Zoveel problemen met vliegtuigen opeens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Zoveel problemen met vliegtuigen opeens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:03

Hee,

Vanmorgen zat ik de krant eens te lezen en kwam welgeteld 3(!) problemen met vliegtuigen tegen.

1. Een vliegtuig van Transavia dat niet mocht opstijgen vanaf Rotterdam omdat er mogelijk een geizelaar in zou zitten.
2. Een vliegtuig gekaapt in Darfur
3. Een vliegtuig van Ryanair dat in Frankrijk een noodlanding moest maken.

En dan de afgelopen week die vliegtuigen van die Spaanse maatschappij.. Nagelbijten / Gniffelen

Ligt het nu aan mij, of komt het nu opeens wel heel vaak voor dat er iets is rondom een vlucht/vliegtuig?
Het viel me zomaar op..

Groetjes, Nathalie.

Anoniem

Re: Zoveel problemen met vliegtuigen opeens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:04

Nee het ligt niet aan jou, het valt mij ook op Clown Hopelijk worden mensen niet bang van vliegen. Anders heb ik niet veel te doen de komende dagen Tong uitsteken

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:05

Je hoort het nu wel vaker idd.
Maar het heeft er ook denk mee te maken dat de vliegtuigen in deze periode gewoon meer vliegen dan andere tijden van het jaar, dat er dus ook meer kans is dat je iets hoort dat het fout gaat.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:05

Oh lekker. Nagelbijten / Gniffelen ik ga in oktober nog een week op vakantie met het vliegtuig. Nagelbijten / Gniffelen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:07

Mayflower_ schreef:
Oh lekker. Nagelbijten / Gniffelen ik ga in oktober nog een week op vakantie met het vliegtuig. Nagelbijten / Gniffelen

Ja hier nog 1, samen met de TS Vork Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:07

Mayflower_ schreef:

Ja ik ook.. Nagelbijten / Gniffelen
Eerst naar Egypte, maar daar neem ik ook een binnenlandse vlucht, dus ik vlieg in totaal 4x. Nagelbijten / Gniffelen
Na al die berichten in de krant etc. kan ik niet zeggen dat ik nu nog zo gemakkelijk als eerst over die vlucht denk. Schijnheilig (zal het nóóit cancelen, maar wel wat zenuwachtiger het vliegtuig in stappen..)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:12

Was me ook al opgevallen, er waren trouwens nog een aantal vliegtuigen niet helemaal goed gegaan, zegmaar...
Maar het komt wel vaker voor dat ze als bosjes uit de lucht vallen. Het begint met ééntje, dan volgt er een regen aan vliegtuigen (ja, ietwat overdreven) en dan doen ze het weer een tijdje niet meer. Met tourbussen precies hetzelfde. Die vallen ook allemaal tegelijk om of ergens tegenaan...
Heel apart...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:15

Ja idd, want er zijn tijden dan hoor je echt he-le-maal níets over vliegtuigcrashes of andere problemen en nu blijft het er echt mee doorgaan.. Scheve mond

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:16

De media zit er ook bovenop he. Nu er 1 x iets misgaat is de media er met de kippen bij vaak hoor je er niet zoveel over aangezien het geen hot item is...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:18

Mij valt het ook op idd.
Maar goed ik ben al geweest en weer veilig thuis. De dag dat ik moest vliegen, was net dat vliegtuig met dat gat in de romp Haha!
Maar ik ben sowieso wel bang van vliegen Clown

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:18

Het valt mij ook op dat er afgelopen week en deze week veel vliegtuigen is het nieuws zijn, maar zal het meer zijn dan anders? Ik denk van niet. Er gebeurd een keer iets en dan zit iedereen er gelijk boven op!

Ik vlieg aankomende dinsdag, maar ik kijk er niet anders tegen aan dan anders. Mijn vriendje is piloot en hij zegt dat de kans klein is dat er wat gebeurd. Misschien scheelt dat ook wel een hoop.. Of hij wil gewoon niet dat ik in de stress schiet Clown

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:25

Dat heb je altijd, van die periodes waarin er ineens meerdere vliegtuigen tegelijk in de problemen komen. Maar vliegen blijft nog altijd de veiligste vorm van vervoer! Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:36

Het valt idd wel op. Maar goed, ongelukken gebeuren. Ik kan er niet wakker om liggen eigenlijk. Als je opzoekt hoeveel ongelukken er iedere dag met autos gebeuren wordt je nog minder vrolijk Knipoog

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:42

Merilyn schreef:
De media zit er ook bovenop he. Nu er 1 x iets misgaat is de media er met de kippen bij vaak hoor je er niet zoveel over aangezien het geen hot item is...

