Diepvries; kist of met lades

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wentos

Diepvries; kist of met lades

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:47

Mijn vriend en ik gaan samenwonen en moeten nu opzoek naar de nodige spullen, zo ook naar een diepvries. Nu zitten we te twijfelen tussen een kist, of een met lades.
Een kist heeft meer ruimte, maar een met lades is overzichtelijker..

Wat zijn jullie ervaringen??

Urbanus

Re: Diepvries; kist of met lades

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:49

Bij mij zitten de lades altijd vol... Mijn oom en tante hebben een heerlijk grote kist: Geweldig!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:51

Wij hebben ook zo'n grote kist, die zijn echt super handig.. Alles kan erin en als de stroom uitvalt blijft deze wel een paar dagen goed bevroren Haha!
Het enige nadeel is dat ze zo enorm groot staan. Die van ons staat in de garage, maar ik zou hem niet graag in de keuken willen hebben.
Het hangt er dus ook van af hoeveel ruimte jullie hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:51

Als je veel in wil vriezen, een kist.Als je alleen een brood, of af en toe wat vlees en groente heb, gewoon lades.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:52

Wij hebben er een met lades.
Persoonlijk vind ik dit veel fijner, mede door wat je zelf al zegt dat het veel overzichtelijker is.

Mijn ouders hebben zowel een met lades als ook een kist.
Meestal weet ze niet eens wat allemaal in de kist ligt, vooral natuurlijk als er een hoop andere diepvriesspullen bovenop liggen.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:09

Ik heb er zelf één met lades, ik heb er alleen een paar broden, een paar kilo vlees, soms een paar pakjes groente, wat snacks (oei fout) en wat kliekjes in. Dan issie vol Haha! Ik weet uit ervaring dat als ik meer in de vriezer heb, ik het toch vergeet en uiteindelijk nog weg kan gooien dus voor mij is dit ideaal! Ik heb hem wel in de schuur staan en heb in de keuken een koelkast met een vriesvakje waar dan eventueel nog wat kleine dingetjes in kunnen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:10

Ik heb er één met lades, heel handig.
Ben ook bekend met een kist, maar daar moet je altijd zo in zoeken en stapelen. In een la heb je het zo gevonden. Ja

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:54

We krijgen een redelijke bijkeuken waar qua ruimte ook wel een kist kan staan..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:59

Heb vorig jaar een nieuwe vriezer moeten kopen. En heb uiteindelijk voor lades gekozen. Deze zijn vaak voordeliger in aanschaf en verbruik. Daar komt bij dat ze veel overzichtelijker zijn. Ik heb een klein schoolbordje er naast hangen waar precies op staat wat er in welke la zit. Dus als ik iets nodig heb dan is het lezen, deur open, la open, pakken, la dicht, deur dicht en klaar. Bij een kist sta je meteen te zoeken als het niet bovenop ligt. Tijdens dit zoeken staat het deksel open en komt er dus een hoop warme lucht in wat weer geld kost.
Als je maar met z'n 2en bent en je koopt er 1 met 6 lades dan moet dat ruim voldoende zijn. Tenzij je maar 2 keer per jaar boodschappen wil doen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:00

lades is overzichtelijker en makkelijker iets uit te halen wat je zoekt Knipoog

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:01

wij hadden tot voor kort ook een kist. Mooi ruim natuurlijk maar ik was altijd alles kwijt ROFL Moest alles weer overhoop en dan alles weer netjes terug zetten.. Ik ben blij dat we nu een met lades hebben. We hebben wel een grote dus er pas nog steeds genoeg in.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:05

Een kist is handig, je weet alleen niet gauw meer wat er onderin ligt lijkt mij dan Haha! Heb je ruimte voor een kist??? Ik begrijp dat jullie met z'n tweetjes zijn, dus is een kist dan wel relevant? Wat dacht je van een vries-koel combi, makkelijk, niet te groot en overzichtelijk! Succes! Knipoog

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:10

Er zit al een keuken in met een ruime koelkast, dus om dan een koelvries combi te kopen vind ik niet nodig.
Zoals ik al zei is er wel ruimte voor een kist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:10

