Verder wil ik jullie vragen of jullie nog goede ideeen of tips hebben voor ons. Ik ga op dit moment nog naar school, en mijn vriend is op zoek naar een vaste baan. Hij doet nu seizoenswerk en heeft dus wel een inkomen nu.
Alvast bedankt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dat willen we zelf ook graag, hij is opzoek, maar heeft nog niks gevonden. Het is ook absoluut een must dat hij eerst een vaste baan heeft, anders zitten we binnen de kortste keren zonder geld. En dát is nou net niet de bedoeling..
) dat is ook een extra vaste last.
) en had toen al paar jaar een relatie; echter ging het tijdens het samenwonen compleet mis en na 1 jaar woonde ik dus weer alleen
Ik heb geen spijt van het jaar dat we hebben samen gewoond, maar achteraf heb ik een 'klas overgeslagen'. En ik ben heel blij dat ik het toch nog mee ga maken.Wiesje schreef:energiekosten zijn ook erg woningafhankelijk.
in een flat liggen die lager dan in een oude boerderij bv.
en denk ook eraan dat je bv in een appartementencomplex aangesloten moet zijn bij een soort bewonersvereniging (term ontschiet me even) dat is ook een extra vaste last.
Storm76 schreef:En vergeet de servicekosten niet in een appartementencomplex, die kunnen ook flink oplopen!
tamaramt schreef:niet vervelend bedoeld; ik kan je hier wel alle gemiddelde kosten geven maar je bent te jong, zit nog op school en van alleen het salaris van je vriendje kun je het niet betalen
mijn vriend en ik hebben beiden al jaren een goede fulltime baan en toch moeten we goed opletten hoor!! op jezelf wonen is echt heel duur om n og maar niet te spreken over de uitzet e.d.
dovish schreef:Dat het niet kan zolang zij nog op school zit is een beetje onzinnig. Ik studeer ook nog en we hebben een koopwoning en ik hou er ook nog een paard op na van mijn bijbaantje. Het is natuurlijk wel opletten, maar we zijn dit jaar zelfs op vakantie geweest naar bulgarije! Het hangt er ook maar net vanaf wat voor levensstandaard je er op na wilt houden.
. 
Emytje schreef:dovish schreef:Dat het niet kan zolang zij nog op school zit is een beetje onzinnig. Ik studeer ook nog en we hebben een koopwoning en ik hou er ook nog een paard op na van mijn bijbaantje. Het is natuurlijk wel opletten, maar we zijn dit jaar zelfs op vakantie geweest naar bulgarije! Het hangt er ook maar net vanaf wat voor levensstandaard je er op na wilt houden.
Vind ik inderdaad ook wat onzinnig. Ik ben wel wat ouder dan 17 jaar en mijn vriend heeft een vaste (fulltime) baan, ik studeer en heb geen bijbaantje, maar we gaan wel een huisje kopen. 10.000 euro voor uitzet vind ik ook vrij veel. Gewoon goed je ogen open houden naar familie die hun wasmachine, tv, dvd speler, computer en dergelijke weg doet, die het eigelijk nog best doet. Dat scheelt al heel wat. Meestal hebben familie en vrienden ook nog wel wat aan meubilair dat je voor veel minder dan in de winkel kan kopen. Voor de rest ook geen meubilair gaan kopen bij een dure woonwinkel, maar bijvoorbeeld bij de Ikea. Maar dan moet je de Ikea wel leuk vinden natuurlijk. Mijn vriend en ik komen bij de Ikea en de machines die we nog niet hebben (we hebben een hoop van familie over kunnen kopen), waarschijnlijk uit op een bedrag van 5.000 euro.
Mijn vriend is 24.
Ilona__ schreef:Allemaal heel erg bedankt voor de informatie, hier heb ik echt wat aan!![]()
Enne, ik ben inmiddels 18. Mijn profiel klopt niet meer.Mijn vriend is 24.
We willen een klein flatje gaan huren, met 1 slaapkamer, en de huur ligt rond de 300 euro. En ik geloof dat het incl water is. Weet ik niet zeker..
En voor de rest, sparen zijn we hard mee bezig.. Gaat helemaal goedkomen..
Helemaal in het noorden zo'n beetje tegen de zee aan, in een klein dorp. Ik woon hier al bijna 8 jaar...
tijd genoeg toch