Arghh auto kapot.....stomme hornbach

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Arghh auto kapot.....stomme hornbach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:14

Ik ben druk bezig mams tuin opnieuw in te richten..

We hebben een aardig grote grasmat en daarnaast een schutting. Naast de schutting is de grond erg ongelijk en er groeit voornamelijk onkruig i.v.m. geen schaduw.
De buurvrouw is verhuisd en ik mocht planten uit haar tuin halen waaronder een braam. Die heb ik op het stukje gezet waar amper schaduw komt..... maar nu kunnen we er niet meer bij met de grasmaaier.. dus kwam ik op het lumineuze idee om daar grind te leggen..

Zo gezegd zo gedaan... op internet gekeken wat het kost en hornbach kwam het beste uit de test..

Dus wij gister naar de hornbach... Wij bestellen.. met auto door de drive in... en die vent gooit 10 zakken in de auto ( echt gooien, niet leggen) en zelf hielp ik ook mee...

Wij hebben een oude auto(polo uit 86) en tja wij zijn maar vrouwen Blond weten wij veel van auto's Nagelbijten / Gniffelen had nog gevraagd of het niet te zwaar werd. maar hij gaaf geen antwoord..

Dus wij rijden naar huis.. laatste bocht .... dikke knal. wij hopen dat het de uitlaat was... auto lag wel heul laag aan de achterkant.

Zakken eruit.. bleken het er 11 i.p.v. 10.

Goed, mams vanmiddag aan het werk... belt ze op en zegt dat de auto echt stuk is.. linksachter hangt veel lager en hij maakt een hoop lawaai....

En bedankt Hornbach....

Lynn_Nikita

Re: Arghh auto kapot.....stomme hornbach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:16

kan ook dat normaal dat gewicht wel kan, maar dat er iets door aan roesten was en dat dit net te zwaar voor het toch al verzwakte onderdeel was

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:17

En bedankt...... Erg vervelend! Succes ermee !!! Ach gut

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:23

Nee hoor. auto is in perfecte staat!

We hadden laatst de koppakking stuk.. en laten repareren. Toen we hem wouden ophalen stond hij nog op de brug... De man wou ons namelijk even laten zien hoe de onderkant er uit zag.. dus ik dacht oo, das niet best zal wel 1 en al roest zijn.. dus ik duik onder de auto met een licht erbij...... ik zag niks.... geen roestplak te vinden... dus ik heel snugger: waar moet ik naar kijken ik zie geen roest o.i.d.

Nee zei hij dat is ook wat ik wou laten zien... hij zei nog nooit een polo uit 86 te hebben gezien zonder ook maar een roestplekje... Alles was perfect... ook de lagers en veren.. in de wielkas zat 1 klein plekje...
En de man is volkswagen expert...

De zakken wogen 25 kg per stuk... dus in totaal omdat die kameel niet kon tellen 275 kilo.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:29

paardje2005 schreef:

De zakken wogen 25 kg per stuk... dus in totaal omdat die kameel niet kon tellen 275 kilo.

Je bedoelt jezelf hier denk ik? Haha!
Of gooi je het er nu op dat vrouwen niet weten dat kleine autootjes geen 275 kg kunnen hebben in de kofferbak?
Die 25 kg teveel heeft het niet gedaan hoor...je was beter af geweest door het in een paar keer te doen, of met een aanhanger te rijden. Knipoog
Die schade kun je niet afschuiven op de medewerker van Hornbach...
Dure les...jammer..

Kan de auto gerepareerd worden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:32

Da's balen..
maar al dat grint... is ook ietwat veel...

Had 2 x gereden of zo..
maar goed, dat is wijsheid achteraf..

hopelijk kosten je nieuwe schokdempers.. of wat er gesneuveld is.. niet te veel...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:35

Jacimatho schreef:
paardje2005 schreef:

Je bedoelt jezelf hier denk ik? Haha!
Of gooi je het er nu op dat vrouwen niet weten dat kleine autootjes geen 275 kg kunnen hebben in de kofferbak?
Die 25 kg teveel heeft het niet gedaan hoor...je was beter af geweest door het in een paar keer te doen, of met een aanhanger te rijden. Knipoog
Die schade kun je niet afschuiven op de medewerker van Hornbach...
Dure les...jammer..

