doen rekening moeten gaan houden met de mening van anderen.
Hou op! Dan hebben we geen leven meer!
Nee hoor. Lijkt het je wat, en je hebt de mogelijkheid om dit te doen, doe het dan.
Je kan er straks alleen maar spijt van krijgen omdat je het toch niet gedaan hebt...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:57

Ik ben ook niet boven de 25, maar 20 en moeder en ik ga dit schooljaar ook weer naar school toe.
Gewoon doen!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:00

Ik zou beginnen met een opleiding tot verzorgende..
Ik ging dan werken en leren tegelijk.. Toen was ik 24 jaar en in de klas de jongste Bloos Gewoon doen, zeker als je man al begint erover, die zal je ook echt steunen. Pak die kans en maak er wat van. Maar bedenk wel goed welke opleiding je wilt gaan doen, dat je niet een verkeerde keus maakt. Want dat zou zonde zijn. Knipoog

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:07

Ik heb ook even een bbl opleiding gedaan en was toen ook 1 van de jongste... alleen ben ik daarmee gestopt omdat de manier van leren me totaal niet aan stond en het beroep toch niet zo was als ik had verwacht... en ben 21 jaar.

Ik denk als je een bol opleiding wilt gaan volgen dat daar wel veel jeugd in de klas zit.
Maar laat je vooral zoals de rest zegt niet tegenhouden!

Succes Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:12

Ik was 24 toen ik een opleiding Management-assistente ging doen. Ik zag er ook heel erg tegenop om bij mensen van 17 in de klas te komen en daarom heb ik ervoor gekozen om een deeltijdopleiding te gaan doen. Ik kon toen kiezen om een hele dag in de week naar school te gaan of 2 avonden. Omdat ik nog een fulltime baan heb, heb ik voor het laatste gekozen.
Het voordeel van zo'n avondopleiding was echt dat ik een van de jongsten in de klas was en iedereen is heel gemotiveerd. Misschien is dat iets voor jou? Dan ben je er overdag voor je dochter en kun je 's avonds naar school.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:18

Ik zou kijken naar een deeltijdopleiding. Dan zit je niet met hele jonge studenten meestal, heb je nog tijd over voor je gezin ( of als je ondertussen een leuke baan vindt ) en kan je wat meer zelf indelen/plannen.
Overigens heb ik me als 25+ moeder net vorige week weer ingeschreven voor een masteropleiding aan de Erasmus Universiteit, ook deeltijd. Voor mij alleen het verschil dat ik deze opleiding voor mijn zwangerschap al voor de helft gedaan had, dus het is meer afronding dan iets nieuws beginnen. Het is zwaar, heeeeel zwaar. Ik kan alleen studeren als de kleine slaapt. En dan moet ik ook nog paardrijden, dus het wordt meestal half elf 's avonds voor ik achter mijn boeken kruip. Maar als je niet werkt, dan kan je misschien meer overdag doen (zeker als je kleine al op school zit ).

lique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:52

bedankt allemaal voor jullie reacties!!
ik weet nog niet wat voor opleiding ik moet gaan doen..
tis idd iets wat ik nu doen moet ik halverwege geen spijt van krijgen, ik heb alleen mijn havo diploma,
dus ik zou na het hbo kunnen maargoed dat lijkt me ook wel zwaar, ook zo ik paardensport kunnen gaan doen maargoed hele leuke opleiding maar in hoeverre een baan gerantie ?
ook lijkt de opleiding ok assisitent leuk..dus ben me dus echt nog aan het orrienteren..

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:56

Niet laten tegenhouden door leeftijd!

Mijn moeder (46) heeft afgelopen jaar nog een tijdje meegelopen op Van Hall/Larenstijn. Zij wou graag een bepaald deel over enzymen/alergieen/afweersysteem bijleren, oa voor haar werk. Zij is er heel positief over Lachen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:59

Ik ben 26 ben op mijn 23ste weer begonnen met studeren ( thuisstudie) ben nu bijna klaar en heb een erg leuke baan eraan overgehouden. dus mijn reactie op jou vraag GA LEREN krijg je NOOIT spijt van

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:08

even voorasf: ik heb niet alle posts gelezen.

bij mij op de opleiding ben ik ook 1 van de oudste (ben 23, ga nu mijn laatste jaar in) maar er zit ook iemand bij mij in de klas van 29. het bevalt haar voor zover ik weet super goed.

als je geen zin hebt om op school te zitten kan je ook thuis studeren (LOI NTI enz.) maar dan moet je wel genoeg doorzettingsvermogen hebben.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:35

ben vorig jaar weer begonnen met school,ben nu 23 en moeder van een 4-jarige Knipoog
werk 4 dagen en ga 1 dag naar school,bevalt erg goed!
zit iemand van 28 bij me in de klas...
je bent nooit te oud om te leren Tong uitsteken

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:39

Moeder van een vriendin van mij is ook weer naar school gegaan. Is rond de 45, en er zitten daar ook oudere mensen dan alleen 18/10 ! (lees; 50) Wees maar niet bang dat je de oudste bent Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:40

vriendin van mij heb ik leren kennen op school, ik ben 18 en zij 25, hebben de grootste lol..^^, en bij mij is t heel normaal, mensen van 24, 25, 26.. En dan zitten ze in de 2e van het MBO..

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:47

is misschien niet helemaal dezelfde situatie

maar ben nu 24 en ga in februari instromen op een opleiding
na 4 jaar niet naar school te zijn geweest
de angst die jij hebt heb ik ook maar ik denk ook
als ik rekening moet houden met anderen kan ik net zo goed binnen blijven

ik leer voor mezelf en niet voor een ander
maar ik denk dat het allemaal gaat loslopen
en ook wel met jou

veel succes met je opleiding keuze
ik hoop dat je wat leuks vind

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:10

Ik begin aan een bol deeltijd opleiding en er zitten ook dames van rond de 45 bij mij in de klas.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:19

Ik ben nu 23 en ik word binnenkort 24 en ik wil ook weer heel erg graag naar school. Ben met mijn laatste opleding gestopt omdat ik met mensen in de klas zat van 15, 16 en 17 sommige waren rond de 19 en ik voelde me er gewoon niet thuis. Ik vraag me alleen af waar jullie bv de avondschool hebben gedaan, want waar ik woon 'Hoorn' heb je het Horizon College en ik kan daar niet echt iets vinden..'misschien zoek ik wel niet goed genoeg'

Goed ook om te lezen dat zelfs ouderen weer een opleiding willen gaan doen!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:28

Ik volg de opleiding verpleegkunde in de BBL variant, de oudste van de klas is 41, daarvoor komt iemand van 31. We moeten nog 2 jaar voor ons diploma, maar beiden hebben er geen spijt van weer terug in de schoolbanken te zitten!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:38

Ik was 23 en net moeder geworden toen ik weer naar school gegaan ben. Ik ging 1 dag in de week naar school en bij ons in de klas zat er een groot leeftijdsverschil, de jongste was 18 de oudste 43 veel uit mijn klas waren al moeder maar wilden toch wel graag iets anders gaan doen. Ik heb er geen moment spijt van gehad, sterker nog in zit nu nog erg in dubio of ik toch weer naar school zal gaan.
Om een vervolgopleiding te doen van mijn huidige baan. Dus niet twijfelen gewoon doen!