'' Ik heb altijd nog een goed lijf ''

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

'' Ik heb altijd nog een goed lijf ''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 17:51

Dag Bokkers! Haha!

Ik zie de reclame steeds vaker waarin duidelijk wordt vermeldt '' Ik heb altijd nog een goed lijf ''. Misschien kennen jullie deze reclame wel?

Je ziet allemaal dunne vrouwen die iets mee maken maar zich sterk houden als het ware door hun goede lijf en daarom een goed leven hebben.

Er wordt echt duidelijk vermeldt dat je met een goed lijf een goed leven kunt leiden. Maar ik zelf vind dit eigenlijk wel een soort discriminatie omdat er echt een nadruk word gegeven aan het goede lijf. Voor de wat zwaardere onder ons vind ik het echt niet leuk! Want waarom kan je alleen een goed leven leiden met een dun lijf??

Wat vollere mensen kunnen dat toch net zo goed???

Wat vinden jullie van deze reclame?

Pattypaard

Re: '' Ik heb altijd nog een goed lijf ''

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:52

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:53

vind deze reclame idd niet kunnen,

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:54

Ik weet welke reclame je bedoeld, heb de eerste paar keer echt goed zitten luisteren naar wat ze toch song, verstond er niets van Clown

Maar idd, ik vind het op een bepaalde manier discriminatie. Maar aan de andere kant, het is wel net de goede reclame die bij dit product hoort.
En ja, de vollere mensen kunnen ook wel met hun hak blijven steken, vallen en gewoon weer verder lopen omdat hun ook een mooi lijf hebben. Misschien maar eens mailen naar deze kaas fabrikant? Clown

[edit] Het is wel zo dat hun in de reclame een vrouw hebben met maat 36 (gok ik) maar als jij je goed voelt, dan denk ik ook niet dat je je zo stoort aan je lijf, en dus ook een goed leven hebt.
Laatst bijgewerkt door honolulu op 25-08-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:55

Ik vind het niet echt erg en eerlijk gezegt vind ik dat je je er niet zo druk om hoeft te maken , want zo bedoelen ze het heus niet , nederland vat dingen te snel op als discriminatie evenals de gordon reclame.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:55

Ken de raclame niet, maar ik vind het niet storend dat er de nadruk op word gelegt op het feit dat het gezond is om niet te zwaar te zijn.
heel veel lichamelijke bklachten ontstaan door obergewicht en dan heb ik het over knieen heupen rugklachten etc en niet eens over diabetes arterosclerose etc..
ik weet heus wel dat niet iedereen er iest aan kan doen dat ze te zwaar zijn, maar het overgrote deel van te zware mensen eten gewoon meer dan ze verbranden..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:58

Ik ken de reclame niet, maar het klinkt wel een beetje te. Maar ze zijn tegenwoordig zo bezig mensen erop te hameren wat allemaal slecht voor je is.
Vandaag kwam ik de bewaker op het werk tegen: He Tanja, alles goed? Ja zeker, met jouw ook? Zegt hij, ja zeker, gezond en slank. Ik vond het zo'n rare opmerking. Ik ben absoluut niet dik en hij ook niet, maar wist toch ff niet wat ik moest zeggen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:00

bij ons zeggen ze altijd mager maar gezond, ook zo'n iets, kan er wel om lachen vooral omdat degene die dit zegt niet bepaald slank is Clown

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:02

ik ken die hele reclame niet eigenlijk

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:11

ik woon niet in nederland dus had de reklame niet gezien, net even op joetjoep opgezocht omdat dit al het tweede topic erover is.
ik neem er persoonlijk geen aanstoot aan, zegt gewoon dat als je slankie eet ipv volvette kaas je slanker wordt/bent/blijft.
maar ik denk wel dat slankie en het reklamebureau een inschattingsfout gemaakt hebben, geloof nooit dat een bedrijf expres mensen tegen zich in het harnas wil jagen.
en zo te zien zijn er toch wel veel mensen die het een aanmatigende reklame vinden, en dat zal buiten bokt ook zo zijn.
het lijkt me trouwens ook best lastig om te doen voor een dergelijk produkt, het héét al slankie tenslotte, en dan zal de marketing van zo'n produkt onvermijdelijk ook over de slanke lijn gaan...
Angg schreef:
ik ken die hele reclame niet eigenlijk

http://www.youtube.com/watch?v=UIGeVGf_EWM

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:08

Ik vind het een hilarische reclame.

Vind het overigens niet discriminerend. Ik had "goed lijf" namelijk opgevat als "gezond lijf" en wat is daar discriminerend aan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:10

goed lijf doelen ze op gezond lijf door die becel (?) producten te eten. Heeft niet te maken met dun of dik. Misschien dat mensen het zo opvatten als ze zelf wat onzeker zijn over hun lichaam?
Ik vond het een enorm briljante reclame! Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:11