wat te doen, kind van 13, vriend 20...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

wat te doen, kind van 13, vriend 20...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:35

ik maak me erg zorgen om mijn nichtje.
kind is net 13, en heeft een vriendje van 20. (lees: type, school niet af gemaakt, wel 4 auto's waaronder een porche en mercedes, een boot en een caravan..)

in het begin wou de moeder het niet verbieden, want alles wat verboden is is leuk.
en de jongen is de buurjongen dus ja, als het stiekem moet is dat wel mogelijk.
De moeder dacht wellicht, een bevlieging etc. dan maar in mijn bijzijn.

tuurlijk is het gesprek geweest over sex. maar mijn nichtje zei, ik ben daar nog helemaal niet aan toe.

nou worden ze toch wel té close,
en die jongen van 20 heeft al tegen zijn "schoonpa" gezegd dat ze zelfs binnenkort wel sex zou willen.

schoonpa doet niks, want nu nét na de scheiding is hij veel te veel bezig met de "leuke hippe ruimdenkende papa" zijn.

de mams in het spel is er nu wel over uit dat het lang genoeg geduurd heeft, het moet over zijn.

Hoe moet je dat in godsnaam aanpakken?

ik en mijn vriend vinden die jongen beide niet pluis. al is het alleen al dat je sexueel aangetrokken bent tot eeen meisje van 13 terwijl je zelf 20 bent, ik bedoel dat idee mag je geen eens aanstaan, en ze ziet er niet uit als 17 ofzo.

heeft iemand hier dan ook ervaring mee?

ik heb vooral de ervaringen met de "oh zo lieve" jongens van die leeftijd,
zei zijn niet de baas in hoofd, maar hun *plassertje* wel.

Moelie

Re: wat te doen, kind van 13, vriend 20...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:51

Tjah lastig zoiets, maar denk dat je er weinig aan kan doen? Als het verboden word dan doen ze het toch stiekem..
Die kerel mag volgens de wet oid niet eens seks hebben met haar, toch? Zij is nog lang geen 18 dus dan is hij eigenlijk een pedofiel, maarja als zij ook wil kan het volgensmij geen kwaad.
Als die jongen echt niet pluis is, komt je nichtje er vanzelf achter. Kan lang duren maar het enigste dat nu zou kunnen is der waarschuwen voor hem, waarschijnlijk wil ze dat niet geloven want liefde maakt je blind, en tis natuurlijk kei stoer als een 13-jarig meisje een 20-jarige vriend heeft! (Vinden hun dan).
Ik denk dat dat de enigste optie is, het verbieden lijkt mij niet opschieten.. dan krijg je het probleem dat ze stiekem met elkaar omgaan en dan kun je al helemaal niks meer in de gaten houden tussen die twee.
Verder zou ik niet weten wat je eraan kan doen, ik denk vrij weinig.

Succes ermee, groetjes Milou

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:57

Ja lastig te beoordelen. Opzich, als hij echt al lang iets kwaads in de zin had was het al gebeurd natuurlijk. De vraag is echter of hij genoeg respect voor zon jong meisje heeft om zich ook na een langere tijd nog in te houden.

Nou is mijn beste vriend ook een geval die op '14 jarige meisjes' valt. Tot zijn eigen ergenis aantoen, want hij wil helemaal geen 14jarige meisjes. Maar puur op het nog jongere, jongensachtige uiterlijk, en het onschuldige niet niets van de wereld wetende innelijk, daar valt hij op. Nou heeft hij gelukkig eindelijk een meisje gevonden van 18, die alsnog het jonge meisje over zich heen heeft.

Wat ik probeer te zeggen, het is vreemd, maar het kan oprecht zijn wat deze jongen voor het meisje voelt. Echter zou ik het gewoon heel goed in de gaten houden. En blijven praten op een leuke manier met het meisje. Dan durft ze, in geval van sex die toch wel heel eng dicht in de buurt komt, dat in iedergeval nog steeds aan je te vertellen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:01

heftig.... En wat een timing.

Praat met je nichtje, maak haar duidelijk dat als hij aan haar komt dat jij naar de politie gaat stappen en aangifte gaat doen. Dit is hartstikke strafbaar.

