Buschauffeurs en mp3 spelers?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Buschauffeurs en mp3 spelers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:41

Hallo,

Ik reis best vaak met de bus, en heb eigenlijk altijd mijn mp3 speler aanstaan. Niet extreem hard, maar de muziek die ik luister is best hard. Dus soms hoor je het er doorheen. Ik heb nu al een paar keer een kwade buschauffeur meegemaakt omdat hij vond dat mijn mp3speler af moet. Ik zou me eerder irriteren aan dronken jeugd/lange luide telefoon gesprekken of vervelende mensen. Of ligt dit nu aan mij? Ik zet hem de laatste tijd ook wel zachter, maar ik irriteer me aan mensen dat ze zo hard roepen zodat ik niet rustig mijn muziek kan luisteren.

Hebben jullie dat ook wel eens?

Groetjes, Iris. Vork

Karin

Re: Buschauffeurs en mp3 spelers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:42

Ik mag toch hopen dat dit topic niet serieus bedoeld is.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:43

Sorry ben met buschauffeur eens, ik erger me dood aan mensen die muziek luisteren en je mee kunt genieten, ook al staat het niet keihard, als anderen het kunnen horen kunnen ze het dus ook storend vinden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:44

Ik irriteer me ook altijd mateloos aan mensen die hun muziek zo hard zetten dat ik ook mee moet genieten. Prima dat je muziek wilt luisteren, maar ik hoef niet naar jouw muziek te luisteren.

De buschauffeur maakt het waarschijnlijk vaker mee en daarom zal hij wat geirriteerder reageren.

Overigens snap ik ook helemaal niks van de 'nieuwe' trend om maar helemaal geen oordopjes mee in te doen en van je mp3/telefoon een soort radio te maken....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:44

IK erger me dood aan mp3 spelers die te hard staan. Ik ben met met de buschaffeur eens.

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:45

Ik heb zelf ook altijd mn ipod aanstaan maar niet zo hard dat iedereen mee kan genieten. Zelf vind ik het ook vervelend als mensen hun muziek hard hebben staan Lachen

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:46

ben het met mltex eens Ja

heb zelf ook graag de muziek vrij hard staan maar doe dit over het algemeen niet voor de andere mensen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:47

Net zo storend als jongelui die altijd en overal aan het bellen zijn.
Ik ben hier, ja waar is hier, niet daar neem ik aan

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:47

Ook ik ben het met de buschauffeur eens. Ik heb regelmatig meegemaakt dat ik mijn eigen MP3 speler harder moest zetten omdat ik de muziek van andere er doorheen hoorde. Echt heel irritant. Ook als je alleen constant de bass hoort ipv de muziek.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:48

Ik heb ook altijd mp3 op in de bus, maar zet hem dan op een dusdanig volume dat niemand om me heen hem hoort. Kan me zo enorm storen aan keiharde muziek in de bus waar iedereen last van heeft. Dus ik snap ergens de reactie van de buschauffeur wel.

Anoniem

Dat jij je oren wilt verknallen met je MP3 prima, maar niet waar anderen bij zijn en dus heeft de buschauffeur groot gelijk dat ie er wat van zegt.. Ik irriteer me ook altijd dood aan dat irritante gedreun uit zo'n MP3 waar je net niks van kan maken..

Storm

die dingen zijn gemaakt zodat je muziek kan luisteren zonder dat je een ander stoort, doe dat dan ook.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:49

zap schreef:
Overigens snap ik ook helemaal niks van de 'nieuwe' trend om maar helemaal geen oordopjes mee in te doen en van je mp3/telefoon een soort radio te maken....

