sim only

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

sim only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:58

Hallo,

Ik had altijd een abbonement, maar dacht met preypaid goedkoper uit te zijn..
niet dus! ik koop nu elke week voor 10 euro btg, en eerder deed ik het makkelijk met een abonnement van 20 euro per maand!

Nu lijkt sim only me wel wat, maar moet je mobiel dan sim-lockvrij zijn ofzo?
En iemand ervaring mee? Ik zou wel de sim-only van Hi willen.. en dan van 20 euro per maand.

Meer mensen dit abbonement?

Anoniem

Re: sim only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:03

Ik heb de sim only van telfort,heel goedkoop en bevalt uitstekend.ben inmiddels al 14 maanden verder en heb weer voor de helft van het geld gekregen(een of andere actie).
Heb inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden gewoon een telefoon op ebay gekocht,een samsung. Die was simlock vrij en die combinatie bevalt me prima.
over een tijdje koop ik gewoon weer ergens een wat nieuwere telefoon en stop ik de simkaart daarin.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:05

maar.. ik weet niet of mijn telefoon sim-lockvrij is.., moet dat?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:07

Je kan ook bij kpn een abo nemen met toestel. Dan ieder jaar verleng je je abo en kies je tegen korting een toestel uit.

Doe ik nu al komt op hetzelfde neer zijn wel sim-lock vrij.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:18

nee, dat is duurder dan sim-only:) heb al een x toestel gehad bij een abonnement, maar dat toestel betaal je altijd af, dat lijkt gratis. Daarom kies ik nu ook voor een sim-only, maar vraag me dus sterk af of ik zomaar die simkaart in mijn toestel kan doen, en bij hi doen ze wazig over de telefoon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:24

volgens mij moet hij wel simlockvrij zijn,om er sowieso een andere simkaart in te kunnen doen.
ik weet niet hoelang je dit toestel al hebt en wat voor abbo je er nu bij hebt?
meestal als die verlopen is,is je toestel ook automatisch simlockvrij..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:25

ik heb sim only van t-mobile
voor 450 belminuten en 25 sms-jes E 17,50

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:26

Heb er geen abbo meer bij.. heb m nu prepaid ''gemaakt'' .. ben van abbo naar prepaid gegaan met hetzelfde toestel.. en nu wil ik weer abbo, en wel sim-only

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:29

stop er eens een andere simkaart in. Als hij het doet is hij (volgens mij) simlock vrij.

Ik heb nu van telford sim only. 8.95 en dan heb ik 95 smsjes en 250 belminuten Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:31

Je telefoon moet inderdaad sim-lock vrij zijn, maar als je je telefoon langer dan een jaar hebt is de provider verplicht je de code om je telefoon sim-lock vrij te maken gratis te verstrekken. Anders ga je even naar zo'n shopje en dan kan je het voor 15 euro laten doen.

20 euro voor een sim-only vindt ik trouwens nog erg duur, maar ik ken dan ook nog de tijd dat sim-only nog niet bestond en je (als je geen telefoon kocht) een leuk bedragje op je rekening gestort kreeg.

Bij mijn oude baas hebben ze momenteel trouwens een abonnement van Telfort van 300 minuten voor 7.95 per maand en zonder aansluitkosten (die je bij Hi wel moet betalen). Kijk eens op hun website: http://www.gomobile.nl

edit: Als je trouwens (ooit) een nieuwe telefoon wilt moet je eens goed kijken naar de aanbiedingen. Soms is het wel goedkoper om het toestel in combinatie met een abonnement te nemen ipv los te kopen. Ben wel blij om te lezen dat er meer mensen zijn die snappen dat een 'gratis' telefoon nooit gratis is.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:45

Ik lees even mee, want ik ben dit ook van plan!