Lades, mijn ouders hadden altijd beide, een kist en een kast, maar wat een ramp altijd om iets te vinden in die kist. Je moet er helemaal op de kop inhangen, alles aan de kant doen met koude vingers tot gevolg en dan moet ook alles nog terug omdat ie anders niet weer dichtkan Clown
Kast met lades vind ik dus overzichtelijker, neemt minder ruimte in en je kan er ook nog zooi kwijt boven op Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:11

Wij hebben een kist. Maar we moeten altijd alle spullen opgraven, en het hele overzicht is weg, en heb geen flauw idee wat er in ligt Bloos Als we roomijs willen eten ben je 5 minuten bezig met graven tot je alle bakken hebt gevonden. Lades lijken me makkelijker Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:53

Ik heb hier een vriezer met lades.
Veel makkelijker, in een kist lijkt me dat je vaak veel moet zoeken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:13

beide Haha!
in een kist kun je dan bv grotere hoeveelheden groentes en vlees bewaren, en wekelijks vul je dan bv je vriezer met de lades aan met het vlees en groente dat je die week wil gebruiken.
zo kun je bv ook eens kijken om een halve koe oid te kopen (komt goedkoper uit) zonder dat je direct veel vlees moet verbruiken.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:16

Voor beide heb ik geen plek, het moet 1 van de twee worden.
Mijn ouders hebben 2 kisten, inderdaad omdat ze soms een kwart koe of een half varken kopen en omdat ze veel groenten uit eigen tuin invriezen.. Die zeggen ook van neem een kist, ivm de ruimte.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:50

Wij hebben er 2 ( Bloos ), een kist én een met lades. Die met lades stond er eerst, maar achteraf is er die andere bij gekomen omdat we te weinig plaats hadden (met vijf thuis). Het hangt er van af: heb je veel ruimte nodig, ga voor de kist, maar ik vind die met lades wel praktischer. Ja

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:47

Lades. Bij een kist moet je op een gegeven moment wel gaan stapelen, lekker in de winter, sta je boven je vriezertje te graaien naar een brood. Ik moet er niet aan denken. Clown

Geef mij dan maar mooi lades waarvan ik precies weet in welke lade ik wat kan vinden!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:58

Mijn vader heeft een eigen zaak (witgoed, bruingoed enzovoort) Hij verkoopt het de meeste diepvriezers met lades. Dit omdat deze minder ruimte in beslag nemen omdat ze recht opstaan. Dus die nemen verticaal ruimte in beslag en kisten horizontaal.
Een diepvriezer met lades kun je alles gesorteerd neerleggen en kun je het beter pakken! Met een kist heb je ook sneller last van meer ijs in je vriezer. Voor meer info kun je me altijd een PB sturen (voor de beste merken en goed advies;) )

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:02

Wij hebben een hele grote kist, ik denk wel 1,80 lang. Maar mn ouders gaan wel eens naar de makro en dan slaan ze echt heel veel in. en dan is het ideaal, de dingen die je niet vaak nodig hebt stop je gewoon onderin. en er is een apart invriesvak, waar het vlees ligt. dus ik vind het best overzichtelijk, je moet er alleen plaats voor hebben want bij ons staat ie in de bijkeuken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:49

lades. In een kist moet je soms te lang zoeken waardoor je teveel van de warmte binnenlaat waardoor de vriezer opnieuw moet afkoelen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:52

Ik ga ook voor lades. Vooral omdat ik een hekel heb aan bukken, en nu ongeveer weet wat in welke lade zit, dus makkelijk kan vinden wat ik nodig heb. Gezien mijn neiging alle kasten vol te stouwen, en dus ook een vrieskist, denk ik dat ik vaak lang in zo'n ding moet graven om te vinden wat ik zoek. Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 02:28

Ik heb een tafelmodel kist staan, maar ben overgestapt op lades omdat ik gewoon elke keer stond te graven en niks meer kon vinden.
Bij het overzetten van de spullen heb ik denk ik 1 of 2 bakjes chinees uit 1992 weg moeten gooien ivm ruimte maar de rest past er nog steeds in nu.