Laptop geeft stroomschokjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Laptop geeft stroomschokjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:59

Als ik m'n laptop (Asus van 1 1/2 jaar oud) gebruik terwijl de stekker in t stopcontact zit, geeft ie stroomschokken af aan de onderkant (luchtroostertje, schroefjes). Niet gewoon een beetje statisch, je krijgt echt een redelijke tik en blijft ook gewoon doorgaan als je je handen er niet vanaf haalt. Gebruik je 'm alleen op de accu, dan is er niets aan de hand. Het maakt trouwens niet uit of de accu vol is of leeg wanneer je m aansluit op de kabel, als ie aan de stroom ligt, krijg je zowieso een tik.

Ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad, en juist toevallig dit weekend geformatteerd en alles opnieuw erop gezet. Lijkt me niet dat dat er wat mee te maken kan hebben, maar tis wel vreemd!
Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad?

Kieffer

Re: Laptop geeft stroomschokjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:05

Zit er niet heel veel stof onderin je laptop? Als je de kap aan de onderkan even openschroeft kun je het er uit halen. Als de laptop erg stoffig is kan al die stof wel de oorzaak zijn van de schokjes.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:09

Ik hier ook wel eens last van (ook Asus). Alleen zijn dat maar kleine tikjes. Ik krijg nogal regelmatig stroomtikken van dingen, dus dacht dat het daar aan lag. Maar mssn moet ik em dan toch eens openschroeven. Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:27

Ik had het bij mijn Toshiba, ik schroefde hem open en daar kwam echt een trui van stof uit! Bizar Bloos

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:34

Mijn laptop doet het als ik hem aansluit op mijn printer. Bij het normale stopcontact heb ik er geen last van gelukkig. Ik heb een HP compaq nx7010 Laptop.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:37

Mijne doet het gelukkig niet. maar het is sowieso verstandig om het stof eruit te halen want anders kan de laptop gaan oververhitten en uitvallen. heel vervelend kan ik je vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:24

Aansluiten op geaard stopcontact, zou eigenlijk verplicht moeten worden bij PC's.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:26

Heb ik ook met mijn Toshiba.. Echt vervelend! Scheve mond

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:51

Hmm, hij heeft dat 1 dag gedaan, nu is ie weer normaal.. Wel raar. Ontstoffen is trouwens zowieso geen gek idee denk ik, toch ff keer de onderkant eraf schroeven dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:31

Houd maar eens een schroevedraaier met zo'n electra meet lampje tegen je beeldscherm,
grote kans dat zie zal branden.

Concorde schreef:
Ontstoffen is trouwens zowieso geen gek idee denk ik, toch ff keer de onderkant eraf schroeven dan maar.
.

Heeft niets met de stroomdoorlating te maken hoor, wel met de levensduur van je apparaat en eventueel brandgevaar.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:39

pasop pasop pasop Lijst
zo is mijn laptop in de fik gevlogen vorig jaar, op zolder op mijn kamer viel die uit en ontplofte Nagelbijten / Gniffelen