Spijkerbroek in de droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Spijkerbroek in de droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:57

Op het etiket staat dat dit niet mag. Maar wat gebeurt er dan als je het wel doet? Bloos
Zelfde vraag voor een zwarte trainingsbroek (van katoen/elastaan).

Wie kan mij wijzer maken? Haha!

Sheran

Re: Spijkerbroek in de droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:59

Waarom zou je het doen?

Het lijkt me dat hij krimpt oid, of sneller slijt.

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:01

Ik gooi mijn spijkerbroeken eigenlijk altijd in de droger, gewoon op het normale programma.. en ze leven nog Haha!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:02

Spijker kan heel goed in de droger.. Doe het wel binnenstebuiten is beter voor de kleur/stof.. Trainingsbroek gaat waarschijnlijk ook wel..
Feit is wel dat je kleding er niet mooier van wordt, gewoon aan de lucht drogen is het best Ja

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:03

Ik gooi ook alles in de droger. Behalve m'n rijbroeken. Verder echt alles. En alles leeft ook nog steeds Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:09

Het kan wel, maar net als met vaak wassen is het niet bevorderlijk voor je kleding (tenzij je natuurlijk juist sneller voor de used look wilt gaan Knipoog )

Je hebt trouwens wel kans dat je broek wat méér krimpt dan bij gewoon wassen. Net als shirtjes die ook wat sneller korter worden.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:10

Alle spijkerbroeken vliegen bij mij de droger in.Mijn rijbroeken niet.En een trainingsbroek ofzo vliegt erook in als ik daar zin in heb.Het nadeel is alleen dat ie dan zo statisch wordt als de pest

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:13

De (Adidas/Nike) trainingsbroeken van mijn vriend gaan allemaal via de droger.
Spijkerbroeken gaan ook in de droger bij mij net zoals mijn rijbroeken. Die zitten dan nét weer even een tikkeltje strakker en vind ik wel lekker zitten...

Heb eigenlijk nog niet één keer meegemaakt dat iets flink is gekrompen door de droger..

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:15

Een spijkerbroek krimpt wel iets in de droger. Als hij precies past zou ik hem niet in de droger stoppen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:23

Spijkerbroeken doe ik niet meer in de droger. Bij mij worden ze sneller vaal en ze zitten als ik ze aandoe net te strak. Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:30

ik gooi bijna alles in de droger Clown
behalve echt satijn niet en bh's niet.....
zet m altijd op beschermstand en het gaat altijd goed:D

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:33

Gewoon lekker buiten drogen of aan binnen op een wasrekje. Spaart zo veel geld en is veel beter voor het milieu.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:39

Vroegah Knipoog gooide ik bijna alles in de droger, tot ik erachter kwam dat m'n kleding steeds valer en kleiner werd, zelfs kleine gaatjes in shirts en dergelijke. Nu gaan inprincipe alleen nog maar handdoeken, sokken, ondergoed etc.. in de droger. T-shirts, broeken etc... gaan op het wasrekje. Scheelt ook enorm in de kosten en vriendelijker voor het milieu.

Ik woon momenteel bij m'n vriend en hij heeft geen droger, dus totdat we mijn spulletjes verhuizen gaat alles op het droogrek. Of met mooi weer op de ouderwetse molen in de tuin Bloos

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:46

Tellie schreef:
Spijkerbroeken doe ik niet meer in de droger. Bij mij worden ze sneller vaal en ze zitten als ik ze aandoe net te strak. Nagelbijten / Gniffelen

Ohhh daarom zit mijn broek zo strak.....*gooit het boek van Sonja Bakker uit het raam* ... Clown
Gekheid. Ik gooi spijkerbroeken wel in de droger en trainingsbroeken ook. Kan best. T-shirts en truien doe ik dan weer niet in de droger.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:54

Ik gooi mn spijkerbroeken meestal in de droger, zeker als ze al wat ouder worden. Ik doe ze wel altijd binnenstebuiten.

Ze zitten als ze in de droger zijn geweest altijd lekker strak! Haha! Vooral oudere spijkerbroeken hebben bij mij namelijk nogal eens de neiging niet helemaal lekker strak meer te trekken.
Tot nu toe zijn de bij mij niet valer geworden van het droger, maar goed ik doe ze dus wel binnenstebuiten.
Trainingbroeken gaan hier ook altijd in de droger.. Tong uitsteken

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:57

Als je je spijkerbroek al een aantal keer hebt gewassen dan kan je hem best op beschermstand in de droger mikken. Het kan zijn dat hij dan wat strakker zit, maar dit loop je ook wel weer uit. Je zou er evt. voor kunnen kiezen om hem 20 min. in de droger te doen (die optie heb je vaak bij drogers) en dan vervolgens aan een hanger ophangen en laten drogen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:04

Ik gooi alle broeken in de droger, en de spijkerbroeken zitten het eerste uurtje als je ze aan hebt wat strak, maar daarna zitten ze weer normaal. De trainingsbroeken merk ik helemaal niks aan. Dus volgens mij kan het geen kwaad.
Gooi zelfs de rijbroeken in de droger, heb er nog nooit geen probleem mee gehad (mits je er geen hebt met een echt leren zitvlak want dat gaat niet goed).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:22

Duurt het niet gruwelijk lang om dingen in huis aan een droogrekje droog te krijgen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:30

Kitty84 schreef:
Als je je spijkerbroek al een aantal keer hebt gewassen dan kan je hem best op beschermstand in de droger mikken. Het kan zijn dat hij dan wat strakker zit, maar dit loop je ook wel weer uit. Je zou er evt. voor kunnen kiezen om hem 20 min. in de droger te doen (die optie heb je vaak bij drogers) en dan vervolgens aan een hanger ophangen en laten drogen.

Dat laatste scheelt weer kreukels en dus strijken Knipoog

Maanling, ik sta niet bij de was op het rekje te wachten tot het droog is ofzo dus geen last van Haha! Ene avond ophangen en de volgende dag uit het werk is het wel droog Knipoog

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:31

Nee hoor valt wel mee, ik heb mijn kleren ook op een droogrek hangen en ze kwamen bij mij al vrij droog uit de wasmachine. Zal wel met de centrifuge stand te maken hebben denk ik.

Ik zou je spijkerbroek idd niet in de droger doen, maar als je het wel doet binnenstebuiten (of hoe je dat ook schrijft Clown )

MandyR

Ik ben er aan gewend dus vind het wel meevallen. Een goede dikke spijkerbroek hangt een halve tot een hele dag. De rest is meestal 's avonds bij ophangen 's ochtends aan trekken.
Maar, heb er nog nooit een stopwatch bij gehouden.

Annemeik

Als je ze ophangt, dan hoef je ze niet echt te strijken Knipoog Dan zakken de kreukels er nl vanzelf uit.

Als ik mijn spijkerbroeken in de droger doe krijg ik zo nooit mooi meer gestreken nl.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:32

mijn spijkerbroeken gaan ook altijd in de droger. worden ook altijd te groot na een tijdje dus dan zijn ze weer lekker strak als ze uit de droger komen.
Je moet ze dan indd wel strijken maar vind dat niet veel werk hoor

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:33

in preciepe kan veel in de droger maja zoals iedereen zeg tis niet goed voor de kleur.

Nee hoor drogen in huis duurt niet lang. Wat Bienotje zegt ik hang t savonds op volgende dag uit me werk of savonds haal ik t r af.

Wat ik ook vind als t uit de droger komt is t zo slap. net alsof t al gedragen is. Als et van de waslijn komt en je strijkt t en vouwt t netjes op is t net of t uit de winkel komt