Studiebegeleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFauve

Studiebegeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:52

Ik ga dit jaar op studiebegeleiding, maar ik heb echt geen idee hoe het daar is, meer mensen die hierop zitten? Haha!

Anoniem

Re: Studiebegeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:08

Ik geef studiebegeleiding, bij mij is het heel gezellig, leuke groep, niet alleen heel streng. Er is altijd tijd voor een praatje en een geintje, zolang je maar serieus je werk doet op de momenten dat het nodig is.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:41

oke heel erg bedankt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:21

Overigens geef ik begeleiding aan leerlingen van jouw leeftijd. Lachen Nogmaals het kan erg leuk zijn als je een leuke groep hebt, en op een gegeven moment vormt zo'n groep zich ook wel, je moet elkaar in het begin gewoon even leren kennen. Je bent vast niet de enige die net pas begint met de begeleiding, en als je mazzel hebt zitten daar studenten om je te begeleiden, die staan wat dat betreft niet zo ver van je af omdat ze zelf ook nog op 'school' zitten of iig niet zo lang geleden zijn afgestudeerd.
Ga je met een bepaalde reden trouwens?

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 20:21

omdat ik niet met mijn moeder kan leren zonder ruzie Tong uitsteken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:21

Ik heb een jaar lang geholpen met de huiswerkbegeleiding en de bijlessen op een huiswerkbegeleidingsinstituut. Dat bedrijf was dat jaar officieel gestart, dus het was nog vrij rustig. Ik vond het erg leuk werk, en durf ook wel te zeggen dat ik er goed in was/ben.
Ik lette vaak wel op de planning. Wat ik merkte was dat veel scholieren in de knoei kwamen omdat ze hun huiswerk niet zo netjes verdeelden over de week.
Er waren ook wat scholieren (vooral bovenbouwers) die zich thuis niet goed konden concentreren of de discipline niet konden opbrengen om thuis te leren, en die kwamen dan bij ons leren.
Ik heb een breed vakkenpakket gehad en kon daarom veel mensen helpen met vragen over huiswerk. Ben nog niet lang zelf van school/studie af en dat ging ook lang zo lekker niet altijd. Ik denk dat dat enorm scheelt. Ik ben heel eerlijk én weet hoe het voelt. Lachen

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Durf niet te zeggen dat ik die in dit topic zou opmerken, dus dan zou je evt een pb'tje moeten sturen. Lachen

In elk geval: geen zorgen, komt zeker wel in orde!