Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Misz_J schreef:Ik moet 3x per week naar Breda. Daar komt stage nog bij, waar ik ook voor met het OV moet (zo'n 2u), en de excursie's met school waar je zelf naartoe moet gaan. Het komt er dus op neer dat ik gewoon een OV-jaarkaart nodig heb, zodat ik niet alleen naar school, maar ook naar mijn stage en naar de excursies's kan.
We hebben de IB-groep al meerdere malen gebeld, maar we krijgen telkens hetzelfde te horen. Wij hebben geen recht op wat dan ook. Wat ik niet snap, want mijn moeder kan niet werken en moet rondkomen van het minimum. Daarbij moet ze ook nog voor mijn zusjes school betalen, die dit jaar gaat beginnen op het VMBO.
Hoe moeten wij dat ooit doen?
En ik snap niet waarom ik op mijn 18e wel recht zou hebben op studiefi en een daarbij behorende OV-jaarkaart. Ik ben nú toch leerplichtig??
Er moet gewoon een mogelijkheid zijn om een vergoeding te krijgen of wat dan ook, zodat ik gewoon naar school kan. Het is toch belachelijk dat ik jaar een goedkopere opleiding zou moeten doen, omdat we het anders niet kunnen betalen? x
SpiedSkeet schreef:Ik zou als ik jullie was eens aankloppen bij de gemeente waar je woont.
Toen ik mijn MBO studie ging doen als schoolverlater, hebben ze zowel mijn opleiding als mijn boeken betaald. Dit omdat ik het geld niet had om een opleiding te betalen.
Er zal dan vast wel een regeling zijn om te zorgen dat jij naar school kan!