Maar als je een andere simkaart krijgt, heb je dus ook een ander nummer etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:02

je kan er wel voor kiezen je nummer te laten overzetten.
Dit moet je dan wel aangeven bij je nieuwe provider.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:09

Ik heb een sim only van hi! Heb 200 belminuten, onbeperkt sms'n en verzekering (mn toestel gaat altijd na 2 maanden kapot, krijg dus iedere 2 maanden netjes een nieuwe telefoon Clown ) Ik zit er nooit overheen, mn vaste lasten zijn €29,90 per maand!

ben er echt super blij mee!! Er zijn weinig mensen die zo goedkoop bellen als ik doe, heb altijd bereik, altijd de nieuwste telefoon (of ik daar nou blij mee moet zijn in het midden gelaten..)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:09

LZP > TV

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:01

Ik heb van Telfort een Sim Only en ik betaal 21 euro per maand. Heb 300 belminuten én 300 smsjes. Koop altijd een losse telefoon, maak hem simlock-vrij en kan er in stoppe wat ik wel. Heel handig en ik zit er haast nooit overheen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 09:19

njah, ik wil eig wel hi..omdat ik weet dat ik dan goed bereik heb:) Ik zal wel bij een winkel langsgaan, in plaats van via internet bestellen:) Kan ik weer lekker veel vragen:P

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:25

Ik had een praypaid van HI, en nu een sim only van HI, kon hetzelfde nummer houden en hoefde m`n telefoon niet simlock vrij te maken! Het bevalt super!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:26

pinuts schreef:
njah, ik wil eig wel hi..omdat ik weet dat ik dan goed bereik heb:) Ik zal wel bij een winkel langsgaan, in plaats van via internet bestellen:) Kan ik weer lekker veel vragen:P

Kijk je wel uit, in de winkel willen ze je vaak weer wat anders aansmeren, maar via internet blijft het goedkoopst!
Mijn vader en ik hebben beide hetzelfde, ik via internet, hij via de winkel, we betalen beide 10 euro in de maand, maar ik kan meer bellen als m`n vader!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:26

Je hebt heus bij meer providers wel bereik. Hi is van KPN, Telfort zit ook op het netwerk van KPN wat resulteert in een gelijk bereik. Mijn vriend heeft HI, ik Telfort. Als hij geen bereik heeft, heb ik het ook niet en andersom.

Via bijvoorbeeld gsmweb.nl kun je heel goedkoop sim only afsluiten, vooral Telfort, die stunten echt met prijzen.

@__inge__: Dat heb ik bij Telfort ook gedaan. Ik had al 5 jaar hetzelfde nummer prepaid en met dat nummer heb ik nu al 4 jaar een abo.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:38

pinuts schreef:

Maar die winkels hebben 9 van de 10 keer niet van die mooie aanbiedingen.
GoMobile heeft trouwens ook een telefoonnummer en mailadres en zijn ook heel goed in vragen beantwoorden Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:10

inge, dat zou ik ook wel willen! Kun je me misschien een link geven van jouwn soort gelijk abbo, als je die kan vinden? Ik zou ook graag mijn nummer behouden..Lachen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:21

pinuts schreef:
inge, dat zou ik ook wel willen! Kun je me misschien een link geven van jouwn soort gelijk abbo, als je die kan vinden? Ik zou ook graag mijn nummer behouden..Lachen

www.simonly.nl Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:38

Ook een Telecombinatie dealer, die heeft dus exact dezelfde aanbiedingen als GoMobile Knipoog

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:49

heb nu ook sim only, heb nu vodafoon met volgens mij 250 belmin en 75 smsjes. voor 10 euro.
zit nu te kijken naar een goedkoop abonement en dan weer een simonly erbij die ik er dan in stop. als je mobiel niet simlok vrij is kan je dat op veel plaatsen doen voor 5 euro.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:30

ik heb nu een mooi abbonement gevonden van Hi..
http://www.simonly.nl/simonly/sim-only.asp?prvid={EAAA3F33-F363-7CCF-99FD-48B9A79CF5FC}

15 euro per maand, alleen nu staat er dat mijn bundel 2 maanden geldig is.. Wat bedoelen ze daarmee? Het BTG gaat 2 maanden mee? of bedoelen ze dan deze actie, en dat het na 2 maanden ineens een duurder abbo is?