Jeugdzorg/welzijnswerkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jeugdzorg/welzijnswerkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:00

het leek mij leuk om wat ervaringen en dergelijke uit te wisselen met andere "welzijnswerkers".
Zelf werk ik in de jeugdzorg,op een leefgroep.Dit doe ik nu 4 maanden,gemiddeld 32 uur per week,en soms staat het me best even erg tegen...maar als ik dan weer een maffe dag op de groep gedraaid heb,vind ik het toch ook wel weer erg leuk.
Al denk ik soms wel,dat dit werk niet ideaal is om jarenlang vol te kunnen houden,maar dat zie ik dan wel.

Werk zelf wisselende diensten,ook slaapdiensten,en eigenlijk bevalt het me juist heel goed!kan ik ook eens lekker paardrijden of shoppen op tijden dat anderen zitten te ploeteren op kantoor.

En jullie,wat voor werk doen jullie?
wat vinden jullie leuk,wat minder leuk?

__Marloes__

Re: Jeugdzorg/welzijnswerkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:21

Ikzelf studeer pedagogiek en zal dus waarschijnlijk ook in die hoek terecht komen. Volgende week begint mijn stage, die 10 maanden duurt voor 4 dagen per week. Ben benieuwd hoe me dat bevalt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:35

leuk!Waar ga je stage lopen?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:35

Ik ben dan nog niet aan het werk, maar op school volg ik een sociale richting.
Later zou ik óf graag kleuterleidster worden of iets met autisten/gehandicapten doen [Ben dr nog niet uit, maar ik heb nog 2 jaar & dan moet ik gaan kiezen, want dan moet ik gaan studeren].

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:55

ik werk ook in de welzijn
en dan wel met verschillende doelgroepen,
heb bijvoorbeeld jongeren, maar ook drugsverslaafden.
Gewoon gehandicapten en meervoudige problematieken.
Dus het is in principe nooit saai.
Ik werk veel in de avond uren, dan begin ik pas om 15.30 omdat de mensen dan weer 'thuis' komen.
en regelmatig slaapdiensten, die alijd erg relax zijn.
verder 1x in de 14 dagen in het weekend, maar dat valt me wel tegen, de diensten zijn gewoon erg lang.
maar ook ik heb genoeg tijd om andere leuke dingen te doen en kan mijn paard goed doen en regelmatig een wedstrijd starten in mijn vrije weekend

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:24

vind wel leuk om mee te lezen hier. Volg zelf nog een opleiding pw jeugdzorg en maandag begint stage officeel weer Haha!