Vraag aan jouw vriend of hij eens dit gegeven aan dat loeder van 20 wil doorgeven.....
En maak tenslotte aan je schoonzus duidelijk wat er allemaal fout gaat en dat ze dit echt moet gaan oplossen en verder... kan je helemaal niks doen, er zijn 2 ouders in beeld die nog nooit aan je nichtje hebben verteld dat ze 13 is en geen 18.....

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 19:34

Bubsj schreef:
Wat ik probeer te zeggen, het is vreemd, maar het kan oprecht zijn wat deze jongen voor het meisje voelt. Echter zou ik het gewoon heel goed in de gaten houden. En blijven praten op een leuke manier met het meisje. Dan durft ze, in geval van sex die toch wel heel eng dicht in de buurt komt, dat in iedergeval nog steeds aan je te vertellen.

oprecht of niet.
hij kan tot over zijn oren verliefd zijn.
maar het kan nooooooit zo zijn dat hij zich in kan houden.

zo'n 13 jarig meisje, wat het waarschijnlijk opzzich allemaal een spannend idee vind,
is waarschijnlijk niet heel moeilijk te pushen, even een keer zeggen dat het anders pijn doet, of dat hij het écht graag wil.

het kan niet anders dan dat zei tegen hem opkijkt, en het kan nooit een gelijkwaardige relatie zijn he.

ik heb al met haar gepraat, maar ze zegt heel wijs, ag ik ben er nog niet aan toe hoor dus maak je niet druk.
maar het lijkt gewoon niet echt aan te komen, dat merk je aan haar, het is een aangeleerd zinnetje wat ze uitspreekt. maar er zit geen emotie of wat in.

en ik kan altijd aan mijn vriend vragen of hij een hartig wordje met die jongen van 20 wil doen...

en mijn schoonbzus weet dat het fout gaat, en wil het ook oplossen, maar ziet niet in hoe.
aan de ene kant, laat ze hun relatie toe, dan stemt ze ook in dat haar dochter word misbruikt.

verbied ze het, dan zal het wellicht ,en die kans schat ik groot, stiekem gebeuren.

ik hoor trouwens net dat hij waarschijnlijk zelfs in verwachting is, ja er waren 4 potetiele kandidaten, hij zegt dat hij niet de verwekker is, maar dat meisje zei, als het een jongetje word krijgt het zijn naam.

ik krijg de neiging om hem te castreren...hij moet met zijn poten van mijn nichtje afblijven, en gewoon een meisje van 18 zoeken.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:45

gatverdamme wat een vies idee, ik krijg hierbij ook hele erge kippenvel bij.

Ik vind het ook geen gezonde situatie, eerlijk gezegd maar eng. Vooral wat hij heeft gezegd tegen zijn "schoonpa". Ielh.

Wat je hier tegen kan doen heb ik echt geen idee mee.
Maar ik denk wat je ook tegen haar gaat zeggen, ik weet niet hoe makkelijk beinvloedbaar ze is. Ze gaat zich vast en zeker er toch tegen verzetten. En dan voelt ze het op een gegeven moment wel, om het zo maar even bot te zeggen.

Echt een hele vervelende situatie, heel succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:23

Ik zou dr als moeder zijne echt een stokje voor steken,
ze is immers nog minderjarig!!
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, denk dat t arme kind dr
hele hoofd op hol wordt gemaakt.

moonprayer schreef:
wel 4 auto's waaronder een porche en mercedes, een boot en een caravan..)

Speelgoed autootjes?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:34

Een porsche en een mercedes?
Ljkt me erg stug met zn twintig jaar.
Denk eerder dat het type pochertje is ipv type hebbertje.
Een gozer van 20 die het aanlegt met een meisje van 13 is in mijn optiek zoiezo al niet goed bij zn plaat.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:55

Meetje22 schreef:
Een gozer van 20 die het aanlegt met een meisje van 13 is in mijn optiek zoiezo al niet goed bij zn plaat.

Buiten dat ik het helemaal afkeur; zo'n jongen moet zich doodschamen, wil ik nog wel zeggen dat je porches en porches hebt. (type schroot en type netjes en mooi).
Ik hoop dat het meisje zich bedenkt en de jongen dan geen opdringerige griezel wordt met loverboy-achtige trekjes.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:05

Als het idd waar is dat deze jongen 4 auto's heeft, een boot en een caravan, dan heeft hij of een heel goed betaalde baan (maar dat lijkt me stug als je je school niet afgemaakt hebt of hij heeft hele rijke ouders of hij komt op een oneerlijke manier aan zijn geld.