Vliegentuig zijn de trend van nu Knipoog
Maar ik denk dat je geen paniek moet hebben, het is naar het schijnt maar 1 op 1 miljard vliegtuigen met turbulentie en idd vliegen is nog altijd het veiligste..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:49

ik zit op een airportschool (stewardess) gister een demonstratie gehad dat er zo weinig ongelukken gebeuren, ik bekeek vanmorgen de krant en het viel me hetzelfde op!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:23

Toen ik 4 weken geleden met het vliegtuig naar Thailand zou vliegen, hebben we 16 uur vertraging gehad. Als het al niet meer was.
Dit kwam omdat ze elke keer opnieuw een technisch probleem hadden, daar wordt je gevoel in een vliegtuig al niet beter van. Maar als ze dan eindelijk na 6 uur zover zijn om op te stijgen en hij tijdens het opstijgen in 1x de start afbreekt waardoor het halve vliegtuig ongeveer de neus bijna had gebroken Clown tegen de stoel aan knalt. En dan de volgende dag weer in hetzelfde vliegtuig stappen met weer een technisch probleem. Ik was zo ontzettend blij dat ik veilig geland was in Bangkok. Ik vlieg na dit avontuur nóóít meer met Lufthansa Tong uitsteken .

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:27

en vergeet vooral niet het vliegtuig wat afgelopen zondag te snel naar beneden storte Knipoog
en de staking van transavia en alles

IK zit nogal in de stress.. Heb werkelijk waar nog nooit gevlogen en ben zelf eigenlijk vanaf mijn 12e(ben nu 26 ) op vakantie geweest en nu ineens al deze ellende vlak voordat ik ga vliegen.
Morgen zal ik vertrekken en na al die verhalen binnen 1 wek tijd heb ik toch behoorlijk de bibbers erin zitten nu

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:37

ik zat in spanje toen het in madrid gebeurde, ik dacht toen al alwéér een ongeluk????
maar er zijn er nog meer dus. ik stap toch al niet in een vliegtuig, dus dat scheelt Haha!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:21

ik ben donderdag terug gekomen uit Rhodos ( griekenland) op de heenweg vlogen we met zo'n vliegtuig die in spanje in de brand vloog. Spen R ( of hoe je het schrijft) nou toen was ik toch even bang!

gelukkig op de terugweg wel met een ander vliegtuig.
Die maatschappij waar wij mee vlogen had dat Spen R vliegtuig gehoord ofzo iets.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:26

Debsey schreef:
en vergeet vooral niet het vliegtuig wat afgelopen zondag te snel naar beneden storte Knipoog
en de staking van transavia en alles

IK zit nogal in de stress.. Heb werkelijk waar nog nooit gevlogen en ben zelf eigenlijk vanaf mijn 12e(ben nu 26 ) op vakantie geweest en nu ineens al deze ellende vlak voordat ik ga vliegen.
Morgen zal ik vertrekken en na al die verhalen binnen 1 wek tijd heb ik toch behoorlijk de bibbers erin zitten nu

Ik vlieg met Transavia aankomende dinsdag '2 sept' Hoop niet dat ze gaan staken, heb er namelijk niks meer over gehoord. Alleen dat 3 mensen het toestel wilde kapen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:30

vind het idd ook erg opvallend ineens, maar laat het nu maar gebeuren en niet als ik op 27 sept ga vliegen Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:32

Vind het ook vies, zeker als je wist dat sommige mensen eraf wouden omdat ze het niet vertrouwde, en hopeloos smsje stuurde naar hun familie. Hier word ik echt triest om

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:35

Ja, en maandag gaat mijn man heen en weer naar Londen.
OK klein stukkie, maar toch in totaal 2 starts en 2 landingen.
En zo te horen gaat het met name bij die 2 zaken mis (als het mis gaat dus)

Brrrr, ben blij als ie weer heel thuis is.

2 weken erna moet ie weer!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:35

danielle_x schreef:
ik ben donderdag terug gekomen uit Rhodos ( griekenland) op de heenweg vlogen we met zo'n vliegtuig die in spanje in de brand vloog. Spen R ( of hoe je het schrijft) nou toen was ik toch even bang!

gelukkig op de terugweg wel met een ander vliegtuig.
Die maatschappij waar wij mee vlogen had dat Spen R vliegtuig gehoord ofzo iets.

Spain Air bedoel je denk ik? Knipoog
Tsja de kans dat er nog een x iets met zo'n vliegtuig van die maatschappij gebeurt is natuurlijk heel klein maar kan me wel voorstellen dat je dan niet zo lekker zit.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:36

Wel veel dingen met vliegtuigen inderdaad maar volgens mij hoor je dat ieder jaar rond de vakantietijd.