Kan de auto gerepareerd worden?

Ik heb hem gevraagd of het kon, daar gaf hij gaan antwoord op. Ik vroeg nog of het handig was ook een paar zakken op de bank te leggen waarop wederom geen antwoord kwam.
Hij smeet de zakken in de auto en drukte mijn moeder de bon in handen en liep zonder iets te zeggen weg..
Ik zelf was in de veronderstelling dat een auto met behoorlijk gewicht het wel kan tillen.
We hebben wel vaker zware dingen in de auto. waaronder mijn brommer... en die is ook niet licht.

Die kerel heeft de zakken getelt.

Auto zal wel naar de sloop gaan. Voor reparatie hebben wij geen geld. Zal namelijk wel een duur geintje worden... Denk dat de veering naar de .. is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:37

een brommer weegt geen 275 kg

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:38

Lynn_Nikita schreef:
een brommer weegt geen 275 kg

Ne hehe geen 275 kg maar hij is zeker wel goed zwaar...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:41

Ik geloof niet dat je in dit geval hem de schuld kan geven Clown Alsof iedere man verstand moet hebben van welk gewicht een auto kan hebben.
In dit geval ben je echt zelf verantwoordelijk en vind ik het niet netjes van je dat je een complete winkelketen hiervoor verantwoordelijk houd. Bijna niemand weet exact wat zijn of haar auto kan hebben, maar je kan er zelf bij nadenken dat zo'n oude auto niet veel kan hebben. Of in ieder geval dat het gewicht verdeeld moet worden.

Heel vervelend, maar toch echt jullie eigen schuld imo Lachen .

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:47

Ja dat was ook mijn plan.. ook wat zakken op de achterbank.. maar die vent heeft alles in de achterbak gegooit.

Als je op zo'n afdeling werkt dan weet je toch over het algemeen wel wanneer iets wel of niet kan...

of kan dat wel..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:48

Elaine schreef:
Ik geloof niet dat je in dit geval hem de schuld kan geven Clown Alsof iedere man verstand moet hebben van welk gewicht een auto kan hebben.
In dit geval ben je echt zelf verantwoordelijk en vind ik het niet netjes van je dat je een complete winkelketen hiervoor verantwoordelijk houd. Bijna niemand weet exact wat zijn of haar auto kan hebben, maar je kan er zelf bij nadenken dat zo'n oude auto niet veel kan hebben. Of in ieder geval dat het gewicht verdeeld moet worden.

Heel vervelend, maar toch echt jullie eigen schuld imo Lachen .

Ben het hiermee eens Ja

Daarbij zeg je dat je zelf meehielp de zakken in de auto te leggen, dus had je ze zelf ook op de achterbank kunnen leggen Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:49

Dan kan, maar is denk ik niet een vereiste. En dan nog hoef je niet van iedere auto alles te weten. Je hielp toch mee met de zakken erin doen? Dan gooi je na 7 zakken de klep dicht en doe je de zijdeur open *hint, hint*.

Jullie hadden zelf ook 10 meter verderop kunnen stoppen en samen een paar zakken om kunnen zetten of hulp vragen van iemand anders om dit te doen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:49

Eh...275 kilo in een achterbak? Daar heeft een moderne auto ook moeite mee hoor. Dat kan met onze auto ook niet uit 2006.

Trekken kan die het moeiteloos, maar denk eens aan de vering! Die heeft dan een hele hoop te verdragen met zo'n vracht achterin...

Denk dat het eigen schuld dikke bult is...je had als je logisch nadacht wel kunnen weten dat de auto het niet kan houden, helemaal geen auto uit '86.

Gecontroleerd op roest of niet....elke auto heeft er bijna wel moeite mee of je moet echt een Hummer ofzo hebben Knipoog

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:52

Nee dat vind ik eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid. Als jij weet dat je veel gewicht op gaat halen zonder aanhanger dan zoek je eerst uit wat je auto uberhaupt kan hebben...