Dochter zo goed mogelijk onder controle proberen te houden, de pil halen en er op toezien dat ze die slikt, en dan maar bidden en hopen dat het allemaal goed komt.
boos worden, verbieden e.d. heeft geen zin daarmee versterk je alleen maar het verliefde gevoel en jaag je haar weg recht in zijn armen.
Misschien kun je beter hem de hemel in prijzen dan denkt ze misschien "zo geweldig is ie nu ook weer niet"

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:08

Alet74 schreef:
Meetje22 schreef:

Buiten dat ik het helemaal afkeur; zo'n jongen moet zich doodschamen, wil ik nog wel zeggen dat je porches en porches hebt. (type schroot en type netjes en mooi).
Ik hoop dat het meisje zich bedenkt en de jongen dan geen opdringerige griezel wordt met loverboy-achtige trekjes.

Inderdaad was het eerste wat in me opkwam, 13 is lekker beïnvloedbare leeftijd

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:10

Nassie schreef:
Ik vind het ook geen gezonde situatie, eerlijk gezegd maar eng. Vooral wat hij heeft gezegd tegen zijn "schoonpa". Ielh.

idd. Zoiets iets verkondig je toch niet aan alle mensen. En al zeker niet aan je ouders/schoonouders,...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:14

Oh bah! ik ben een jaar ouder, maar zou het niet in mijn hoofd halen om met een jongen van 20 te gaan.. (althans, dat zeg ik nu..) Maar als je logisch nadenkt, dan weet je vaak wel dat die iets heel anders willen dan gewoon een lief en leuk vriendinnetje..

sterkte ermee TS!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:18

Jammer dat de vader in het verhaal druk met zichzelf bezig is, meestal hebben vaders met dit soort dingen een beetje meer invloed dan de moeders. Althans, als ik naar mezelf kijk op die leeftijd, ik was echt een vaderskindje en ik luisterde ik gewoon naar hem. Wat zal de moeder zich veel zorgen maken!
Misschien zou je eens vrijblijvend bij de politie kunnen informeren hoe die hiermee omgaan; is het de verantwoordelijkheid van de ouders of kun je als medeburger nog iets doen ter bescherming van zo'n meisje. Ze is nog te jong om zelf de gevolgen te overzien.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:20

Ik hoop voor jullie dat jullie een oplossing kunnen vinden hier voor.
Ik zou het ook absoluut niet goed keuren.
Alhoewel ik niet tegen leeftijds verschil ben. (mijn vriend is 22 jaar ouder dan ik ben). Onze relatie is wel gelijkwaardig, maar ik kan me niet voorstellen dat dat ook zo is met een meisje van 13 en een jongen van 20.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:22

Heeft die buurjongen geen vrienden waar hij stoer tegen moet doen? Kan me niet voorstellen dat als hij echt zo'n macho-tje is zijn vrienden het stoer vinden als hij aanpapt met een 13jarige.

Misschien kun je daar iets mee doen?

Verder zou ik aan je nichtje vragen hoe ze het zou vinden om stiefmoeder te worden en hoe ze zich dat voorstelt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:23

ze stoot vanzelf haar neus, lekker laten stoten.
heeft mn moeder vroeger ook bij mij gedaan, ik was 15, hij was 23 en zat in het leger, moeder zelfde verhaal, wilde het eerst verbieden maar had ze toch niet gedaan, na een maand stootte ik me neus heel hard en gaf ik mn mama gelijk.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:25

He jakkes, dit is toch het laatste wat je wilt voor een 13 jarige.. Ik vind het ook lastig om tips te geven, ik denk dat ik zelf de neiging zou hebben om die jongen eens (hardhandig) te vertellen dat dit niet de bedoeling is, maar of je hier iets mee op schiet? Zoals ook al gezegt is, het kan allemaal heel gemakkelijk stiekem gaan. Als je het niet verbiedt heb je er misschien nog wat toezicht op.. Vind het erg lastig..