Die bovendien ook nog dodelijk irritant is Knipoog

Ik snap de reactie van de buschauffeur wel, ook al vind ik zelf dat hij eerst had kunnen verzoeken het geluid zachter aan te zetten. Tuurlijk er zijn mensen die persee herrie moeten schoppen of willen telefoneren, maar tot zoverre ik weet (in ieder geval in de trein) mag je die mensen verzoeken hun telefoongesprek af te ronden of dat ze wat stiller moeten zijn.
Maargoed hierbij geldt wel dat of ze hiernaar luisteren een tweede is... Knipoog

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:49

volgens mij is muziek luisteren sowieso verboden in bussen Knipoog Tenminste hier. Ik erger me er ook dood aan. Al die muziek met die overdreven harde bass erin. Kan mevoorstellen dat de chauffeur er helemaal zat van word.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:52

Je kan je mp3 toch gewoon zachtjes aanzetten zodat niemand er last van heeft. Even uit je oren halen en dan weet je hoe hard je 'm kan zetten voor iemand het hoort. Ik heb er ook absoluut geen behoefte aan de rotherrie van andere mensen te horen.

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:52

zap schreef:
Ik irriteer me ook altijd mateloos aan mensen die hun muziek zo hard zetten dat ik ook mee moet genieten. Prima dat je muziek wilt luisteren, maar ik hoef niet naar jouw muziek te luisteren.

De buschauffeur maakt het waarschijnlijk vaker mee en daarom zal hij wat geirriteerder reageren.

Pff, je bent niet de enige..

Ik ben het ook wel met de busschauffeur eens. Als iedereen zijn muziek zo hard zou zetten, zou hij ook nog eens heel veel muziek(soorten) door elkaar heen horen. Erg irritant, en lijkt me ook niet echt bevorderend voor zijn concentratie.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:53

vind dat ook erg irritant
mijn vriend doet het ook
denk je lekker rustig op vakantie te zijn hoor je zijn liedjes er door heen
voor er handig in een vliegtuig

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:54

Als de buschauffeur jouw muziek door je mp3 kan horen, dan zit je of helemaal vooraan of hij staat inderdaad te hard.

Ik vind het ook vervelend als ik naar de muziek van een ander moet luisteren.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:56

Ik begrijp niet goed waarom mensen hun muziek zo hard zetten, als hij zachter staat hoor je het toch ook wel? En dan val je anderen er niet mee lastig. Als ik in de bus naast iemand zit die knoerdhard rockmuziek luistert dan kan diegene ook een snauw van me krijgen, dan heb ik al niet eens meer de behoefte om het vriendelijk te vragen: jij houdt geen rekening met mij dan ben ik dat ook abosluut niet van plan.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:06

Het hoeft niet eens rockmuziek te zijn. Ik hoor ook vaak genoeg allerlei andere genre's muziek er door heen. Ik snap wel dat mensen het irritant vinden. Maar als mensen extreem hard gaan zitten praten dat iedereen mee kan genieten vind ik irritanter dan een beetje muziek.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:08

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:09

Iris_safarii schreef:
Het hoeft niet eens rockmuziek te zijn. Ik hoor ook vaak genoeg allerlei andere genre's muziek er door heen. Ik snap wel dat mensen het irritant vinden. Maar als mensen extreem hard gaan zitten praten dat iedereen mee kan genieten vind ik irritanter dan een beetje muziek.
Ik vind muziek MINSTENS net zo irritant als mensen die extreem hard praten.

Afbeelding

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:11

Ja dat is idd erger. Ik respecteer het ook als mensen vragen of m'n muziek minder kan. Maar af en toe vind ik ze ook overdrijven. Dan zet ik mijn koptelefoon af, en luister eens. En dan hoor ik iedereen roepen/schreeuwen/praten een baby die hard krijst. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat mensen dan mijn muziek horen. Ik heb ook pas 2x een opmerking erover gehad. Toevallig 2 dagen achter elkaar, vandaar dat ik dit topic maakte.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:12

Ik heb ook jaren met het openbaar vervoer gereisd.. ook met mp3-speler en mij heeft nooit iemand aangesproken op de takkeherrie die dat ding voortbracht omdat ik het gewoon niet zo hard zette.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:14

ziggy_janet schreef:
IK erger me dood aan mp3 spelers die te hard staan. Ik ben met met de buschaffeur eens.

amen.

zelf check ik altijd heel vaak of mijn eigen muziek niet te horen is als ik mn mp3 opzet..
en als het druk is in trein of bus zet ik hem helemaal niet op.