Ik vind ook dat je hier niet iemand anders de schuld van kan geven. Natuurlijk blijft het vervelend dat je auto stuk is maar goed daar is niks aan te veranderen... Les voor de volgende keer dus

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:54

Wendy15 schreef:
Ben het hiermee eens Ja

Daarbij zeg je dat je zelf meehielp de zakken in de auto te leggen, dus had je ze zelf ook op de achterbank kunnen leggen Knipoog

Wilde dat ook al zeggen Knipoog Zelf kan je ook bedenken dat zo'n autootje dat niet aan kan!
Regel dan een aanhangwagentje (en dan nog moet je het gewicht verdelen...) of rijdt 2 keer..

Vind niet dat je de schuld bij Hornbach neer kunt leggen

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:55

Misschien had je zelf meteen even een paar zakken op de achterbank kunnen leggen, je was toch aan het meehelpen. Ook al zijn jullie 'maar vrouwen', je kunt toch wel op je vingers natellen dat zo'n gewicht op zo'n klein oppervlak nooit goed kan zijn.
De Hornbachmedewerker had imo zeker klantvriendelijker mogen zijn, maar de verantwoordelijkheid blijft toch echt bij jezelf liggen.
En als de auto nog in zo'n goede staat is, zoals eerder gezegd, lijkt het me niet dat hij nu meteen naar de sloop moet, ga nou eerst eens kijken wat er daadwerkelijk aan de hand is. Misschien vallen de kosten mee.

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:59

denk dat de veren gebroken zijn maybe zowiets ffies langs de garage gaan en met de rekening naar hornbach

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:01

Ik wou in 1e instantie maar 4 zakken halen. Maar mijn moeder bedacht echter ter plekke dat ze een ander gedeelte ook met grind wou hebben. Daar wou ik graszaad overheen gooien.

Ik heb alleen de 1e 2 zakken erin gedaan en toen hield mijn rug ermee op....

Toen we wegredden zei mams dat het wel mee viel.. en wou doorrijden... ze was al nijdig dat het allemaal zo lang duurde, en ze wou naar huis i.v.m. os.
Het is de hele weg terug goed gegaan, tot de laatste bocht.

IK vind het service van de zaak je te wijzen op dit soort dingen... ze zullen het heus wel vaker zien...

Auto heeft geen trekhaak.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:03

Zo'n zaak hoeft toch geen verstand te hebben van hoeveel een auto kan hebben?! Ze hebben verstand van andere dingen, niet van auto's...
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat een auto geen 275 kg kan hebben.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:07

Joonsel schreef:
Zo'n zaak hoeft toch geen verstand te hebben van hoeveel een auto kan hebben?! Ze hebben verstand van andere dingen, niet van auto's...
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat een auto geen 275 kg kan hebben.

nee dat kan ik niet....
Ik heb geen rijbewijs... geen verstand van auto's. en mijn moeder heeft er nog minder verstand van.

Ik zeg ook niet dat ze er verstand van moeten hebben... maar zullen het toch wel vaker tegen komen... en op zijn minst reageren op mijn vragen..

Ik ga zo een brief schrijven aan hornbach. Met de hoofdzaak het gedrag van die vent. En meldt er ook bij dat onze auto kaduk is!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:10

Houd dan wel in je achterhoofd dat je zelf ook een behoorlijke deel verantwoordelijkheid hebt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:15

Kom op zeg...! Ga je nu echt het verwijten aan de Hornbach? Het is gewoon jouw eigen schuld en ik denk dat je er niets mee opschiet hoor. Ben benieuwd of je wel reactie krijgt.

Die man doet zijn werk, stopt het grind in de auto omdat jij dat graag wilt. Dus je kunt hem niets verwijten! Je had gewoon zelf moeten opletten en verstandig moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:17

Die meneer werkt bij de Hornbach omdat 'ie verstand van het vakgebied van Hornbach heeft. Anders had 'ie wel in een garage gewerkt.
Beetje te makkelijk om hem de schuld in de schoenen te schuiven, terwijl jullie zelf met een halfgare auto aan komen zetten.
275 kilo, dat zijn drie volwassen mensen. Die kunnen makkelijk achterin hoor als je het gewicht een beetje normaal verdeelt.

Zelf nadenken is niet verboden in dit land...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:17

Daar word hij voor betaald. en hij word betaald voor klantvriendelijkheid wat bij hem ver te zoeken was...