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:28

misschien eens met je nichtje gaan praten?
en de buurjongen ook eens aan de tand gaan voelen of zijn gevoelens dusdanig echt zijn dat hij 't ook serieus aan wilt gaan, maar hij is als hij idd tot sex overgaat strafbaar en idd voor de wet een pedofiel (pff had dat woord maar goed)
en verbieden is denk ik ook niet dé oplossing omdat je dan kans hebt dat ze 't Juist gaan doen..
en het stoten van je neus ja ok, maar voor zo'n jong ding lijkt me dat aan de ene kant best wel ingrijpelijk (kan 't ook wel verkeerd hebben omdat sommige kids van die leeftijd toch al redelijk "volwassen" zijn)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:28

hoe meer jullie gaan stoken hoe meer meisje naar hem toe gaat trekken, want hij beschermt haar "wel". lijkt me slim dus om zoals ik het zei, gewoon haar neus te laten stoten.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:32

Michelle_x schreef:
Oh bah! ik ben een jaar ouder, maar zou het niet in mijn hoofd halen om met een jongen van 20 te gaan.. (althans, dat zeg ik nu..) Maar als je logisch nadenkt, dan weet je vaak wel dat die iets heel anders willen dan gewoon een lief en leuk vriendinnetje..

sterkte ermee TS!

Geloof me, dat weet je niet tot dat je t mee maakt. Knipoog

TS lastige situatie idd... Zelf denk ik dat als het een verstandig meisje is ze vanzelf wel in gaat zien dat hij niet goed voor haar is. Maar niet gaan verbieden, juist met haar praten en opletten, dat is denk ik het enige wat je kunt doen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:18

Wat ik een beetje griezelig vind, is dat je nichtje blijkbaar zodanig van hem gecharmeerd is, dat ze niet ziet dat er een hoop dingen niet kloppen..bedoel, een 20 jarige in een porsche, mercedes, boot én caravan..en ik snap het, dat meisje is nog maar 13, zij kan de waarde van al deze spullen mss nog niet inschatten en dat je daar een hele hoop centjes voor moet hebben om dit a te kunnen aanschaffen en b te onderhouden. Dat je dat niet bij elkaar kunt sparen en onderhouden van een baantje bij een supermarkt bv..
Ik denk zodra zij niet meer opkijkt tegen hem, de hele situatie al anders wordt.
Zolang haar ouders dit allemaal toestaan, kun je vrij weinig denk ik behalve haar goed voorlichten, over zijn leeftijd en gedrag met zijn levensstijl. Dat hij mss vader wordt, dat zij dus niet de enige voor hem is en of zij zichzelf niet meer waard vind..
Nodig haar uit voor een gezellig avondje en ga bv 'Loverboys' kijken. Je hoeft haar niets te zeggen, enkelt die film laten zien..hopelijk is ze wijs genoeg er een gedachte bij te creeeren..al doet ze dit in stilte, al is er maar beweging in dat koppie van dr?

Veel succes..ben ik ff blij dat ik geen kinderen, zusjes of nichtjes heb in die leeftijd, want ik zou ook laaiend zijn en die gozer met een stuk touw het bos insturen...en anders, anders kun je nog altijd e politie inlichten, er alvast een melding van laten maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:25

xDramaQueen schreef:
hoe meer jullie gaan stoken hoe meer meisje naar hem toe gaat trekken, want hij beschermt haar "wel". lijkt me slim dus om zoals ik het zei, gewoon haar neus te laten stoten.

Ik denk eigenlijk ook dat dat het beste is. Het enigste enge eraan vind ik het idee dat zo'n jonge meid dan al sex heeft.. maar goed.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:31

xDramaQueen schreef:

Dat is alleen maar slim als vriendlief geen slechte bedoelingen heeft Lachen

Zo beïnvloedbaar het begint met sex met hem, en dan sex met een vriend omdat hij zoveel voor je doet.

Denk je dat het slim is dat die meiden hun neus stoten.

En wat erboven beschreven word is gewoon het typische beeld hoor, zeker als je moet afvragen waar het geld vandaan komt.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:35

Ik heb dit ook een keer 'meegemaakt' , duurde een tijdje, maar vanzelf gaan je ogen wel open hoor.
Vooral niet stoken, daar word het idd alleen maar spannender van op de leeftijd.