lynn_Joy schreef:Ik ga het eerst ook wel proberen, het is niet zo dat ik meteen een hele stal neer zet.
Het is inderdaad wel heel fijn dat je die mogelijkheid hebt - meestal is het toch alles of niets, dus het is wel ideaal dat je nu rustig zou kunnen beginnen. Zeker als je niet volledig hoeft te investeren omdat de ruimte er al is, en het dus alleen de paarden zijn (waarmee je rustig kunt beginnen) beperk je de financiële risico's denk ik wel een stuk. Dan is het inderdaad gewoon proberen, er helemaal voor gaan, en kijken of het lukt. Je zult er in elk geval niet failliet van gaan, en dat is al een hele geruststelling; hoogstens heb je wat tijd 'verdaan', maar zelfs dat gaat niet helemaal op want je zult er altijd van leren.
Citaat:
Ze zijn te simpel voor de duur van de opleiding. Ik wil liever bepaalde cursussen volgen die mij interesse hebben en die goed zijn voor mijn bedrijf.
Heb je die mogelijkheid? Of zou je eventueel iets in België kunnen doen? Ik woon zelf vrij zuidelijk, en hier in de buurt zie je nog wel mensen die bijv in België de instructeursopleiding gaan doen.
Ik zou wel proberen er iets naast te doen, in het begin. Als je rustig begint, zul je er lang geen fulltime werk aan hebben. Ik zou er ook niet fulltime naast gaan werken, maar twee of drie dagen geld verdienen dat je dan weer kunt gebruiken voor je bedrijf of juist sparen voor als het eventueel anders loopt dan je dacht, dat is natuurlijk niet verkeerd. Bovendien staat het wel mooi op je cv als dit niks zou worden, dat je toch nog iets gedaan hebt en niet alleen maar een jaar lang op je bek hebt lopen gaan, om het maar even crue te zeggen. Een baan in de paarden zou het mooist zijn voor het uitbreiden van je netwerk en het opdoen voor ervaring, ook al staan die maneges je eigenlijk tegen. Ik zou denk ik zelf toch maar even op mijn tanden bijten en kijken of ik daar niet een paar uur per week terecht kon, maar goed, dat is natuurlijk je eigen keuze.
Citaat:
Er zijn in ieder geval genoeg mensen die mij willen helpen en steunen. Zowel in de paarden wereld als daarbuiten. Zijn er eigenlijk allemaal zeer positief over en zeggen dat dit een goed idee is voor mij.
Dat is natuurlijk hartstikke mooi, dat je een soort van vangnet hebt en deskundigen om je heen die je advies kunnen geven. Maak er gebruik van, zou ik zeggen, maar volgens mij doe je dat al.